Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار روز دوشنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد قزوین مرتبط با حوزه زنان و خانواده افزود: این طرح در حال حاضر در پنج منطقه کشور از طریق کارگاه‌های چهار روزه برای طراحی برنامه‌های اقدام مشترک اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: به طور مثال در خراسان رضوی برای چهار استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و گلستان کارگاه چهار روزه برگزار شده و یک طرح اقدام مشترک برای گلستان در دوران بعد از سیل طراحی شد که البته این تنها بخشی از اقدام آنها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابتکار ادامه داد: هدف اصلی از این طرح کمک به شبکه سازی، هم افزایی و همکاری بیشتر سمن‌ها و ارتقای توانمندی‌های تخصصی آنها است.
وی گفت: برای قزوین نیز به زودی نشست منطقه‌ای چند استان یا در خود این استان یا در استانی دیگر برگزار می‌شود.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: سند ارتقای وضعیت زنان از یک و نیم سال قبل با هدف برنامه ریزی در حوزه زنان با سنجه های مشخص در ۳۱ استان کشور از جمله قزوین تهیه شده و می‌تواند خیلی از مسائل را که در آن شکاف وجود دارد با برنامه ریزی مناسب و با همکاری تشکل‌ها و دانشگاهیان حل کند.
به گفته ابتکار شاخص‌های عدالت جنسیتی از اواخر سال ۹۶ که رئیس جمهوری ستاد ملی زن و خانواده را در ۲ سطح کلی و اختصاصی تشکیل داد تصویب شد.
وی اظهار داشت: این شاخص‌ها در پورتال معاونت زنان و خانواده وجود دارد و در تدوین آن از نظر نهادهای مدنی و دانشگاهیان استفاده شده و خواست دولت نیستند.
ابتکار یادآور شد: همچنین در موضوع مشارکت زنان در مدیریت کشور از همان ابتدای دولت دوازدهم واگذاری ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به زنان با دستور رئیس جمهوری آغاز شد که این اتفاق مهمی بود چون ۴۱ درصد دولت را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه در این مدت ۶۰ درصد رشد انتصابات بانوان در استان‌ها و ۱۷.۵ درصد در ستاد مرکزی دولت صورت گرفت، گفت: کارنامه استان‌ها در این خصوص در هفته دولت ارائه خواهد شد.
ابتکار ادامه داد: علاوه بر این سال گذشته در اکثر استان‌ها طرح کسب و کار با همکاری تشکل‌های کارآفرینی استان‌ها برگزار شد و امسال نیز تکرار می شود.
معاون رئیس جمهوری افزود: ۲ طرح دیگر با همکاری وزارت کار و کشور ویژه اشتغال زنان سرپرست خانوار برای آموزش عمومی، مهارت افزایی، کمک به ایجاد بنگاه از طریق تسهیلات، زنجیره ارزش و بازاریابی کالاها و ایجاد شبکه‌های بازاریابی اجرا می‌شود.
ابتکار افزود: امیدواریم با همکاری تشکل‌ها در سطح وسیع‌تری این طرح را که موفقیت آن در استان‌های دیگر ثابت شد در قزوین هم اجرا کنیم.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: ۲ سال پیش طرح ملی گفت و گوی خانواده در کشور آغاز شد که به منظور تقویت و تحکیم خانواده با تسهیل گری تشکل‌ها از جمله انجمن جامعه شناسی ایران اجرا می‌شود.
ابتکار با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی خانواده مهارت‌های ارتباطی است،افزود: خانواده به دلایل مختلف دچار آسیب‌های زیادی شده و موضوع گفت و گو در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در مرحله دوم قرار است در آن به مهارت‌های ارتباطی توجه شود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: برای اجرای این طرح آموزش و پرورش و آموزش عالی هم باید همکاری کنند تا بتوانیم مهارت‌های گفتگو را بین خانواده‌ها افزایش دهیم.
ابتکار گفت: یکی از مهمترین سطوح مشارکت در این زمینه سمن‌ها هستند که البته لازمه آن ورود تخصصی و کارشناسی آنها جهت کمک به تحقق اهداف و اصلاح سیاست‌ها و رویکردها است.
وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد در بسیج اجتماعی، جلب مشارکت‌ها و آموزش مردم در حوزه‌های مختلف مؤثر هستند و کارزارهای اجتماعی را در فضای واقعی و مجازی می‌توانند مدیریت کنند.
وی، دیده بانی و رصد مستمر جهت طرح دیدگاه‌ها و تضارب آرا را بسیار مهم دانست و افزود: در این میان گروه‌های سیاسی، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند اثرگذار باشند.
ابتکار افزود: خوشبختانه با وجود فراز و نشیب‌های زیاد و جنگ اقتصادی و روانی علیه ایران، سازمان‌های مردم نهاد فعالانه در عرصه حضور دارند و تاب آوری آنها مقابل مشکلات و کمک به بهبود فضای عمومی جامعه بسیار بالا است.
۶۱۰۱*۷۳۸۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده استان قزوین بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران

رئیس‌جمهور در سفر به سریلانکا با افتتاح سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی در این کشور ساخته شده است، توان صادرات خدمات فنی - مهندسی کشورمان را اثبات کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور کشورمان پس از پایان سفر خود به پاکستان،  به دعوت همتای سریلانکایی خود صبح روز چهارشنبه وارد این کشور شد. اولین برنامه رئیسی در این سفر افتتاح سد و نیروگاهی بود که توسط ایران در این کشور ساخته شده بود. سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به محل اجرای ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور رفت و به همراه «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا، یکی از بزرگترین پروژه‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایرانی را افتتاح کرد.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرایند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تامین شده است.

مراحل طراحی و ساخت این سد و نیروگاه توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی - مهندسی کشور در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق است. پروژه چند منظوره «اومااویا» سریلانکا به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق محسوب می شود و نشان‌دهنده توان فنی و مهندسی کشور در حوزه ابزارهای مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سد سازی است.

رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، از مهمترین راهبردهایی است که به ارتقای صادرات خدمات فنی - مهندسی کشور از جمله صنعت آب و برق کمک کرده است. تمامی فرایند ساخت، نظارت و مشاوره پروژه­ی منحصر به فرد و چند منظوره «اومااویا»  تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تامین شده است.

در ادامه این سفر، رئیس‌جمهور کشورمان در کاخ ریاست جمهوری سریلانکا  مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت. در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمد گویی فرمانده گارد تشریفات، روسای جمهور اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند. همچنین در حین این مراسم به احترام هیئت ایرانی ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

سپس هیات‌های عالی دو کشور نشستی با یکدیگر برگزار کردند و ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

در ادامه نشست خبری روسای‌جمهور ایران و سریلانکا برگزار شد. رئیسی در این نشست از آمادگی ایران برای ارتقای همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی، گردشگری، علمی و فناوری خبر داد. رئیسی همچنین به موضوع فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد.

همچنین رئیسی در  نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور اعلام کرد:« پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی با حضور وزرای مربوطه برای تسریع‌ در ارتقا روابط اقتصادی تشکیل شود. همچنین تشکیل منظم و مستمر جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند در ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری دو طرف بسیار موثر باشد.»

برنامه بعدی رئیسی حضور در مسجد جامع «کالپیتی» شهر کلمبو و دیدار و گفت‌وگو با نمازگزاران این مسجد بود. رئیسی نماز مغرب را نیز در این مسجد اقامه کرد. رئیسی در جمع نمازگزاران مسجد کالپیتی به آمادگی ایران برای ارتقای روابط با سریلانکا و همچنین مظلومیت مردم غزه در برابر اسرائیل اشاره کرد.

رئیسی پس از پایان سفر سه روزه خود به پاکستان و سریلانکا، بامداد پنجشنبه وارد تهران شد. او در مصاحبه‌ای در بدو ورود خود به تهران گفت: «ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی ـ مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند