Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهداری، اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در این استان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که ۲ هزار کیلومتر آن را راه‌های اصلی و فرعی و 6 هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل می دهد.

رامبد نوذری اضافه کرد: این میزان راه نیازمند ایمن‌سازی با صرف هزینه ای بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که اقدامات مورد نیاز ایمن‌سازی در جاده‌ها به ویژه راه‌های اصلی شامل نصب تابلو و علائم، نیوجرسی و گارد ریل، روکش آسفالت، تعریض و اصلاح نقاط حادثه خیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار کلیومتر از 6 هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی آسفالته است، افزود: هم اکنون برخی از ۲ هزار کیلومتر راه آسفالته به اقدامات ایمن‌سازی نیازمندند و علاوه بر آن در تمامی این مسیرها باید خط کشی انجام شود.

معاون راهداری، اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: این اداره کل در سال بخشی از خدمات ایمن سازی را در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی انجام می‌دهد اما با توجه به تامین سالانه حداکثر ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار اتمام آن نیازمند صرف زمانی بیش از ۱۰ سال دارد.

نوذری یادآور شد: میانگین تضمین آسفالت در کشور پنج سال است و بسته به کیفیت مصالح مورد استفاده، موقعیت جغرافیایی و کیفیت کار تا ۲۰ سال نیز قبل استفاده است اما در تمام این مدت راهداری موظف است بر حسب وظیفه ذاتی خود همواره از این زیرساخت‌ها محافظت کند.

وی تاکید کرد: انتظار می رود اختصاص اعتبارات مورد نیاز این اقدام از سوی دست‌اندرکاران استان به صورت ویژه پیگیری شود و علاوه بر آن مبالغی از منابع استانی در اختیار راهداری قرار بگیرد تا بتوانیم کمبود اعتبارات بخش ایمن‌سازی را به صورت ویژه جبران کنیم.

طول شبکه راه های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان راهداری ایمنی سنندج راهسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر آبشار لوه مسدود شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گالیکش گفت: در پی فوت ۲ مسافر در کمتر از ۱۰ روز در آبشار لوه، مسیر دسترسی به این آبشار مسدود شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، سیدسعید جباری اظهارداشت: شهرداری صادق آباد و اداره منابع طبیعی این شهرستان 10 روز فرصت دارند این مسیر و نقاط حادثه خیز  آن را ایمن سازی کنند و تا زمانی که کارشناسان ایمنی مسیر را تایید نکردند ، ورود به این منطقه ممنوع است.

دادستان گالیکش افزود: در صورتی که تغییری در وضعیت امکانات و ایمنی این منطقه گردشگری ایجاد نشود و در اثر کوتاهی متولیان، مسافران صدمه ببینند، با مدیران دستگاه های متولی از باب ترک فعل، برخورد قانونی خواهد شد.

سال گذشته با دستور دادستان گالیکش مسیر دسترسی به آبشار اول در لوه ایمن سازی شده لود و از امروز هم ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار دوم که مرتفع‌تر است، آغاز شد.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان ایلام باز است
  • ریزش برداری در ۵۶ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است