Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:12:09 GMT

شرق‌شناس ارمنستانی: در ایران، همه اکثریت هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۱۱۳۶

شرق‌شناس ارمنستانی: در ایران، همه اکثریت هستند

آساطوریان عصر دوشنبه در سرای اهل قلم تهران افزود: برخلاف برخی کشورها که چندملیتی هستند و یک ملت، نقش ملت اصلی (title nation) را دارد، در ایران با چنین پدیده‌ای روبه‌رو نیستیم.
وی گفت که در ایران قومی به نام فارس وجود ندارد، کسانی که زبان مادری آنها فارسی است، هویت قومی برای خود قائل نیستند بلکه هویت و خودآگاهی جغرافیایی و شهری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آساطوریان زبان فارسی را زبانی کشوری و متعلق به همه ساکنان ایران دانست و افزود که این زبان متعلق به هیچ گروه، قوم یا حتی حوزه جغرافیایی نیست.
رئیس انستیتو شرق‌شناسی دانشگاه اسلاونی ایروان که در نشست نقد و بررسی کتاب خود به نام کردها و خاستگاه آنها سخن می‌گفت، یادآور شد که مطالعات کردی را به لحاظ علمی، باید در بستر مطالعات ایرانشناسی به پیش برد، زیرا زبان و فرهنگ کردی، شاخه‌ای از زبان‌ها و فرهنگ‌های ایرانی است و جداکردن این دو موضوع از یکدیگر، به ارزش علمیِ مطالعات آسیب می‌رساند.
آساطوریان که خود به زبان کردی نیز مسلط است، از پژوهشگران برجسته کردشناسی در تاریخ معاصر به شمار می‌رود.
نقد و بررسی کتاب کردها و خاستگاه آنها، به قلم پروفسور گارنیک آساطوریان، به همت خانه کتاب و بنیاد مطالعات قفقاز، عصر دوشنبه در سرای اهل قلم برگزار شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان

جواد دهقان بر توجه به موضوع سلامت اداری در دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پیشنهاد پرداخت رشوه به محمد رسول جلال آبادی از پرسنل پلیس راه ریگان از سوی یک متهم که جرم وی محرز شده بود، رد شد.

وی افزود: درراستای ارج نهادن به این عمل خداپسندانه و الگوسازی رفتار‌های شایسته، از این مامور انتظامی قدردانی شد و همچنین طبق قانون، حبس تعزیری در انتظار مجرم و فرد رشوه دهند خواهد بود.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کشف نقوش صخره‌ای در منطقه تاریخی ورزقان
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504