Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@04:30:19 GMT

10 راه براي جلوگيري از لخته شدن خون

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۲۹۲۲

10 راه براي جلوگيري از لخته شدن خون

خبرگزاري آريا -
لخته شدن خون در رگ
امروزه به دليل نشستن زياد مقابل رايانه ها و تلويزيون ، هر کسي در معرض خطر لخته شدن خون است. اگر اين لخته ها در ريه ها يا قلب ما اتفاق بيفتند، مي توانند عوارض شديد ايجاد کنند.
در اين مطلب 10 راهنمايي براي جلوگيري از لخته هاي خطرناک خون را قرار داده ايم:
1. پوشيدن لباس هاي راحتي
براي گردش خون سالم، بهتر است از پوشيدن لباسهاي تنگ خودداري کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که لخته هاي خون نيز ممکن است در پاها ظاهر شود، از پوشيدن شلوار جين خودداري کنيد.
2. حمام با نمک اپسوم
نمک اپسوم براي تشويق گردش خون سالم در بدن شناخته شده است. بنابراين دفعه بعد که به زمان آرامش نياز داريد، يک حمام نمک اپسوم بگيريد.
3. ورزش
براي جلوگيري از لخته شدن خون، مهم است که فعاليت داشته باشيد و براي مدت طولاني از نشستن اجتناب کنيد . هر نوع تمرين به طور کلي خوب است، اما يک تمرين بسيار خوب اين است که تمرين HIIT انجام مي شود که يک تمرين شديد است .
لخته شدن خون در پا
4. هنگام رانندگي بعد از هر 2 ساعت رانندگي توقف نماييد
نشستن بيش از حد پشت اتومبيل مي تواند ما را در معرض خطر لخته شدن خون قرار دهد. اگر شما در حال رفتن به مسير طولاني هستيد، اطمينان حاصل کنيد که شما به طور منظم توقف کنيد و از ماشين خود بيرون بياييد و مقداري پياده روي يا نرمش کنيد.
5. خوردن رقيق کننده هاي خون
با اضافه کردن سير خام، زردچوبه و چاي گينگو را به رژيم غذايي روزانه خود اضافه کنيد، خطر ابتلا به لخته شدن خون را کاهش مي دهد. آنها همچنين خوشمزه و فوق العاده خوب براي سلامت عمومي شما هستند.
6.خم و پيچ و تاب دادن مچ پا
اکثر روزهاي ما صرف نشستن در محل کار است که جريان خون در پاهاي ما را تضعيف مي کند. هنگامي که شما نمي توانيد، راه برويد شما مي توانيد مچ پاي خود را پيچ و تاب دهيد.
7. پوشيدن جوراب هاي ساق بلند
اگر مي دانيد پاهاي شما تمايل به تورم يا گردش خون ضعيف دارند، جوراب هاي فشرده ممکن است براي شما مناسب باشد. آنها در اندازه ها و رنگ هاي مختلفي وجود دارد و در طول روز باعث افزايش جريان خون در پاها مي شوند.
راههاي جلوگيري از لخته شدن خون
8. پاهاي خود بالا بگذاريد
به پشت دراز بکشيد و پاهاي خود را در بالاي ديوار قرار دهيد. فقط 6 اينچ بالاي قلب و سر شما کافي است پس از يک روز طولاني نشستن يا ايستادن، اين تمرين عالي است تا خون را در بدن خود جاري کنيد.
9. اجتناب از انداختن پاها روي هم
کساني که در معرض خطر ابتلا به لخته هاي خون هستند بايد سعي کنند از انداختن پاهاي خود بخصوص براي مدت زمان طولاني خودداري کنند. اطمينان حاصل کنيد که موقعيت خود را اغلب تغيير دهيد و فشار بيش از اندازه بر پاهاي خود قرار ندهيد. بالاتر از همه، ما بايد در هنگام نشستن احساس راحتي و آرامش کنيم.
گردآوري:بخش سلامت بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک خودرو در استان خبر داد . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یدالله ملکی با تاکید بر نظارت مستمر بازار لاستیک خودرو، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت‌طلبان و با توجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: بازرسی از مراکز توزیع عمده لاستیک و خرده فروشان با استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌منظور برخورد ایجاد ثبات در بازار با حضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت و اصناف برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت لاستیک خودرو اجرا می‌شود.

 ملکی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و پایش وضعیت تامین و توزیع لاستیک خودرو، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به موقع به شکایات و گزارش‌های مردمی از جمله اهداف طرح نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گابریل و جلوگیری از خوشحالی سالیبا همراه با تماشاگران و هم تیمی ها در دیدار مقابل چلسی / فیلم
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724