Web Analytics Made Easy - Statcounter



اگر این خودرو حدود 6 ساعت در روز زیر نور مستقیم خورشید قرار گیرد، سوناتا از طریق پنل‌های خورشیدی شارژ شده و بیش از 1300 کیلومتر پیش می‌رود.

هیوندای سوناتای هیبریدی 2020، با طیف وسیعی از فناوری‌های حرکتی و پنل خورشیدی روی سقف ارائه می‌شود. این پنل خورشیدی قادر به شارژ باتری‌های این خودرو خواهد بود.

به گزارش عصرایران، این پنل خورشیدی در حالت پارک و در فضای خارجی قادر به شارژ باتری خودرو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس ادعای هیوندای، اگر این خودرو حدود 6 ساعت در روز زیر نور مستقیم خورشید قرار گیرد، سوناتا از طریق پنل‌های خورشیدی شارژ شده و بیش از 1300 کیلومتر پیش می‌رود.

سوناتای 2020 با سیستم جدید "کنترل تغییر فعال" (ASC) ارائه خواهد شد که در اصل یک فناوری پیشرفته برای کارایی و بهره‌وری در سیستم انتقال نیرو است. ASC نه تنها قابلیت عملکردی و شتاب خودرو را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث کاهش مصرف سوخت نیز می‌شود. در این سیستم انتقال قدرت، اصطکاک کمتر شده و خودرو چابک‌تر نشان می‌دهد.


سوناتای هیبریدی قدرت خود را از یک موتور 2 لیتری بنزینی دریافت می‌کند که با گشتاور 188 نیوتن‌متر قدرتی حدود 150 اسب‌بخار دارد. این موتور در هماهنگی با یک سامانه انتقال قدرت 6 سرعته خودکار هیبریدی و یک موتور الکتریکی توان بیشتری را برای خودرو رقم می‌زند. با این وجود مجموعه قدرت این خودرو کمتر از یک تویوتا کمری 214 اسب‌بخاری است.

از آنجایی که این خودرو یک نمونه هیبریدی است، هیوندای میزان مصرف سوخت آن را 5 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان کرده است. این نسخه از خودرو روی رینگ‌های 16 اینچی سوار شده‌اند.


نسخه 2020 سوناتا یک خودروی بزرگ است و طول آن به 4.9 متر می‌رسد. خودرو 1.86 متر عرض و 1.44 متر ارتفاع دارد. فاصله بین محوری خودرو نیز 2.84 متر است.

از طرفی می‌توان از موبایل به جای کلید این خودرو استفاده کرد.


این نسخه سوناتا در حال حاضر برای بازار استرالیا در نظر گرفته شده است.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظاهر آیفون۱۶ لو رفت/ چیدمان جدید دوربین‌ها/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک وب‌سایت فرانسوی تصاویر قالب‌های منتسب‌به سری آیفون ۱۶ را فاش کرده‌ است که چیدمان عمودی دوربین‌ها در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را تأیید می‌کند. در تصاویر می‌توانیم حلقه‌ی بزرگ شارژ MagSafe را نیز ببینیم.

براساس گزارش زومیت، مگ‌سیف اولین‌بار با سری آیفون ۱۲ به گوشی‌های اپل راه یافت و شارژ آیفون را راحت‌تر از قبل کرد. سیستم مگ‌سیف به حلقه‌ای از آهن‌ربا و سیم‌پیچ نیاز دارد. ظاهراً اپل در نسل جدید گوشی آیفون ضخامت این حلقه را کمتر کرده است.حلقه‌ی شارژ MagSafe در آیفون ۱۶ پرو باریک‌تر شده است.


سری جدید آیفون بی‌شک با تمام شارژرهای مگ‌سیف و Qi۲ سازگار خواهد بود. ساختار عمودی دوربین‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس احتمالاً به این گوشی‌ها امکان ضبط ویدیوهای سه‌بعدی را می‌دهد.

فعلاً تاریخ رونمایی و قیمت گوشی های جدید اپل را نمی‌دانیم. اگر این شرکت به سنت خود پایبند باشد احتمالاً اواخر تابستان شاهد رونمایی از آیفون‌های جدید خواهیم بود.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902592

دیگر خبرها

  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • ظاهر آیفون۱۶ لو رفت/ چیدمان جدید دوربین‌ها/ عکس
  • خورشید را هرگز از این زاویه ندیده‌اید/ فیلم
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • معرفی جان سخت‌ترین خودروها در جهان (+عکس)
  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز