Web Analytics Made Easy - Statcounter

مؤسسه قرآنی جوادالائمه(ع) رزن فعالیت‌های خود را از سال 91 به‌صورت رسمی در رشته‌های رو‌خوانی، روان‌خوانی، حفظ، قرائت و تجوید آغاز کرده است، مؤسسه‌ای که علاوه بر برگزاری کلاس‌های مختلف قرآن در راستای جذاب‌سازی کلاس‌ها برای کودکان و نوجوانان فعالیت‌هایی را در نظر گرفته است.

آموزش مفاهیم آیات به زبان انگلیسی برای قرآنیان یکی از امتیازات این مؤسسه قرآنی و اعزام مربی به استان‌های هم‌جوار همچون قزوین و زنجان نیز از سوی مؤسسه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مؤسسه‌ای که از نیازمندان و بی‌بضاعتان علاقه‌مند به قرآن هزینه‌ای دریافت نمی‌کند در حالیکه هم‌چون سایر مؤسسات قرآنی درگیر مباحث مالی است و نزدیک به 400 میلیون تومان بدهی دارد.

برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌‌های ‌مؤسسه جوادالائمه(ع) خبرنگار ایکنای همدان بازدیدی از این مؤسسه داشته و گفت‌وگویی با ‌مربی بخش خردسالان و کودکان و یکی از خردسالان حافظ قرآن انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.

زهرا وهابی، مربی بخش خردسالان و کودکان موسسه قرآنی جوادالائمه(ع) اظهار کرد: هدایت و مدیریت دو گروه سنی 3 تا 6 سال و کودکان 7 تا 12 سال در رشته حفظ موضوعی و ترتیبی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در کلاس‌های حفظ، مخاطبان ابتدا با مفاهیم سوره‌های مورد نظر آشنا می‌شوند، گفت: خردسالان در کلاس‌های حفظ ابتدا با مفاهیم قرآن در قالب بازی، نقاشی، نمایش، شعر و داستان آشنا می‌شوند در ادامه کلمه به کلمه و سپس آیه به آیه شروع به حفظ قرآن می‌کنند.

وهابی با اشاره به اینکه پویندگان قرآنی 70 درصد از حفظ خود را به صورت تکرار و تمرین آیات کتاب قرآن بدون ترجمه مخصوص در ‌مؤسسه ‌انجام می‌دهند، بیان کرد: حفظ کودکان 8 تا 12 سال نیز با روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم انجام می‌شود.

این مربی قرآن با بیان اینکه کلاس‌های حفظ علاوه بر ایام تابستان در طول سال نیز دایر است، ادامه داد: یکی از مخاطبان این مجموعه به عنوان صدرنشین حفاظ گروه سنی 7 تا 12 سال، حافظ 14 جزء قرآن است.

وهابی با اشاره به اینکه استقبال از کلاس‌های حفظ موضوعی نسبت به حفظ ترتیبی قرآن بهتر است، بیان کرد: بسیاری از مخاطبان این مجموعه در گروه سنی 8 تا 12 سال، طی 20 روز و برخی طی 3 ماه حافظ 1 جزء قرآن می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 14 نفر از پویندگان در بخش حفظ خردسال و کودک مشغول به آموزش هستند، بیان کرد: محفوظات قرآنی مخاطبان در بخش خردسالان همراه با بازی و شعر و در بخش کودکان آیه به آیه و در ادامه صفحه به صفحه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

تدریس رشته حفظ‌
وهابی با اشاره به اینکه تعدادی از قرآنیان بخش کودک توانسته‌اند در مسابقات استانی قرآن حائز رتبه شوند، ابراز کرد: خوشبختانه رشته حفظ در این مؤسسه بر اساس قواعد حفظ، تکنیک‌های جذاب و با تکیه بر مفهوم آیه تدریس می‌شود که آمار بالای قرآن‌آموزان این مؤسسه شاهدی بر این ادعا است.

وی با اشاره به اینکه حافظ 10 جزء قرآن است، یادآور شد: کار حفظ را از سال 94 آغاز و طی 4 سال حافظ 10 جزء قرآن شدم به گونه‌ای که طی یک ماه موفق به حفظ 1 جزء قرآن شدم.

این مربی حفظ با بیان اینکه کار حفظ را همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) آغاز کرده است، گفت: 4 سال پیش تحت تأثیر صحبت‌های یکی از مدرسان و فعالان حفظ قرآن در یکی از حسینیه‌های شهرستان کار حفظ قرآن را آغاز کردم.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه انس با قرآن بسیاری از گره‌های سخت زندگی او را باز کرده است، گفت: قرآن برکت‌های بسیاری را در زندگی، کار و فعالیت‌های روزمره‌ام به همراه داشته است.

وی با اشاره اینکه از سال 93 در مؤسسه جواد‌الائمه(ع) مشغول به فعالیت است، گفت: مهمترین مشکل قرآنیان، عدم حمایت دستگاه‌های دولتی از آنان و اعتماد به توانمند‌های آنان در حل برخی مشکلات کشور در حوزه‌های مرتبط با قرآن است.

در ادامه این بازدید ابوالفضل بهرامی، قاری نوجوان رزنی نیز به خبرنگار ایکنا گفت: 8 سالی است که در رشته قرائت قرآن در جلسات مؤسسه جوادالائمه(ع) این شهرستان مشغول هستم.

بهرامی ابراز کرد: موفقیت‌های کنونی خود را پس از خداوند، به مادرم و آقای حامد قاسمی، مدیر مؤسسه جوادالائمه(ع) مدیونم که چند سال با تلاش و کوشش بی‌وقفه با حضور در منزل و برگزاری جلسات خانگی توانستند مرا به عنوان یک قاری نمونه تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه معلم دوره اول ابتدایی نیز در حضور او در این مسیر نقش مهمی داشته است، ابراز کرد: معلم دوره اول ابتدایی‌، صدا و نوع تلاوت قرآن مرا پسندید و این موضوع را به پدر و مادرم اطلاع داد، پس از مدتی در همان مقطع تحصیلی از سوی مادرم برای گذراندن دوره‌های حرفه‌ای قرائت در مؤسسه‌ای قرآنی تشویق شدم.

این قاری نوجوان ضمن قدردانی از زحمات مادر و مربی خود، ابراز کرد: این دو بدون هیچ اغراقی، با شناسایی و پرورش استعداد قرآنی من و حمایت‌های مادی و معنوی، باعث ورودم به مسیر پر‌خیر و برکت قرآن و کسب موفقیت‌های بسیار در این مسیر شدند.

انجام تلاوت در مراکز اسلامی اروپا
وی اشاره‌ای به آشنایی خود با مؤسسه جواد‌الائمه(ع) داشت و گفت: در سن 7 سالگی به پیشنهاد یکی از جوانان فعال مسجد شهر دمق در راستای پخش تراکت‌های تبلیغی مؤسسه جواد‌الائمه(ع) در این مسجد، مرا بر آن داشت تا برای یک بار هم که شده به این مجموعه مراجعه کرده و فعالیت‌های قرآنی آن را از نزدیک ببینم و همین موضوع باعث شد تا با مؤسسه و مدیر آن آشنا شوم.

این مداح نوجوان با بیان اینکه 5 سالی است به عنوان قاری حرفه‌ای در مسابقات شرکت دارد، اضافه کرد: قرائت من ابتدا به سبک استاد عبدالباسط پیگیری می‌شد که در ادامه با افزایش سن و تغییرات تن صدا، به استاد غلوش تغییر یافت.

این قاری 15 ساله با اشاره به اینکه حائز رتبه‌های برتر بسیاری در مسابقات شهرستانی، استانی و ملی قرآنی در نهادهای مختلف شده است، ادامه داد: سال گذشته نیز به عنوان مبلغ قرآنی در عراق به قرائت کلام الله پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه امسال در اروپا و جزیره کیش نیز تلاوت خواهد داشت، گفت: دیدگاه مردم عراق نسبت به مردم ایران که شیعه هستند نسبت به قرآن و تلاوت آن در یک محفل و جمع بسیار متفاوت است به گونه‌ای که هنگام تلاوت قرآن اشک از چشمانشان جاری می‌شود.

بهرامی با اشاره به اینکه سفر تبلیغی او به اروپا در سال 2018 به دلیل تداخل با امتحانات و مخالفت‌های مدیر مدرسه انجام نگرفت، بیان کرد: روند انتخاب من به عنوان قاری ‌میان مسلمان و غیر‌مسلمانان اروپا، با ارسال صوتی از قرائت قرآن به مرکز اسلامی اروپا و سپس پذیرش از سوی این مجموعه بوده است که پیش‌بینی می‌شود این سفر امسال انجام پذیرد.

تأثیرات انس با قرآن در زندگی‌
این قاری نوجوان با بیان اینکه قرآن تأثیرات بسیاری در زندگی و تحصیل وی داشته است، گفت: انس با قرآن، در قرآنی شدن اعمالم نقش مهمی داشته است به گونه‌ای که قبل از انجام هر عملی ابتدا آن را با آموزه‌های قرآن مقایسه کرده و در صورت مغایرت آن را انجام نمی‌دهم.

این مؤذن خوش‌صدا با بیان اینکه کلاس‌های قرآن در سطح مدارس فقط به صورت روخوانی به زبان فارسی از آیات آن هم به وسیله نوار کاست است، گفت: سوره تکویر و حشر از سوره‌های بسیار زیبا و تأمل‌برانگیز قرآن است که می‌تواند در بعد تربیتی و اعتقادی انسان بسیار تأثیرگذار باشد.

بهرامی با اشاره به اینکه از کودکی تاکنون، بیش از 3 هزار تلاوت داشته است، گفت: مهمترین درخواستی که از مسئولان، معلمان و مربیان قرآنی دارم، دستگیری از نوجوانان هم سن و سال خود و هدایت آنها به مسیر قرآن است.

وی با اشاره به اینکه آقای قاسمی دستگیر و یاری‌گر او در مسیر قرآن بوده است، گفت: مربیان خوب و مجرب این موسسه و فعالیت‌های دلسوزانه این عزیزان آن هم بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و به دور از هر گونه نگاه تبعیضی باعث شده است تا کودکان و نوجوانان بسیاری در این مکان تحت آموزش‌های قرآن قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدرس رشته قرائت برای نوجوانان در شهر دمق است، ابراز کرد: امیدوارم با رسیدن به سطوح عالی رشته قرائت بتوانم علاوه بر رزن در شهرهای دیگر استان نیز تدریس کنم.

این مداح نوجوان با اشاره به اینکه اهدای هدیه‌ای حتی کوچک‌ می‌تواند در تشویق کودکان و نوجوانان به قرآن مؤثر واقع شود، گفت: قرآن کتاب آسمانی است که بی‌شک برای هدایت انسان نازل شده و تأثیر حضور این کتاب در زندگی من، آرامش و حسن خلقی است که شاید خلأ بسیاری از جوامع بشری کنونی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان موسسه قرآنی رزن آموزش قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از کمک سه میلیارد تومانی این نهاد برای بازسازی و تجهیز مهد قرآن کریم در این شهر خبر داد.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های شورای ششم در حوزه فعالیت‌های قرآنی، اعضای شورا با مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و بهسازی ساختمان مهد قرآن کریم موافقت کردند.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم است که در مسیر تحقق آن تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و نباید از توسعه همه‌جانبه شهر قزوین از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه آن در جامعه غافل بمانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مساعدت سه میلیارد تومانی شورای شهر قزوین پیرامون تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم خاطرنشان کرد: سال گذشته اعضای شورا با لایحه شهرداری قزوین پیرامون خرید ساختمان دانشگاه آزاد واقع در خیابان دارایی و واگذاری آن به صورت اذن در انتفاع به مهد قرآن کریم استان موافقت کردند و در حال حاضر نیز برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه قرآنی، مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و مرمت این ساختمان را مصوب کردند.

فرمانی با اشاره به حذف کارت رفاهی ورزشی کارمندان شهرداری، تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت کارکنان شهرداری، کارت‌های رفاهی ورزشی از جمله استخر ارائه و پرداخت مبالغ نقدی در این ردیف حذف شود.

وی گفت: سال گذشته سرانه ورزشی که در قالب کارت‌های استفاده از استخر برای کارکنان شهرداری تعریف شده بود، حذف و در ازای این کارت‌ها مبالغ نقدی به حساب کارکنان واریز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این اقدام سبب شد تا سرانه ورزشی خانوار شهرداری حذف شود و پول‌های دریافتی در مسیر ورزش هزینه نشود. ضرورت دارد تا شهرداری قزوین مجدد کارت‌های استخر را برای استفاده کارکنان شهرداری در نظر بگیرد.

کد خبر 747781

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است