Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نوایی بر لزوم ‌آموزش فقه تربیت فرزند، عائله و خانواده و همسرداری به خواهران طلبه در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: بانوان نقش کلیدی در تحکیم بنیان خانواده برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام «حسین فولادی» سرپرست دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر نوایی» مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام «مجید نصیرایی» رئیس حوزه علمیه خراسان جنوبی و حجت الاسلام «هادی جعفری راد» مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی در قالب طرح سرکشی از طلاب نخبه با حضور در منزل «فاطمه فلکی» عضو بنیاد علمی نخبگان حوزه علمیه خواهران بیرجند، با وی دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در این دیدار با تاکید بر اینکه در سرفصل درسی حوزه های علمیه خواهران، علاوه بر دروس فعلی، باید سرفصلی با عنوان فقه تربیت فرزند،‌ فقه همسرداری و فقه عائله و اقتصاد خانواده نیز پیش بینی شود، افزود: این دروس به دلیل اینکه بانوان رکن مهمی در تحکیم بنیان خانواده ها ایفا می کنند بسیار حائز اهمیت است.

 

حجت الاسلام نوایی افزود: مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان نسبت به شناسایی نخبگان و حمایت از آنها برنامه های متعددی را در طول سال انجام می دهد که در همین راستا شناسایی نخبگان حوزوی خراسان جنوبی نیز با همکاری مدیریت حوزه علمیه استان انجام می شود.

 

 

سرپرست دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز با اشاره به اینکه تلاش می شود تا در ارائه خدمات به نخبگان خواهر و برادر به عدالت رفتار شود، گفت: همچنین پرداخت تسهیلات و برگزاری اردوهای علمی ویژه اساتید و نخبگان برتر علمی در دستور کار قرار دارد.

 

حجت الاسلام فولادی گفت: هشتمین نمایندگی مرکز نخبگان و استعدادهای حوزه های علمیه کشور در بیرجند راه اندازی شد و تاکنون ۴۵۰ نخبه در این استانها شناسایی شده اند.

 

همچنین حجت الاسلام نصیرایی هم با تاکید بر اینکه نقش بانوان در هدایت نسل معاصر بسیار مهم است، گفت: با راه اندازی مرکز نمایندگی نخبگان در استان، تلاش می شود شناسایی نخبگان حوزوی با سرعت قابل قبولی انجام شود.

 

حجت الاسلام جعفری راد هم یادآور شد: تلاش می شود بیمه تامین اجتماعی برای اساتید و نخبگان حوزوی که شرایط لازم را دارند، برقرار شود.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي اردبیل شیراز نماز جمعه روزنامه کتابخانه های عمومی آیت الله اعرافی اعرافی بوشهر خراسان حوزه علمیه خواهران خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور(عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه‌ مظاهر فساد و تباهی»³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_سوره‌ آل عمران آیه ۱۰۴

۲_بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا