Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:17:59 GMT

افتتاح بزرگراه همت-کرج در هفته دولت

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۴۳۰۹

افتتاح بزرگراه همت-کرج در هفته دولت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی، امروز سه شنبه ۱ مرداد ۹۸ در حاشیه بازدید اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور از آزادراه همت- کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آزادراه یک طرح ملی است که برای مردم استان‌های البرز، تهران و استان‌های همجوار البرز، گره‌گشا بوده و مطابق جدول زمانبندی، پیشرفت آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکل اساسی این آزادراه، وجود معارضان بر سر راه احداث آزادراه بود که بخش زیادی از این مشکل برطرف شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر مشکل دیگر، وجود دکل‌های بزرگ فشار قوی در مسیر ساخت آزادراه است که با وزارت نیرو برای انتقال آنها هماهنگی شده است؛ اما از آنجا که این خط برق موجود در مسیر، خط برق گرم است و بخش مهمی از برق تهران را تأمین می‌کند، نیاز به قطع برق پایتخت دارد؛ ولی امیدواریم در هفته دولت، پروژه را رسماً افتتاح کنیم.

اسلامی با بیان اینکه ۲۵ طرح آزادراهی به طول ۱۱۰۰ کیلومتر در دست ساخت است، گفت: ۲۵۰۰ کیلومتر مجموع آزادراه‌های در دست بهره‌برداری کشور است که با اضافه شدن این ۱۱۰۰ کیلومتر، مجموع طول آزادراه‌های کشور ۵۰ درصد طی دو سال آینده، اضافه خواهد شد؛ ضمن اینکه ساخت این آزادراه‌ها با پیشرفت خوبی در دست انجام است.

وزیر راه و شهرسازی، یکی از مهم‌ترین آزادراه‌های در دست ساخت را کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۶۰ کیلومتر دانست و یادآور شد: این آزادراه از آبیک به چرمشهر متصل شده و ترافیک بزرگی برای خودروهای عبوری را پوشش می‌دهد. همچنین تقاطع غیرهمسطح آزادراه کنارگذر جنوبی با آزادراه تهران- قم نیز به سرعت در دست ساخت است و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی درباره آزادراه تهران- شمال خاطرنشان کرد: قطعه یک این آزادراه مطابق زمانبندی، در حال پیشرفت است و تا پایان تابستان افتتاح می‌شود. آنچه در آزادراه تهران- شمال مهم است، خرید تجهیزات تونل‌ها به خصوص موتور جت‌فن تهویه است؛ چراکه بدون تهویه، امکان افتتاح آزادراه وجود ندارد؛ ضمن اینکه در مسیر تقاطع آزادراه با جاده چالوس نیز تعدادی معارض داشتیم که تاکنون رفع شده است.

کد خبر 4673900 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اسلامی آزادراه تهران شمال ازادراه همت کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی حق‌بین در صد‌وهجدهمین پویش امید و افتخار که در مورد پروژه تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری گفت: شاید ابعاد این پروژه کوچک باشد، اما آنقدر پیچیده و سنگین بود به گونه‌ای که یک سال است که همکاران ما در کنار سنگین‌ترین ترافیک عبوری در حال فعالیت هستند و باید بگویم که در پیشبرد پروژه‌ها ابعاد پروژه مهم نیست بلکه ما به نیاز شهروندان و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود توجه می‌کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این‌که در منطقه ۲۱ پروژه بزرگ‌مقیاس زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: در نظر داریم ظرف شش ماه اول سال نسبت به تکمیل تقاطع فتح – باغستان اقدام کنیم چرا که تاثیر زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به بزرگراه آزادگان دارد.

حق‌بین همچنین از تجهیز کارگاه پروژه دوگاز اظهار کرد: این پروژه سال‌ها متوقف بود، اما امسال احداث آن را شروع می‌کنیم و امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شود تا موجب بازگشایی ترافیک در این محدوده شود.

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران نیز با بیان این‌که شاید این پروژه از نظر حجم و وسعت کوچک باشد، اما واقعیت این است که معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران با این پروژه حل شد.

وی با بیان این‌که افزایش دو به سه خط در لاین کندروی آزادگان باعث گشایش ترافیکی شده به گونه‌ای که دیگر ترافیک چند کیلومتری در این محدوده نمی‌بینیم اظهار کرد: ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان تحکیم بستر شد و با این تحکیم بستر اصولی چندین سال به عمر مفید این محدوده اضافه شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران اضافه کرد: در مسیر جنوب به شمال محدوده فتح به ابوسعید نیز به طول کیلومتر لاین کندرویی افتتاح شده است که موجب کاهش شدید ترافیک در این محدوده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند