Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@17:11:25 GMT

کارت سوخت نداریم چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۲۸۲۱

کارت سوخت نداریم چه کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که از ۱۹ روز دیگر تصمیم دولت برای الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی اجرایی می‌شود؛ هنوز تعداد زیادی از شهروندان کارت سوخت ندارند و پیگیر دریافت آن هستند. یکی از این شهروندان در گفتگو با خراسان با اشاره به ثبت نام برای دریافت کارت سوخت طی فروردین امسال گفت: با گذشت نزدیک به چهار ماه هنوز کارت سوخت دریافت نکرده ام و در مراجعه به پلیس+۱۰ متصدی مربوط مدعی شد هر فردی که از آذرماه سال گذشته درخواست کارت سوخت داشته، هنوز دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروند دیگری نیز در این باره گفت: در زمان اعلام امکان استفاده و تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت از طریق درگاه ملی خدمات دولت همراه، در سامانه مربوط نام نویسی کردم، اما به تازگی اعلام شده که این موضوع منتفی است. حالا که برای درخواست کارت سوخت المثنی به آن سامانه مراجعه می‌کنم، پاسخ سیستم این است که کارت بانکی شما به عنوان کارت سوخت مورد تایید است. وقتی به سایت پلیس+۱۰ مراجعه می‌کنم نیز سیستم پاسخ می‌دهد که اصلا برای خودروی شما کارت سوخت صادر نشده است. سایت شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران نیز اعلام می‌کند که شما می‌توانید از کارت بانکی به عنوان کارت سوخت استفاده کنید!

کارت‌های نیامده به زودی می‌آید
برای پیگیری مشکلات شهروندان فاقد کارت سوخت با کاهی مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تماس گرفتیم. وی گفت: شهروندانی که کارت سوخت نداشتند و در سامانه دولت همراه کارت بانکی خود را به عنوان کارت سوخت اعلام کردند، با توجه به توقف این پروژه، برای دریافت کارت سوخت نیاز به مراجعه مجدد به این سامانه ندارند و کارت سوخت آنان توسط اداره پست برای شان ارسال می‌شود. وی همچنین گفت که کارت سوخت افرادی که پیش از این ثبت نام کرده بودند، در مرحله صدور است و به زودی به دست شان می‌رسد.

طرح وزیر برای بی کارت‌ها
وزیر نفت نیز یک شنبه گذشته در حاشیه دومین نشست هم‌اندیشی با وزیران سابق نفت، گریزی به اجرایی شدن کارت سوخت از ۲۰ مرداد ماه جاری زد و گفت: تصمیم دولت برای الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد ماه اجرایی می‌شود و همه افرادی که در ثبت‌نام‌های قبلی شماره حساب و نیازشان را برای دریافت کارت سوخت المثنی اعلام کرده‌اند، کارت سوخت خواهند گرفت و اگر کسی بعد از تاریخ ۲۰ مرداد به هر دلیلی کارت سوخت شخصی نداشته باشد از این تاریخ تا مدت محدودی کارت سوخت جایگاه‌داران برای استفاده این قبیل افراد فعال خواهد بود. زنگنه افزود: در این مرحله بیشتر هدف ما انضباط دادن به سوخت‌گیری است و هیچ‌گونه سهمیه‌بندی مطرح نیست. مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی هم دوروز قبل با یادآوری اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد گفت: کسانی که کارت سوخت نداشتند و از طریق «دولت همراه» کارت بانکی معرفی کرده بودند تا به جای کارت سوخت استفاده کنند، اسامی همه آن‌ها برای صدور کارت سوخت اعلام شده و به زودی کارت سوخت به در منازل آن‌ها ارسال می‌شود.

ابتدا کلان شهر‌ها
وکیل زاده با اشاره به این که لزوم استفاده از کارت سوخت ابتدا در کلان شهر‌های تهران، کرج و اصفهان اجرا می‌شود، افزود: طرح کم کم و بعد از دو یا سه ماه در دیگر کلان شهر‌ها و کل کشور نیز اجرا می‌شود. وی ادامه داد: در ابتدا اجرای طرح تا زمانی که مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی عادت کنند، ممکن است سوخت به آن‌ها عرضه شود منتها با کمی سخت گیری یا محدودیت در کمیت بنزین، مثلا به جای ۴۰ لیتر ۲۰ لیتر تا این که همه کارت سوخت شان را تهیه یا فعال و از آن استفاده کنند.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابوس اخراج برای پرسپولیس ادامه دارد؛ سروش رفیعی دقیقه 50 دو کارته شد!

سروش رفیعی با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد

طرفداری | پرسپولیس در بازی خارج از خانه هفته بیست و ششم لیگ برتر به مصاف نساجی رفته است. این بازی تا لحظه نگارش این خبر (دقیقه 55) با برتری یک بر صفر پرسپولیس دنبال می شود.

سروش رفیعی در نیمه اول این بازی یک کارت زرد دریافت کرده بود و تنها 5 دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم بازی، کارت زرد دوم را دریافت کرد تا از بازی اخراج و تیمش ده نفره شود.

پرسپولیسی ها که در شبکه های اجتماعی به کارت زرد اول سروش رفیعی اعتراض کرده بودند، از کارت زرد دومی که موعود بنیادی فر به سروش رفیعی نشان داد عصبانی تر شدند.

باید منتظر ماند و نظر کارشناسان داوری را در پایان بازی پیرامون این تصمیم جویا شد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • وینگر فولاد مقابل استقلال محروم نیست
  • محرومیت بازیکن هوادار مقابل پرسپولیس
  • دو محروم ۴اخطاره استقلال از بازی با فولاد
  • کابوس اخراج برای پرسپولیس ادامه دارد؛ سروش رفیعی دقیقه 50 دو کارته شد!
  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • ستاره گلزن استقلال در خطر محرومیت
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!