Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، در متن نامه محمدرضا ظفرقندی خطاب به ادریس جزایری آمده است: به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران که یکی از نهادهای اصلی قانونگذار حوزه سلامت و مدافع حقوق بیماران است، می‌خواهم توجه شما را به اثرات زیان‌آور تحریم‌هایی که در پی خروج یک جانبه ایالات متحده آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک در ۸ مِه ۲۰۱۸ اعمال شده، بر سلامت مردم ایران جلب کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این نامه افزوده است: طبق ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر، هر شخصی حق دارد که از سطح زندگی مناسب برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده‌اش، به ویژه از حیث خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت‌های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری برخوردار شود، همچنین حق دارد که در مواقع بیکاری، بیماری، نقص عضو، پیری یا در تمام موارد دیگری که به عللی مستقل از اراده خویش، وسایل امر معاشش را از دست داده باشد، از تأمین اجتماعی بهره‌مند شود.

وی در نامه خود خاطرنشان کرده است: مادران و کودکان حق دارند که از کمک و مراقبت ویژه برخوردار شوند، همه کودکان، اعم از آنکه در پی ازدواج یا بی‌ازدواج زاده شده باشند، حق دارند از حمایت اجتماعی یکسان بهره‌مند شوند، محدودیت‌های فعلی در امور بانکی و حمل و نقل، به طور قابل توجهی واردات داروها و کالاهای ضروری را متأثر ساخته و منجر به بحران جدی در حوزه سلامت مردم ایران شده است.

وی در این نامه یادآور شده است: دسترسی به فرآورده‌های دارویی و پزشکی ضروری، حق اساسی مردم است و هر گونه تحریمی که این حق را هدف قرار دهد، در تضاد با مفاد اعلامیه رسمی حقوق بشر و اصول اخلاقی پذیرفته شده است.

در این نامه ظفرقندی از جزایری خواسته است که رای نجات جان مردم و جلوگیری از فاجعه انسانی، سازمان ملل تمامی تدابیر لازم را اتخاذ کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار جامعه سالم را ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر فرد نسبت به سلامت جسمی و روحی اش مسئول است بنابراین در این خصوص مشارکت جمعی نیاز است تا جامعه سالم بیش از پیش ایجاد شود.

طالبی افزود: ارائه توصیه‌های پزشکی و بهداشتی در جامعه ضروری است و آگاهی مردم از آن در کاهش بیماری‌ها موثر است.

موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای ارتقا سلامت جامعه، هدف پیشگیری از بیماری را در دستور کار دارد و در این زمینه پیشرو است.

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس