Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:33:51 GMT

فشار خون ۱۴۰ هزار نفر رفسنجانی کنترل و پایش شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۹۵۳۴

فشار خون ۱۴۰ هزار نفر رفسنجانی کنترل و پایش شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ندیمی عصر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون با اهداف افزایش سطح آگاهی مردم در خصوص بیماری فشارخون، کنترل مبتلایان، مراقبت از آنها برای پیشگیری از بروز عوارض ناشی از فشارخون و کشف موارد جدید ابتلاء همزمان از ۲۷ اردیبهشت ماه در سراسر کشور آغاز شد و مردم رفسنجان نیز از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر ماه ۹۸ نسبت به مشارکت در این برنامه اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گروه‌های هدف این طرح ملی افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار، بیماران کلیوی و افراد مسن بودند افزود: در جامعه امروزی فشارخون یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های مغذی و نارسایی کلیوی است و تشخیص به موقع و کنترل آن می‌تواند از بروز مرگ و میرهای ناشی از این بیماری‌ها جلوگیری کند.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال فشارخونی هستند که در کشور ۴۰ درصد این افراد از بیماری فشار خون خود بی اطلاع هستند، ضمن اینکه ۵۰ درصد از این افراد هم درمان دارویی نمی‌گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه به طرح پایش و کنترل فشار خون اشاره و بیان کرد: از ۱۶۷ هزار نفر با سن بالای ۳۰ سال در شهرستان رفسنجان، ۱۴۰ هزار نفر در طرح ملی کنترل فشار خون شرکت کردند و فشارخون آنها کنترل و پایش شد.

اسماعیلی ندیمی افزود: این ۱۴۰ هزار نفر در قالب ۸۳ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال رفسنجان است که برخی از این افراد به مراکز بهداشتی شهری و روستایی و پایگاه‌ها مراجعه کردند و یا همکاران بهداشتی با مراجعه به ادارات، دستگاه‌های دولتی و خصوصی، کارخانجات و درب منازل روستایی فشارخون این افراد را کنترل و اطلاعات آنها در سامانه کنترل فشارخون ثبت شد تا برای درمان‌های بعدی آنها نیز اقدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: هزینه اثر بخشی اجرای این طرح در سال‌های آینده مشخص خواهد شد چرا که اگر افراد از خوردن غذاهای چرب و نمکدار جلوگیری کنند و مرتب فشارخون خود را کنترل کنند جامعه‌ای سالم خواهیم داشت و از بروز بیماری‌های ناشی از فشارخون نیز جلوگیری می‌شود.

اسماعیلی ندیمی در بخشی دیگر از سخنان خود به رواج طب اسلامی در جامعه به ویژه در رفسنجان اشاره کرد و گفت: دخالت‌های غیر معمول و غیر کارشناسی در امور درمان در حال گسترش است.

وی ادامه داد: برخی افراد به توصیه دیگران و افراد غیرعلمی از گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌های خود استفاده می‌کنند اما نمی‌دانند که این کار موجب می‌شود به سلامتی آنها لطمه وارد شود.

وی تصریح کرد: ادعای مداخله در پزشکی و درمان و توصیه به مصرف دمنوش ها جز حماقت چیز دیگری نیست، نمک دریایی و پکیج‌های لاغری و چاقی و دیگر محصولاتی که در کانال‌ها وفضای مجازی تبلیغ می‌شود مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی ومتخصصان پزشکی نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تأکید کرد: مردم باید مطلع شوند و سلامتی خود را نباید به دست افرادی بدهند که اهل فن و کارشناسی شده نیستند، هزاران نفر صدها هزار تومان هزینه زیبایی پوست و لیزر می‌کنند مگر اثرات استفاده از دستگاه‌های لیزر الان معلوم می‌شود؟ چطور مردم حاضر هستند تزریق بوتاکس را به افراد معمولی بسپرند و کنترل بیماری شأن در اختیار کسانی که تخصص ندارند باشد؟

اسماعیلی ندیمی افزود: عطاری‌ها باید گیاه دارویی را به صورت خام و بسته بندی شفاف عرضه کنند نه در کپسول‌ها و به شکل پودر شده، زیرا که در کپسول‌ها امکان مخلوط کردن گیاه دارویی با چیز دیگری وجود دارد که به سلامتی شخص ضربه‌ای وارد شود.

وی توضیح داد: در شش ماه گذشته تمام عطاری‌های رفسنجان دو مرتبه بازدید و بررسی شده‌اند و عطاری‌های غیر مجاز تعطیل و پلمپ می‌شوند.

کد خبر 4673600

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی، افزود: براساس ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر هفت سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر هفت سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود، رایگان نیست.

مؤمنی تصریح کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، گامی بلند برای حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

وی گفت: کودک تا هفت سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد، بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 6097752

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • بازی تیم قعرنشین لیگ حماسی شد! (عکس)
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند