Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، اخبار منتشر شده درباره فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاملدرباب فعالیت‌های فرهنگی روتین دولتی را دوباره واجب می‌سازد.

چند هفته پیش خبری منتشر شد که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت میلاد امام رضا (ع) بزرگترین کیک جهان اسلام را می‌پزد و بین شهروندان توزیع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبر البته به این سادگی نبود بلکه با توضیحاتی آب‌وتاب دار درباره ابعاد و وزن این کیک و بی‌نظیر بودن آن در جهان اسلام و همراه با ذکر نکته ثبت رکورد بزرگترین کیک در کتاب مشهور رکوردهای گینس همراه بود.

بعدتر البته مشخص نشد که سرنوشت این کیکچه شد؛ اما این اقدام به عنوان مهمترین فعالیت یا یکی از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ایام دهه کرامت در رسانه‌ها ثبت و ضبط شد. حالا امروز خبر رسیده است که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در راستای بیانیه مشهور رهبر انقلاب اسلامی موسوم به بیانیه گام دوم فعالیت‌های خودش را شروع کرده است و در اولین اقدام؛ ۱۲ کلیدواژه از این بیانیه را انتخاب و روی شاسی‌های بزرگی خطاطی‌شان کرده است و بعد رئیس سازمان در ویژه برنامه‌ای که با عکاسی و حضور جمعی از مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری بوده است این دیوار را افتتاح کرده است.

این دومین اقدام سوال‌برانگیز سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در روزهای اخیر است. در شرایطی که کار فرهنگی در کشور با شرایط کاملاً ویژه‌ای روبرو است؛ بزرگترین متولی فعالیت‌های فرهنگی شهری در تهران اقدام به پختن کیک و افتخار به بزرگترین بودن آن در جهان اسلام می‌کند و بعد بیانیه گام دوم رهبر را به ۱۲ کلیدواژه و کوبیدن آنها به دیوار با حضور رئیس و معاونین و مدیران تقلیل می‌دهد. انتخاب بدوی‌ترین شیوه‌های کار فرهنگی در کشور، با پرسش‌های متعددی می‌تواند مواجه شود.

پرسش‌هایی از این قبیل که سازمان فرهنگی هنری شهرداری چگونه موفق شده است با انتخاب این شیوه‌های ابتدایی از کار فرهنگی عملاً «هیچ کاری نکردن» را موجه‌تر از این تصمیمات ساخته است؟ یا اینکه آیا در جمع روسا، مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری کسی نگاهی به تقویم‌های روی میزهایشان هم می‌کند تا متوجه شود که امروز در سال ۱۳۹۸ شمسی، پخت بزرگترین کیک و افتخار به آن و همچنین ساختن دیوارنگاره از بیانیه فوق‌العاده مهم گام دوم رهبر معظم انقلاب نه تنها کارکردی ندارد بلکه به سرعت به ضدتبلیغی علیه خودش بدل می‌شود.

همه این ملاحظات اگر در کنار کارهای به زمین مانده فرهنگی در شهر تهران قرار گیرد آن وقت است که می‌توانیم با شبهه بیشتری به اتفاقاتی نگاه کنیم که این روزها در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مشغول انجام است. انبوهی از معضلات اساسی فرهنگ عمومی در شهری که به صورت متناوب در معرض تندباد فردیت کلانشهری قرار داده است، وضعیت جامعه تهران را به وضعیت جامعه بحران‌ زده‌ای شبیه کرده است که نیاز به رسیدگی هر چه سریع‌تر به فرهنگ عمومی و مسائل کلان شهری اش دارد و آن وقت متولی فعالیت‌های فرهنگی شهر تهران مشغول کیک پختن- بزرگترین کیک را پختن- و خطاطی کلیدواژه‌های بیانیه رهبری است.

کار روتین دولتی در ایران ظاهراً سرانجامی جز این ندارد. پر کردن کارتابل‌های بزرگ و پرحجم اداری با مجموعه‌ای از کارهای کم‌رمق و بی ‌کارکرد و بی‌تناسب به وضعیت فعلی جامعه که فقط رویه نمادین فرهنگ را شناخته است و جز آن چیزی از فرهنگی نمی فهمد؟ سازمان فرهنگی هنری شهردای واقعاً دقیقاً مشغول انجام چه کاری است؟ کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران پس از بازدید از دو پایگاه خدمات اجتماعی در بهشت زهرا از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا، برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر، این افراد را به مددسرا‌ها منتقل کنند.

احمد احمدی صدر افزود: برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، پایگاه‌هایی را در بهشت زهرا ایجاد کردیم و قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به همه آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در بهشت زهرا به خدمات نیاز دارند، خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت رشد ۸۰۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران