Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسمانی مقدم گفت: هم اکنون ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکن محرومان به استان ابلاغ و آماده پرداخت به متقاضیان است.

«علی اکبر آسمانی مقدم»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار داشت: پنج هزار و 563 متقاضی مسکن محرومین در 569 روستای سطح استان شناسایی شده اند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی  با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و 713 نفر تا یکشنبه 30 تیر تشکیل پرونده داده اند، گفت: همچنین دو هزار و 877 نفر به بانک معرفی و هزار و 697 نفر هم با بانک ها انعقاد قرارداد کرده و وام به نام آنها ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نوفرستی افزود: تا دیروز اجرا و پی کنی 648 واحد انجام شده است، همچنین اجرای فنداسیون 320 واحد و اجرای دیوار چینی و اسکلت 177 واحد انجام و 95 واحد سقف دار شده اند.

 

وی یادآور شد: تسهیلات مسکن محرومان پنج هزار واحد سهم بنیاد مسکن؛ 40 میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و با بازپرداخت 15 ساله است و فعلا برای هر واحد 15 میلیون تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده که در طول سال اگر اعتبارات افزایش یافت تا سقف 25 میلیون تومان هم افزایش خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات بلاعوض شامل کسانی که زودتر عملیات احداث ساختمان را شروع و به اتمام برسانند، می شود، گفت: اما چنانچه متقاضیان عملیات احداث را شروع نکنند؛ شاید 15 میلیون وام بلاعوض هم به آنها تعلق نگیرد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اعلام این خبر که این واحدها باید تا دهه فجر به بهره برداری برسد، افزود: بنیاد مسکن اقدام به ساخت مسکن نمی کند؛ ولی تامین تسهیلات قرض الحسنه، بلاعوض و نظارت را برعهده داشته و مردم باید خود جوش، کار احداث را شروع و در صورت مشکل در خصوص پیمانکار می توانند به بنیاد مسکن مراجعه کنند تا این ارگان پیمانکار را برای اجرای کار مشخص کند.

 

نوفرستی اضافه کرد: اگر متقاضیان مسکن محرومین، خود عملیات احداث را آغاز کنند، هزینه های ساخت کمتر می شود، لذا هر یک از متقاضیان که زودتر عملیات ساخت را آغاز و به پایان برساند، از 15 تا 25 میلیون وام بلاعوض افزایشی می توانند استفاده کنند؛ به شرط اینکه برای بنیاد مسکن نیز اعتبار تخصیص یابد.

 

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون 275 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکن محرومین به استان تزریق و آماده پرداخت به متقاضیان است، گفت: این مبلغ در اشتغال، تولید، توسعه و دگرگونی روستاها تاثیر گذار است و تزریق این اعتبار در چند سال گذشته بی نظیراست.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي اردبیل شیراز نماز جمعه روزنامه کتابخانه های عمومی آیت الله اعرافی اعرافی بوشهر مسکن محرومین خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

شمس‌الله خدادادی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه سهمیه ابلاغی استان در ساخت مسکن روستایی را ۷ هزار واحد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۲۰ واحد (۶۳ درصد) از این تعداد به بانک عامل معرفی شده است، گفت: برای ۲ هزار و ۱۴۹ مورد انعقاد قرارداد هم صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه اشاره‌ای به درصد قرارداد معرفی شده تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اعتبار ۱۴۰۲ شهرستان‌های استان داشت و گفت: شهرستان‌های هرسین و گیلانغرب به ترتیب کمترین و بیشترین انعقاد قرارداد را داشته است.

خدادادی با اشاره به رتبه ۱۲ استان در راستای عملکرد انعقاد قرارداد، خاطرنشان کرد: بیشترین علت ریزش‌ها در بحث تضامین است که پذیرفتن ضامن زنجیره خیلی کمک‌کننده است.

وی وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان از ۱۴ شهرستان تابع استان کرمانشاه را بالاتر از میانگین کشوری اعلام و بیان کرد: بجر شهرستان کرمانشاه وضعیت مقاوم‌سازی دیگر شهرستان‌ها مطلوب است.

خدادادی طرح نهضت ملی مسکن شهری را در ۲ فاز بنیاد ساخت و گروه ساخت عنوان کرد و افزود: ۴ هزار و ۵۲۰ واحد توسط بنیاد در قالب مجموعه‌های آپارتمانی احداث می‌شود که برای ۲ هزار و ۸۱۷ واحد انعقاد قرارداد با سیستم بانکی صورت گرفته و یک‌هزار و ۷۰۰ واحد هم در دست اقدام است.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۳ هزار و ۳۷۷ واحد از ۴ هزار و ۵۲۰ واحد، تصریح کرد: پی‌کنی ۳ هزار ۱۴ واحد، اجرای فنداسیون یک‌هزار و ۷۰۰ و اجرای اسکلت سقف ۶۵۰ واحد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در اشاره به پروژه‌های بنیاد ساخت از فاز یک سراج در قالب ۱۵ بلوک ۲۴ واحدی و یک‌هزار و ۱۲۰ واحد فاز ۲ سراج در قالب ۱۶ بلوک سخن گفت و افزود: پروژه‌هایی بنیاد ساخت در شهر‌های روانسر، صحنه، سنقر و گیلانغرب در دست اجرا داریم.

وی پروژه‌های گروه ساخت را در قالب ۶ هزار ۲۷۲ واحد در سطح استان عنوان کرد و افزود: اقدام آماده‌سازی بالای ۹۰ درصد این پروژه‌ها محقق شده است.

خدادادی با اشاره به بحث نهضت ملی روستایی مسکن، تصریح کرد: ۱۰ هزار قطعه مسکن روستایی در سامانه بارگذاری شده و در حال ارسال پیامک هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل