Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو فراکسیون امید از پاسخ‌های وزیر دفاع در مورد پخش مستند دوتابعیتی ها در مجلس قانع شد. تاریخ انتشار: 18:22 - 31 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۵۳۸۲ به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سوال علیرضا رحیمی از امیر حاتمی وزیر دفاع و امور پشتیبانی نیرو‌های مسلح درباره در دستور کار جلسه نوبت عصر امروز مجلس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خلاصه این سؤال به شرح زیر است:
نحوه دسترسی به فیلم اعترافات و مستند مربوط به دوتابعیتی‌ها و علت پخش آن در جلسه علنی با توجه به اینکه این مستندات قبلا توسط سازمان اطلاعات سپاه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پخش شده و اعلام گردید که محرمانه بود، چیست؟

پس از اظهارات نماینده تهران و توضیحات وزیر دفاع، نماینده تهران گفت: با توجه به این که نگاه من و ۲۶ نماینده دیگر منافع و امنیت ملی است به رای گذاشتن این سوال را خلاف امنیت ملی میدانم.

دفاع وزیر
وزیر دفاع و امورپشتبانی در واکنش به این سوال گفت: بنده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کردم که هر نمایند‌های میتواند از وزیر درباره وظایفش سوال کند، اما وظیفه وزارت دفاع روشن است و ابعادی در آن طرح شده است و وزیر دفاع باید در چارچوب تدابیر فرمانده کل قوا وظایفش را انجام دهد.

وی ادامه داد: وزیر دفاع در این چارچوب وظیف‌های در حوزه اطلاعات و امور اطلاعاتی نیرو‌های مسلح به طور مستقیم بر عهده ندارد و لذا موضوع سوال مطرح شده نسبت به بنده با ابهام قانونی مواجه بود.

امیر حاتمی تاکید کرد:به دلیل این که تهیه و انتشار فیلم به سپاه پاسداران منتسب شده بود از سازمان اطلاعات در این باره سوال کردم که آن‌ها مکتوب و مستند پاسخ دادند و من این پاسخ را به کمیسیون امنیت دادم و اکنون هم آن را خدمت ریاست مجلس میدهم. سپاه پاسداران اعلام کرده دو فیلمی که در کمیسیون امنیت به صورت داخلی و دیگری در صحن مجلس نمایش داده شده به لحاظ موضوع مشابهت دارد، ولی به لحاظ اصالت متفاوت است و فیلم پخش شده در صحن فاقد سندیت و اعتبار رسمی است و انتساب به سپاه را غیر مسوولانه اعلام کردند.

جو ملتهب مجلس
پس از ارائه توضیحات وزیر دفاع و امور پشتبانی رحیمی در پشت تریبون قرار گرفت، اما پیش از اینکه توضیحات خود را ارائه کند، تعدادی از نمایندگان از جمله علیرضا سلیمی، حسینعلی حاجی دلیگانی با در دست گرفتن کتاب آئین نامه داخلی مجلس خواستار ارائه تذکر درباره توضیحات رحیمی شدند.

در همین حین کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس با حضور در کنار جایگاه هیئت رئیسه مجلس با دادن یادداشتی خواستار دریافت وقت برای ارائه توضیحات درباره فیلم پخش شده، شد.

اما این پایان ماجرا نبود و علیرضا رحیمی پس از استقرار در جایگاه ناطقان مجلس گفت که "باید مشخص شود فیلم‌های امنیتی در کدام دستگاه تولید می‌شود، و همچنین باید مشخص شود فیلم‌های به مانند گاندو در کجا ساخته می‌شوند.   در ادامه تعداد زیادی از نمایندگان از جمله حسینعلی حاجی دلیگانی باردیگر به این موضوع اعتراض کرد و خواستار ارائه تذکر شد که تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجلس (احمد امیرآبادی فراهانی و محمد علی وکیلی) تلاش کردند تا وی را آرام کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سوال و پاسخ دوتابعیتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «سیدناصر حسینی»، نماینده مردم گچساران، امروز در صحن مجلس به وزیر ارتباطات درباره «سرقت امپراتوری‌ اپراتورهای بی‌رحم از جیب مردم» تذکر داد.

براساس گزارش دیجیاتو، حسینی گفت: «وزیر ارتباطات به‌عنوان تنظیم‌گر ارتباطات کشور، بین منفعت عمومی و نیاز بخش خصوصی تعادل برقرار کند. اگر افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت امری ضروری است، باید از افزایش بیش از آن جلوگیری کنید. افزایش قیمت بالای ۷۰ تا ۱۵۰ درصدی بسته‌های اینترنتی توسط امپراتوری اپراتورهای بی‌رحم یک سرقت آشکار از جیب مردم است.»

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این نماینده مجلس از وزیر ارتباطات خواست: «در ارتباط با چندهزار میلیارد هزینه‌های مربوط به فیلترشکن شفاف‌سازی کنید؛ چرا که مردم از نان شب خود می‌گذرند اما از هزینه‌های اینترنت نمی‌گذرند. آیا برای میزان دقیق گردش مالی هزینه‌های فیلترشکن و دلایل عدم برخورد با آن پاسخی دارید؟»

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898804

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!