Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:14:55 GMT

۵۰ درصد به آزادراه‌های ایران اضافه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۴۱۵۴

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در حال حاضر ۲۳۰۰ کیلومتر آزادراه داریم که با ساخت ساخت ۱۱۰۰ کیلومتر آزادراه جدید، معادل ۵۰ درصد به میزان آزادراه‌های فعلی اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از آزادراه همت – کرج که صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری – معاون اول رییس جمهوری – برگزار شد با اشاره به این‌که افتتاح این پروژه در راستای بازکردن گره ترافیکی معقوله بسیار مهمی به شمار می‌رود، اظهار کرد: علاوه بر استان تهران و البرز استان‌های همجوار نیز می‌توانند از این پروژه استفاده کنند و خوشبختانه وضعیت عملیات اجرایی آن مطابق زمان‌بندی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر این در حال هماهنگی صورت گرفته از سوی وزارت نیرو به منظور انتقال دکل برق فشار قوی هستیم و در این رابطه نیز فعالیت‌ها در حال انجام است و اراده ما براین است که این پروژه رسما در هفته دولت افتتاح شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که پروژه مذکور از لحاظ مالی و فنی مشکلی ندارد، گفت: صرفا رفع موانع از لحاظ معارض به عنوان مساله مطرح است که در حال رفع و رجوع آن هستیم.

اسلامی با بیان این‌که ۲۵ طرح در دست اجراست که ۱۱۰۰ کیلومتر آزادراه را به حجم فعلی آزادراه‌های کشور اضافه خواهد کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۲۳۰۰ کیلومتر آزادراه داریم که با ایجاد ۱۱۰۰ کیلومتر آزادراه دیگر در مجموع ۵۰ درصد به حجم آزادراه‌های کشور اضافه خواهد شد که این اتفاق فعالیت چشمگیری در پروژه‌های آزادراهی ایران به‌شمار می‌آید.

وی در ادامه به آزادراه کنارگذر جنوبی تهران اشاره کرد و گفت: با ایجاد آزادراه ۱۶۰ کیلومتری کنارگذر جنوبی تهران شاهد اتصال آب یک به چرمشهر هستیم و ترافیک زیادی را انتقال خواهیم داد و رفت و آمد بین تهران و البرز پوشش داده می‌شود و امیدوار هستیم قبل از پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی در مورد آزادراه تهران- شمال نیز خاطر نشان کرد: قطعه یک آزادراه تهران – شمال مطابق برنامه زمان‌بندی شده در حال پیشرفت است و امیدواریم تا قبل از پایان تابستان سال جاری با تلاش‌های صورت گرفته افتتاح شود. مساله‌ای که در مورد این ازادراه مطرح بوده در حوزه تجهیزات، ایمنی و استاندارد است و با توجه به این‌که اتوبانی هوشمند به شمار می‌آید بدون تجهیزات مورد نظر اعم از تهویه امکان افتتاح وجود ندارد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير راه و شهرسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از آماده بودن عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن در استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی، میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی استان با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی در همایش روز ملی شوراها که به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد گفت: حدود ۲۰ درصد بیشتر از اعتبارات اختصاص یافته در پروژه های راه و شهرسازی تخصیص داشته ایم و طی سه سال گذشته ۲۷۰ کیلومتر از باندهای دوم تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مودی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته میانگین بهره برداری از باندهای دوم ۳۰ کیلومتر بوده که هم اکنون به ۱۰۰ کیلومتر رسیده افزود: در تمامی شهرستان های استان دارای پروژه باند دوم هستیم که دارای اعتبار ملی و تخصیص است.

وی به پروژه مهم راه آهن در استان اشاره کرد و افزود: از ۹۷۰ کیلومتر طول ریلی مسیر ۴۳۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی قرار دارد که با پیگیری های به عمل آمده تمامی قطعات دارای پیمانکار بوده، تجهیز کارگاه انجام و ردیف اعتباری و بودجه ای آن نیز مشخص و تامین شده و هم اکنون حدود ۷۰ کیلومتر از این پروژه آماده عملیات روسازی و ریل گذاری است.

مودی افزود: در حوزه تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت طی دوسال دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان الحاق شده که این میزان ۴ برابر نیاز کنونی متقاضیان مسکن است که زمین آن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری و طرح کلید به کلید اولین استانی هستیم که این طرح را شروع کردیم که برای عملکرد مطلوب در این حوزه نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مردم و دستگاه های مرتبط با این امر هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی