Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@07:59:57 GMT

معیشت رزمندگان و ایثارگران شکننده است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۰۸۲۴

معیشت رزمندگان و ایثارگران شکننده است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: شرایط معیشت رزمندگان، ایثارگران و نیروهای مسلح در وضعیت اقتصادی کنونی نگران کننده و شکننده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «سید قاسم جاسمی» در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان طرح سوال خود از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: زمانی که برای اخذ رأی اعتماد در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور پیدا کردید از شما به جهت وضعیت دفاعی، موشکی و هجومی تشکر کردیم اما نکته ای که برای همه ما اهمیت دارد معیشت نیروهای مسلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط معیشت رزمندگان، ایثارگران و نیروهای مسلح در وضعیت اقتصادی کنونی نگران کننده و شکننده است، تصریح کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است اعتبار لازم را به منظور تامین معیشت حداقل گروه های اعلام شده با هر میزان از کارافتادگی، آزادگان با حداقل 3 ماه اسارت، رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور در جبهه و افراد تحت تکفل قانونی جانبازان، آزادگان و رزمندگان متوفی که فاقد شغل و درآمد هستند را پیش بینی و حداقل حقوق کارکنان دولت را به آن ها پرداخت کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت بایستی براساس برنامه ششم توسعه به رزمندگان یک میلیون و 350 هزار تومان را به عنوان کف حقوق پرداخت می کرد اما تا تیرماه تنها 600 هزار تومان به این افراد پرداخت می شد.

وی ادامه داد: مقرر بود به بسیجیان طرح محسنین ماهانه 750 هزار تومان پرداخت شود که 150 هزار تومان به حقوق آن ها اضافه شد و تنها 45 درصد از اعتبار این مورد محقق شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در سن 14 سالگی به عنوان بسیجی در جبهه های قصرشیرین و سرپل ذهاب حضور داشتم اما اکنون وضعیت مسکن و معیشت بسیجیان به چه صورت است چه میزان از واحدهای مسکن مهر در اختیار آن ها قرار داده شده و چه میزان وام به  آن ها پرداخت کرده ایم.

جاسمی با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه سال 99 ایرادات موجود در خصوص معیشت نیروهای مسلح، ایثارگران و رزمندگان باید برطرف شود، عنوان کرد: چرا بعد از گذشت 31 سال به این افراد حقوق پرداخت نمی شود این افراد به عنوان رزمنده در جنگ 8 ساله جنگیده اند حداقل نام آن ها را تغییر دهید این افراد قهرمانان ملی ما هستند که به دست فراموشی سپرده شدند.

وی با بیان اینکه چرا کمک معیشت افرادی که همسر آن ها شاغل هستند، قطع می شود، گفت: رزمندگانی که فاقد مدارک بالینی هستند در صورت احراز جانبازی در کمیسیون مربوطه باید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران 5 درصد جانبازی دریافت کنند اما برخی از این افراد دو سال است که در نوبت قرار دارند.

جاسمی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه تخفیف شهریه 30 درصدی در نظر گرفته شده اما یک نفر نیز این شهریه را دریافت نکرده است، تصریح کرد: باید تمام رزمندگان و جانبازان زیر نظر ساتا باشند، وزارتخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شود تا حق و حقوق این افراد را پرداخت کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه کرمانشاه منطقه جنگی محسوب می شود اما در این زمینه سلیقه ای تصمیم گیری می کنند، خاطرنشان کرد: در قانون آمده است که نیروهای مسلح باید 20 درصد از سایر وزارتخانه ها بیشتر حقوق دریافت کنند اما در حال حاضر 20درصد از سایرین کمتر دریافت می کنند زیرا نجومی بگیران این اجازه را نمی دهند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي روزنامه اردبیل نماز جمعه شیراز مقام معظم رهبری کتابخانه های عمومی مسکن بوشهر سوال از وزیر دفاع مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز پنجشنبه با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد و اظهار داشت: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

وی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افرا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می کنم.

امیر سرلشکر موسوی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

وی، عملیات وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع دانست و از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسالت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد