Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به پرسش ایلنا درباره حجاب گفت: فرهنگ و گفت‌وگوی حجاب باید در جامعه افزایش یابد.

معصومه ابتکار در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا در قزوین  اظهار کرد: حجاب را باید از دو منظر در جامعه مورد توجه قرار داد؛ نخست اینکه از مقررات اجتماعی بانوان بوده و الزامی است و از زاویه دیگر دید اجتماعی و فرهنگی است که اهمیت بسیاری دارد و باید کار فرهنگی در زمینه ترویج حجاب انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازم است با نسل جوان پیرامون حجاب گفت‌وگو کرد و نظرات آنان را شنید و ارتباط موثر داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در زمینه مقابله با بدحجابی برخورد قهری نتیجه نداده و نمی‌دهد و شیوه و روش فرهنگی بهتر جواب می‌دهد.

ابتکار اضافه کرد: نه تنها روش‌های ایجابی در زمینه ترویج فرهنگ حجاب در جامعه موثر است بلکه باید تلاش شود حضور بانوان را در فضاهای اختصاصی بانوان، پارک‌های بانوان و اماکن دیگر فراهم آورد تا بتوانند با خیال راحت به فعالیت‌های مختلف بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: ازسوی وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی در زمینه ترویج فرهنگ حجاب کارهای بیشتری صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه ترویج لباس‌های مناسب و ایرانی و منطبق با سنت ایرانی باید گام برداشته شود از سویی دیگر، لباس‌ها باید مورد پسند و علاقه دختران جوان بوده و جذاب هم باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: حجاب را نباید محدود به بانوان کنیم بلکه آقایان هم باید حجاب را رعایت کنند؛ رعایت شئون جامعه بر همه لازم است تا در فضای سالم با حفظ حرمت و عزت نفس زندگی کنیم.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بدحجابی ترویج فرهنگ حجاب خانواده مردان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر جمعه در نشست با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران هرمزگان با تاکید بر لزوم داشتن صراحت لهجه در طرح مسائل و مشکلات، اظهار داشت: همه ما مأموریت داریم تلاش کنیم شعار سال تحقق پیدا کند و این هدف نیز با حرف و لفظ تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: بدون نقش سپاری به مردم و بخش خصوصی نمی‌توانیم به جهش تولید دست پیدا کنیم از این رو تحقق شعار سال مستلزم رعایت الزامات و فراهم کردن پیش نیازهایی است که بخشی از آن متوجه فعالان اقتصادی و صنعتگران است و بخشی دیگر نیز متوجه حاکمیت می‌شود.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر لزوم تلاش برای اصلاح کسانی که در حوزه صنعت یا اقتصاد دچار لغزش و خطا می‌شوند، خطاب به حاضرین گفت: شما بهتر از قاضی و بازپرس قادر به تشخیص هستید که هم صنفی‌تان با هدف ضربه به کشور دچار خطا شده با لغزش او حاصل از طمع بوده است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: وقتی کسی بر اثر طمع دچار لغزش می‌شود باید نخست از سوی همکارانش یاری شود تا بتواند خطای خود را جبران کند، در صورتی هم که تعمداً جرمی مرتکب شده درخواست داریم قوه قضائیه را در تعقیب جرم و مجرم یاری کنید تا مجازات متناسبی برای خاطی و مجرم در نظر گرفته شود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه خود را ملزم می‌داند که اصل تناسب در مجازات را در مواجهه با همه رعایت کند، بیان‌کرد: فرض کنید یک فعال اقتصادی مالیات پرداخت نکرده و یا از او شکایتی در حوزه مالی ثبت شده است، در این مواضع باید تناسب در برخورد رعایت شود چرا که اقدام به ممنوع‌الخروجیِ وی ممکن است اعتبار فرد را از بین ببرد و خسارات جبران ناپذیری به وی وارد شود.

وی با انتقاد از بازداشت فعالان اقتصادی به صرف قرار گرفتن در مظان اتهام و تاکید بر لزوم همراهی با تولیدگران گفت: در قوه قضائیه دنبال اصلاح کلیه رویه‌های معیوبی هستیم که بعضاً از گذشته مانده است و موجب می‌شود چرخه تولید متوقف شود چنانچه پیش‌تر قوانینی داشتیم که با اندازه معینی اتهام مالی حکم به دستگیری می‌شد و ما این قوانین را اصلاح کردیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم تغییر نگرش حاکمیت به فعالان بخش اقتصادی و خصوصی، گفت: تلاش همه ارکان حاکمیت باید معطوف به مانع‌زدایی از پیش روی تولیدگران باشد و در این راستا باید جلوی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه را که امکان پیش‌بینی نسبت به آینده تولید را می‌گیرد؛ گرفته شود.

محسنی اژه‌ای قراردادهای ضعیف را یکی از موانع امنیت سرمایه‌گذاری در کشور دانست و اظهار داشت: همه قراردادها به ویژه قراردادهای دولتی بایستی در نهایت اطمینان‌بخشی منعقد شوند و به حدی دارای استحکام باشند که تغییر دولت‌ها در آن‌ها خدشه وارد نکند.

کد خبر 6095603

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • حجاب و عفاف از مهم‌ترین مولفه‌های عزت خانواده است
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • سانحه رانندگی منجر به فوت/ برخورد رونیز با ۲۰۶
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است