Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان با دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوب غرب وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالغفور لیوال سفیر کبیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی افغانستان در تهران در دیدار با سید رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوب غرب وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد که با توجه به ملاقات‌های جداگانه وی با مقامات عالی رتبه قبل از سفر به تهران، فصل جدیدی از روابط دیپلماتیک بین دو کشور را آغاز کرده و شاهد پیشرفت در امور معوقه بین دو کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به توجه خاص رئیس جمهور و مقامات عالی رتبه افغانستان به داشتن رابطه حسنه با ایران اشاره کرد و گفت:  ایران در حلقه اول سیاست خارجی افغانستان قرار داشته و یکی از مهم‌ترین کشورها در منطقه است.

همچنین در این دیدار رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوب غرب وزارت امور خارجه با ابراز تسلیت به دلیل حوادث اخیر در کابل و قندهار و اعلام محکومیت آن از طرف جمهوری اسلامی ایران، پایان یافتن این وضعیت را آرزو کرد.

وی به حوادث سیاسی اخیر بین ایران و ایالات متحده آمریکا حول محور برجام اشاره و اظهار کرد: نمی‌خواهیم روابط تنش آلود بین ایران و آمریکا وارد خاک کشورهای همسایه به ویژه افغانستان شود و می‌خواهیم تنش‌ها در خاک کشورهای مورد منازعه حل و فصل شود.

مدیرکل آسیای جنوب غرب وزارت خارجه گفت: ایران هم توقع دارد تا کشورهای همسایه نگذارند کشورشان عرصه تهدید علیه ایران شود و خوشبختانه مقامات افغانستان این موضوع را به درستی درک می‌کنند.

همچنین در این دیدار دو طرف بر تلاش بیشتر در خصوص نهایی شدن هرچه سریع‌تر سند جامع همکاری‌های راهبردی بین دو کشور و اهمیت مذاکرات صلح و امنیت افغانستان تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان سید رسول موسوی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد