Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود دو هفته پیش گزارشی از باشگاه خبرنگاران  در رسانه ملی منتشر شد که خبر از کمبود‌های دارویی مثل والزارتان و فلوکسین  در داروخانه‌های کشور می‌داد؛  اغلب شهروندان این موضوع را تایید می‌کردند که حتی داروهای تولید داخل هم در داروخانه‌ها وجود ندارد و نبود برخی داروها در بازار برای آنها مشکل ساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری این موضوع و خرید داروهایی نمونه ایرانی این و دارو به داروخانه‌‌ها مراجعه کرد اما متاسفانه اغلب آنها اظهار عدم موجودی می‌کردند.

بسیاری از آن‌ها کمبود مواد اولیه را عامل اصلی نبود دارو می‌دانستند؛ بر همین اساس علیپور مدیر عامل یکی از شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه دارویی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کل نیاز پودر فلوکسین کشور در چند مدت اخیر تولید شده و به دست شرکت‌های نهایی در تولید و بسته بندی دارو رسیده است، تمامی شرکت‌ها مواد اولیه مورد نیاز خود را از خرداد ماه دریافت و شروع به تولید کرده‌اند بنابراین یقین داریم که در تیر ماه و مدت زمان پیش رو هیچ مشکلی در زمینه تهیه این داروها نخواهیم داشت.

با توجه به تهیه مقدار مناسبی از مواد اولیه برای تهیه هر دارو نگاه‌ها به سمت شرکت‌های تولید کننده خود دارو برمی‌گردد؛ مسیبی مدیر تولید یکی از این شرکت‌های تولید کننده دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حدود دو ماه پیش با کمبودی جزئی در تهیه و توزیع والزارتان مواجه بودیم اما خوشبختانه با توجه به توزیع مناسبی که در سه ماه گذشته در سطح کشور انجام شد امروزه کمبودی در دارو‌خانه‌ها وجود ندارد. کمبود پیش آمده در تولید فلوکسین هم به اختلال پیش آمده به تهیه مواد اولیه توسط شرکت‌ها تولید کننده داخلی و تاخیر در تحویل آنها مربوط بود که خوشبختانه رفع شده است.

بیشتر بخوانید: نگران کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نباشید

رضویان مدیل عامل یکی از دیگر شرکت‌های تولید کننده درباره اختلالات موثر بر بروز کمبود دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مسئولان و شرکت‌های تولید کننده از ماه‌ها قبل نیازهای دارویی کشور را بررسی و برنامه ریزی برای تولید آن را  آغاز می‌کنند تا به هیچ عنوان با کمبود جدی در این زمینه مواجه نباشیم.

با توجه به اظهارات تولید کنندگان در نهایت به این نتیجه خواهیم رسید که حلقه مفقوده در کمبود داروها به نظام توزیع مربوط است.

مدتی پیش وزیر بهداشت درباره این موضوع اظهار کرد: مشکل اصلی در کمبود داروها به نظام توزیع مربوط است، متاسفانه برخی از شرکت‌ها با نگهداری داروها در انبار در انتظار افزایش قیمت می‌مانند و برخی به دلیل مشکلاتی که با سازمان‌ها بیمه‌گر دارند از توزیع دارو اجتناب می‌کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: برخی از داروهایی که داروخانه‌ها نسبت به کمبود آن معترضند، برندهایی خاصی از داروهای خارجی هستند که خودمان واردات آنها به کشور را محدود کرده‌ایم.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد