Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مهارت در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای برگزار شد از توانمند سازی نیروهای انسانی در جوامع روستایی و شهری خبر داد و گفت: 20 مرکز آموزش فنی و مهارتی در سراسر استان در بخش دولتی در حال فعالیت هستند.

سید حسین درویشی در ادامه اظهار کرد: 992 حرفه آموزشی در 186 کارگاه در مراکز ثابت دولتی در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آموزش 39 هزار و 770 نفر دوره در سال گذشته در آموزشگاه های بخش خصوصی خبر داد و گفت: این تعداد در مدت زمان 9 میلیون و 656 هزار و 215 نفر ساعت صورت گرفته است.

درویشی ادامه با بیان ایکه میزان کارگاه های آموزشی بخش خصوصی  1300 کارگاه در سطح استان می باشد،گفت: بیش از 55 درصد آموزشگاه های آموزش مهارت آموزی را بخش خصوصی تشکیل داده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه میزان تعهد آموزشی در سال گذشته 14 میلیون و 766 هزار و 400 نفر ساعت بوده که با تلاش همکارانم در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران این تعهد به 17 میلیون و 827 هزار و 844 نفر ساعت افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایش و دستور مقام معظم رهبری در خصوص مبنی بر اینکه آموزش های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد گفت: میزان مرکز مدیریت مهارت در دانشگاه ها و پادگان ها از 4 مرکز به 8 مرکز ارتقاء داده شد.

درویشی بیش ترین میزان بیکاران استان را افراد تحصیل کرده و مدرک گرا اعلام کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از تحصیل کرده ها فاقد مهارت هستند.

وی ادامه داد: باید قبول کرد که علاوه بر علم و دانایی،افراد متقاصی اشتغال نیازمند مهارت فنون نیز می باشد.

لازم به ذکر است هفته ملی مهارت از امروز 31 تیر لغایت 6 مرداد  به مدت 7 روز با برگزاری برنامه های  اجرایی برگزار می گردد.

 

 


 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش خصوصی سالن اجتماعات فنی و حرفه ای مقام معظم رهبری آموزش های فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم

؛سید تقی موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قم در حال تحصیل هستند گفت: استان قم سه پردیس تربیت معلم دارد و تنها استان دارای پردیس تخصصی تربیت معلم پرورشی است.

وی افزود: در حال حاضر رشته‌های آموزش ابتدایی، رشته آموزش فارسی، عربی، مشاوره و راهنمایی، رشته آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه ورشته الهیات دراین دانشگاه تدریس می‌شود ودانشجویان درفضایی آرام وعلمی هنر معلمی را با به روز‌ترین روش‌ها وفناوری آموزش می‌بینند.
سالانه ۳۰ هزار نفر در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر