Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@16:45:43 GMT

۴ ماسک خانگی که می‌توانید با گشنیز درست کنید

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۱۱۹۹

۴ ماسک خانگی که می‌توانید با گشنیز درست کنید

ماسک‌‌های خانگی برای رفع مشکلات پوستی بسیار موثر و در عین‌ حال کم هزینه هستند. در دستور تهیه همه ماسک های زیر از سبزی گشنیز که برای داشتن پوست درخشان و شاداب بسیار موثر است، استفاده شده است. کافی است یک بار از این ماسک‌ها استفاده کنید تا خودتان متوجه تفاوتی که در پوست شما ایجاد می‌کند شوید.


ماسک شوینده عسل و گشنیز : برای رفع خستگی و کدری پوست

گشنیز تازه در دستور این ماسک پاک‌کننده‌ صورت به درخشان شدن پوست کمک می‌کند و در عین‌حال ذرات برنج قهوه‌ای پودر شده به آرامی سلول‌های مرده را اسکراب می‌کند و عسل نیز به نرمی و لطافت پوست می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مواد لازم برای ماسک شوینده عسل و گشنیز

۱ قاشق غذاخوری پودر برنج قهوه‌ای
نصف فنجان گشنیز تازه
1 قاشق چای‌خوری عسل
و یک قاشق چای‌خوری صابون مایع

طرز تهیه ماسک شوینده عسل و گشنیز

گشنیز تازه را در غذاساز بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید تا راحتر نرم شود ( با اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری آب شروع کنید و در صورت نیاز آب بیشتری به آن اضافه کنید) پوره گشنیز حاصل را با پودر برنج قهوه‌ای، عسل و صابون مایع در یک کاسه مخلوط کنید.

طرز استفاده ماسک شوینده عسل و گشنیز

همانند هر پاک‌کننده صورت با این ماسک خانگی نیز صورت خود را بشویید. از این ماسک شوینده می‌توانید برای شستشو روزانه همه انواع پوست استفاده کنید و تا ۷ روز نیز در یخچال نگه دارید.

ماسک ماست و گشنیز : برای پوست مستعد به آکنه

ترکیب خنک‌کننده گشنیز و خیار به همراه جو ضد التهاب سبب تسکین پوست‌های ملتهب و جوش‌دار می‌شود. در حالی که ماست تازه‌ به کار رفته در این ماسک نیز به علت در برداشتن اسید لاکتیک به آن قدرت لایه‌برداری و روشن‌کنندگی پوست را می‌دهد.


مواد لازم برای ماسک ماست و گشنیز

۱ قاشق غذاخوری ماست ساده
2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر یا آرد جو دوسر
یک چهارم فنجان گشنیز تازه
یک هشتم فنجان خیار تازه حلقه شده

طرز تهیه ماسک ماست و گشنیز

تمامی مواد را در مخلوط کن با یکدیگر میکس کنید تا ترکیب نرم و یکدستی ایجاد شود.

طرز استفاده ماسک ماست و گشنیز

ماسک حاصل را بر روی پوست صورت و گردن و پایین آن پخش کنید (این نواحی مرطوب و نم‌دار نباشند) دقت کنید تا از مناطق حساس مانند چشم‌ها و دهان دور بماند. برای ۲۰ دقیقه بگذارید بر روی پوست باقی بماند. سپس با آب ولرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

اسکراب بدن گشنیز و لیمو : مناسب برای پوست زبر

گشنیز و روغن نارگیل هر دو قابض‌ کننده هستند از این‌رو به کوچک کردن منافذ پوست و ظاهر لطیف‌تر آن کمک می‌کند. در عین‌حال خاصیت اسیدیته آب لیمو نیز به لایه‌برداری سلول‌های مرده کمک می‌کند.

مواد لازم برای اسکراب بدن گشنیز و لیمو

یک چهارم فنجان گشنیز تازه
یک لیمو آب گرفته
یک چهارم فنجان روغن نارگیل خاص
نصف فنجان نمک دریایی تصفیه شده

طرز تهیه اسکراب بدن گشنیز و لیمو

گشنیز، آب لیمو و روغن نارگیل را در مخلوط‌ کن با هم میکس کنید تا ترکیب نرمی بدست آید. سپس در یک کاسه کوچک بریزید و به وسیله یک قاشق با نمک دریا مخلوط کنید.

طرز استفاده اسکراب بدن گشنیز و لیمو

ماسک حاصل را با حرکات دایره شکل به آرامی بر روی بازوها، پاها و بدن خود بمالید سپس با آب ولرم بشویید و در ادامه می‌توانید در صورت لزوم از صابون یا پاک کننده بدن استفاده کنید. در صورت باقی ماندن اسکراب می‌توانید آن را تا یک هفته در یخچال نگه دارید.

ماسک دوغ و گشنیز : مناسب برای پوست‌های خشک

اسیدهای لاکتیک طبیعی در محصولات لبنی مانند دوغ به زدودن سلول‌های مرده و همچنین نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند. عسل نیز به مرطوب نگه داشتن پوست و گشنیز به تسکین و آرام شدن پوست کمک می‌کند.


مواد لازم برای ماسک دوغ و گشنیز

۱فنجان گشنیز تازه
2 فنجان دوغ
1 قاشق غذا‌خوری عسل

طرز تهیه ماسک دوغ و گشنیز

گشنیز، دوغ و عسل را در یک مخلوط کن به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ترکیب کنید. سپس ترکیب حاصل را از صافی عبور دهید تا تکه های بزرگ گشنیز جدا شود.

طرز استفاده ماسک دوغ و گشنیز

می‌توانید تمام مخلوط حاصل را در وان آب گرم بریزید و یا آن را در قالب یخ مکعبی فریز کنید و در بین هر ۲ یا ۳ بار حمام از ۲ تکه از آن در وان بیاندازید و به مدت ۳۰ دقیقه در آن غوطه‌ور شوید.



منبع : abirooz.com

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و زیبایی ماسک صورت ماسک خانگی ماسک عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری

نادیا زکالوند: تصور کنید خودتان را برای مصاحبه شغلی در شرکت بزرگ فناوری گوگل آماده می‌کنید و ساعت‌ها وقت برای مطالعه اختصاص می‌دهید اما موقع مصاحبه متوجه می‌شوید، فقط کافی بود خود را برای سوال‌های پیچیده درباره قهوه و قهوه‌خانه (کافی‌شاپ) آماده می‌کردید. در واقع کسی باور نمی‌کند این دو فضای کاملا متفاوت در یکدیگر ادغام شوند!

نوشیدنی‌های داغ کافئین‌دار و مراکز اطلاعات آنلاین هیچ شباهتی با هم ندارند، اما کارمند سابق گوگل می‌گوید، «مصاحبه‌کننده‌های این شرکت هنگام مصاحبه با متقاضیان شغل، عاشق مطرح کردن پرسش‌هایی درباره قهوه و قهوه‌خانه هستند.»

مثلا، یکی از کارمندان خانم این شرکت می‌گوید موقع مصاحبه از او معمایی درباره قهوه‌خانه پرسیده بودند. معما این بود، «قهوه‌خانه‌ای در سانفرانسیسکو وجود دارد و عرضه و تقاضای آن نامحدود است. به این معنا که قهوه این قهوه‌خانه هیچ‌وقت تمام نمی‌شود و مشتریان هم دورادور قهوه‌خانه را گرفته‌اند. قهوه‌خانه تقریبا ۴۶ مترمربع فضا دارد. این قهوه‌خانه روزانه چند فنجان قهوه آماده می‌کند؟

افراد برای این سوال، پاسخ‌ها گوناگونی داده‌اند. یک نفر گفت، صفر-زیرا درباره کارکنان قهوه‌خانه صحبتی نشده بود.

دیگری گفت، اگر برای آماده کردن هر فنجان قهوه ۳۰ ثانیه وقت بدهیم، پس هر ساعت ۱۲۰ فنجان و در ۸ ساعت روز کاری ۹۶۰ فنجان می‌شود.

نفر دیگر هم گفت، «تعداد فنجان‌ها اهمیتی ندارد، عرضه و تقاضا همیشه برابر خواهند بود.»

چهارمی گفت، «سوال بیشتر درباره تهیه قهوه است و کاری به روش سرو آن ندارد. بنابراین نیازی به فنجان نیست.»

نفر پنجمی هم به‌ شوخی پاسخ داد: «نمی‌دانم. بد نیست، پاسخ آن را از موتور جستجوی گوگل بپرسیم.»

مصاحبه‌کننده‌های گوگل می‌گویند، این نوع سوال‌ها مهارت‌های حل مساله و تصمیم‌گیری متقاضیان شغل را بدون اینکه خودشان متوجه شوند، محک می‌زند.

منبع:

ladbible

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897280

دیگر خبرها

  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳