Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ورود سازمان بازرسی کل کشور و اعلام غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات شورایاری ها صحیح است.

به گزارش مشرق، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها گفت: رئیس سازمان بازرسی بارها در این باره صحبت کرده و در نامه‌های متعدد به دستگاه‌های دولتی و سران قوا غیرقانونی بودن آن متذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

علت اصرار برای برگزاری انتخابات "غیرقانونی" شورایاری‌ها

وی افزود: در قانون چیزی  به عنوان شورایاری وجود ندارد و بر همین مبنا اگر در دوره‌ای انتخابات شورایاری‌ها برگزار شده است به دلیل غفلت صورت گرفته است. بی‌توجهی شده و یا حساسیتی در این مورد وجود نداشته است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: برای من سؤال است که موضوع شورایاری‌ها چه صیغه‌ای است و کجای قانون وجود دارد این در حالی است که در مورد  برگزاری انتخابات شوراها چنین چیزی نیست ودر آنجا علی‌البدل  وجود دارد و هر کسی از حد نصاب لازم رای کمتری بیاورد بین ۳ تا ۷ نفر  بر اساس تعداد اصلی شوراها انتخاب خواهد شد.

پورمختار گفت: چیزی به عنوان شورایاری‌ها در قانون وجود ندارد. لذا نباید این انتخابات برگزار شود و ورود سازمان بازرسی کل کشور قانونی و صحیح است.

وی تصریح کرد: وقتی کلیات برگزاری انتخاب شورایاری‌ها غیرقانونی است صحبت از جزئیات و حتی نحوه تائید صلاحیت این افراد که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  گفت: ابهامات و ایرادات در مورد تائید صلاحیت نامزدهای شورایاری‌ها مشخص نیست و اینکه آن فرد از نظر اجتماعی و کیفری و حقوقی و رفتارهای شخصی چه سابقه‌ای دارد اصلا مشخص نیست و چون از جایی استعلام لازم صورت نمی‌گیرد طبیعتا  بر اساس شناخت و معرفی تائید صلاحیت‌ها صورت می‌گیرد و وقتی کلیات آن غیرقانونی است قطعا صحبت از جزئیات هم خنده‌دار است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی پورمختار شورایاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت

آفتاب‌‌نیوز :

با حضور وزراى دادگسترى، ارتباطات و فناورى اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضاى کمیسیون حقوقى و قضایی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

در حالی که از زمان روی کار آمدن دولت رئیسی، فیلترینگ گسترده، قطع اینترنت و کندی سرعت آن، موجب نارضایتی مردم شده است، خبرگزاری فارس نوشته است: این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکو‌های بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیأت دولت براى تصویب نهایی به مجلس شوراى اسلامی ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد