Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:15:20 GMT

روحانی با نخست وزیر عراق دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۰۸۹۲

روحانی با نخست وزیر عراق دیدار کرد

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق که به ایران سفر کرده است، عصر امروز با رئیس‌جمهور دیدار و گفتگو کرد. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق که بعدازظهر امروز (دوشنبه 31 تیرماه) به ایران سفر کرده است، با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ورزش عراق به ایران می‌آید

 

اخبار تکمیلی از این دیدار متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

R1455/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط عادل عبدالمهدی حسن روحانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عادل عبدالمهدی حسن روحانی عادل عبدالمهدی حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج امسال حج برائت است

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۳_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه» نوشت: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با وزیر خارجه قطر و وزیر اطلاعات مصر، موافقت این جنبش را با پیشنهاد آتش‌بس در غزه اعلام کرد. اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر، موافقت این جنبش را درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه به آنان ابلاغ کرد. پس از اعلام خبر موافقت حماس، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه بهانه‌تراشی ها برای جلوگیری از حصول هر گونه توافقی، به نقل از منابع صهیونیست مدعی شد که حماس با طرح تعدیل‌شده‌ای از مصر موافقت کرده که برای اسرائیل قابل قبول نیست. روزنامه اسرائیلی «معاریو» هم به نقل از یک منبع اسرائیلی، پذیرش این توافق را «مانوری برای تعویق حمله به رفح» عنوان کرد. وی مدعی شد که حماس با این اقدام قصد دارد نشان دهد اسرائیل طرفی است که این توافق را نمی‌پذیرد.

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به رفح» نوشت: چند روزی است خبرها درباره قطعی بودن حمله رژیم صهیونیستی به تنها نقطه باقی مانده برای ساکنان غزه، یعنی رفح زیاد شده است. بالاترین مقامات رسمی رژیم صهیونیستی، مهم‌ترین و رسمی‌ترین رسانه‌های این رژیم و رسانه‌های آمریکا و همین‌طور رسانه‌های شناخته‌شده دیگر جهان به طور مرتب می‌گویند و می‌نویسند که، تصمیم برای حمله به رفح گرفته شده است و طی یکی دو روز آینده این حمله آغاز خواهد شد. حتی دیروز صهیونیست‌ها حملاتی به این شهر جنوبی غزه انجام دادند و ۲۱ فلسطینی بی‌گناه را به شهادت رساندند. بی‌بی‌سی هم نوشت، صهیونیست‌ها حمله محدودی را به شرق رفح انجام دادند.

خبرها و تصاویر زیادی هم از پخش اعلامیه در رفح برای تخلیه این شهر منتشر شده است. همین‌طور نقشه‌های رفح و تعیین شدن نقاط مثلاً امن برای فراری دادن ساکنان این شهر به آن. گذرگاه رفح تنها خروجی این منطقه نیز از سوی مصر به صورت کامل بسته شده است. تمام این اخبار را بگذارید کنار چند پاراگراف نخست این گزارش یعنی «اسرائیل بدون حمایت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

رسانه‌های نزدیک به دموکرات‌ها و عبری‌زبان‌ها هم مرتب پمپاژ می‌کنند که آمریکا مخالف این حمله است تا شاید، کمکی به بایدن در انتخابات ۶ ماه آینده آمریکا بکنند. به هر تقدیر جمع‌بندی این گزارش‌ها نشان می‌دهد، آمریکا چراغ سبز برای حمله به این شهر که ۶۰ درصد جمعیت کل غزه به آن پناه آورده‌اند را داده است.

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «برائت از «نصیری» دیگر دیر شده است!» نوشت: شما اصلاح‌طلبان به صد دلیل روشن و آشکار از «فرصت نصیری» استفاده کردید. او را به دیدار خصوصی خاتمی بردید. تاج‌زاده در مرخصی، او را به شماها سفارش کرد. به او تریبون دادید. او را «استاد و متفکر و نواندیش دینی» نامیدید. نمی‌توانید اکنون او را چنین بی‌رحمانه و خصمانه از خود برانید. او «ذات عینیت‌یافته» شماست. گمان می‌کرد نزد شما می‌تواند ارج و اجری پیدا کند. نصیری از برخی شبهاتی که اصلاح‌طلبان در دل او افکنده‌اند، نظریه «اتحاد اصلاح‌طلبان با شاهزاده» را در خارج از کشور داده است. این را حل کنید و این‌قدر فکر و خیال نبافید. نگویید که او نامتعادل است که کسی از شما نمی‌پذیرد وقتی با نامتعادل‌ها فالوده می‌خورید! او نامتعادل نیست، دقیقاً ترازوی شناخت‌شناسی اصلاح‌طلبان است. یک افراطی اعوجاجی و ریاکار که نمی‌توان از روی نوشته‌ها و گفته‌ها واقعیت او را شناخت، که یا بر سر دیوار سفارت است یا برای سفارت یقه می‌درد و آینده او نیز نامعلوم است و مشخص نیست که باز بر سر دیوار می‌رود یا از آن سوی دیوار می‌پرد!

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حج امسال حج برائت است» با سخنرانی روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله‌الحرام پرداخت و نوشت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار مسؤولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله‌الحرام، «ذکر پروردگار» و «وحدت و ارتباط مسلمانان» را ۲ عنصر بسیار مهم معنوی و اجتماعی فریضه حج خواندند و با اشاره به حادثه عظیم غزه و جنایات رژیم خون‌آشام صهیونیستی، گفتند: حج امسال در پرتو آیات قرآن کریم و یاد و نام مبارک حضرت ابراهیم (ع)، باید فراتر از هر سال، حج برائت از این دشمن جنایتکار مسلمانان و حامیان آن باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای حج را در جنبه مادی و معنوی، فریضه‌ای چند بعدی برشمردند و افزودند: در بُعد درونی و باطنی، ذکر پروردگار به عنوان «منشأ حقیقی زندگی و عزم و اراده و تصمیم‌گیری‌های فردی، اجتماعی و ملی» نکته برجسته همه مراحل و مواقف حج است.

ایشان در همین زمینه به زائران بیت‌الله‌الحرام تاکید کردند: در حج متوجه مواردی باشید که در هیچ جای دیگر نیست؛ مانند کعبه، مسجدالحرام و طواف و زیارت نبی‌اکرم (ص) اگرنه بازار و اجناس در همه جا وجود دارد.

رهبر انقلاب نکته برجسته بُعد اجتماعی حج را وحدت و ارتباط مسلمانان با یکدیگر برشمردند و گفتند: فلسفه دعوت الهی از همه مردم برای حضور در مکانی مشخص و در ایامی مشخص، آشنایی مسلمانان با یکدیگر و همفکری و تصمیم‌گیری مشترک است تا نتایج مبارک و عینی حج نصیب عالم اسلام و همه بشریت شود که اکنون دنیای اسلام در زمینه تصمیم‌گیری مشترک، خلأ بزرگی دارد.

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود تیتر «سفیر صلح اقلیم در تهران» را برگزید و نوشت: از سال ۲۰۱۷ و پس از وقوع رفراندوم استقلال، روابط ایران و حکومت اقلیم کردستان عراق وارد دوره‌ای سرد و گاه به شدت در نوسان بوده است و در این بین اقلیم کردستان بارها میزبان صف آرایی مداوم ایران و آمریکا در منطقه بود که شانس بهبود روابط را کاهش می‌داد. حال نچیروان بارزانی چهره دیپلماتیک و میانه رو کرد عراق که در میان همه جریانات سیاسی عراق، منطقه و جهان مقبولیت خاصی دارد، بعد از سه سال از آخرین سفر خود، به عنوان رئیس اقلیم کردستان با پیام آشکار تمایل اربیل به گسترش و تقویت روابط همه جانبه با ایران، به تهران آمده است. بعد از اینکه روابط عمیق تهران و اربیل پس از حوادث سال گذشته و در پی حمله موشکی ایران به مقر مخفی موساد در اربیل با تنش مواجه شد، این سفر گویای این نکته مهم است که ایران و عراق و منطقه اقلیم کردستان، همسایه، دوست و شرکای استراتژیک هستند و پیمان عمیق آنها گسستنی نیست. بارزانی در سفر ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ به ایران و در دیدار با سیدابراهیم رئیسی، رئیس کابینه سیزدهم نیز درباره روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران، حفظ آرامش و ثبات در منطقه و همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کرده بود. روابط جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق به واسطه ریشه‌های فرهنگی و تاریخی مشترک و اقامت شخصیت‌های برجسته اقلیم در ایران در دوران حکومت حزب بعث بر عراق، از ویژگی خاصی برخوردار بوده است.

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود تیتر «نشانه‌شناسی از سفر گروسی» را برگزید و نوشت: با توجه به نشانه‌هایی که روزنامه «دنیای‌اقتصاد» از سفر رافائل گروسی دریافت کرده است، این سفر نکات پیدا و پنهانی دارد. نکته پیدای این سفر آن است که رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حضور در نخستین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای به ایران آمده است. کنفرانسی که از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در شهر اصفهان در حال برگزاری است. اما نشانه‌هایی وجود دارد که حاکی از آن است این سفر، بخش اعلام‌نشده‌ای نیز دارد؛ مهم‌ترین نشانه این بخش به دیدار گروسی و علی باقری، معاون وزیر خارجه و رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در موضوع لغو تحریم‌ها و احیای برجام بازمی‌گردد. همچنان‌که رافائل گروسی نیز بعدازظهر روز گذشته در پیامی در صفحه شخصی خود در ایکس با اشاره به سفرش به ایران نوشت: «در تهران برای دیدارهای سطح بالا حضور دارم.» وی با اشاره به دیدارهایش با حسین امیرعبداللهیان و علی باقری گفت: «در این دیدارها مجموعه‌ای از اقدامات عملی ملموس را برای احیای بیانیه مشترک ۴ مارس ۲۰۲۳ با هدف بازگرداندن روند اعتمادسازی و افزایش شفافیت پیشنهاد کردم.»

اگر این سفر صرفاً برای حضور در کنفرانس اصفهان بود، آداب دیپلماتیک حکم می‌کرد که دیدار مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صرفاً در سطح رئیس آژانس و وزیر امور خارجه باشد. اما دیدار با باقری معنای خاصی دارد؛ زیرا علی باقری مسؤولیت تیم مذاکراتی را برعهده دارد. بنابراین دیدار وی و گروسی، احتمالاً فقط دارای ابعاد فنی نیست و ابعاد سیاسی هم دارد و بحث‌هایی مرتبط با مذاکرات هسته‌ای و موانع پیش روی آن از حیث بحث‌های پادمان و فراپادمان مطرح شده است. نشانه دوم مبنی بر آنکه این سفر فقط به حضور گروسی در کنفرانس اصفهان ختم نمی‌شود، خبری است که روزنامه واشنگتن‌پست در یک خط منتشر کرد و نوشت که مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از پایان سفر به وین می‌رود و اخباری را در اختیار خبرنگاران قرار خواهد داد. در نتیجه با نشانه‌شناسی این سفر به‌ویژه در بخش اعلام‌نشده آن می‌توان گفت که دیدار با علی باقری احتمالاً محتوای مهمی داشته و در رابطه با مذاکرات هسته‌ای در آینده بوده است.

کد خبر 751297

دیگر خبرها

  • حج امسال حج برائت است
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است