Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@05:20:30 GMT

تمرکز جدي بانک ملي بر محروميت زدايي از کشور

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۴۵۶۵

تمرکز جدي بانک ملي بر محروميت زدايي از کشور

خبرگزاري آريا - مديرعامل بانک ملي ايران طي يک ماه گذشته با هدف کمک به محروميت زدايي از مناطق کمتر توسعه يافته، به چند نقطه کشور سفر کرده و يا در انعقاد قراردادهاي مرتبط با اين موضوع نقش فعال داشته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، کمک به توسعه مناطق محروم، تلاش براي حل آسيب هاي ناشي از کمبود بودجه و يا تسريع در تخصيص منابع از پيش تعيين شده، سبب مي شود توسعه متوازن بيش از پيش شکل گرفته و کشور را به سمت استفاده بهينه از منابع سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر محمد رضا حسين زاده در جلسه اي که به ميزباني بانک ملي ايران در آستانه سفر رئيس جمهور و هيات دولت به استان خراسان شمالي برگزار شد، با تاکيد بر اين که نگاه بانک ها به استان خراسان شمالي ويژه است، گفت: کشاورزي و گردشگري، دو ظرفيت بزرگ اين منطقه است و ما همه توان خود را براي حل مشکلات اين دو بخش به کار خواهيم بست.
مديرعامل بانک ملي ايران در سفر به اين استان همچنين براي سرمايه گذاري در جهت توسعه زيرساخت ها، عمران، کارآفريني و ايجاد اشتغال در خراسان شمالي اعلام آمادگي کرد و افزود: بانک ملي ايران براي توسعه اقتصادي استان خراسان شمالي هيچ محدوديتي قائل نيست.
همچنين در راستاي کمک به پيشرفت مناطق کمتر توسعه يافته، مديرعامل بانک ملي ايران و استاندار خراسان شمالي در حضور رئيس جمهور، تفاهمنامه اي به منظور حمايت از سرمايه گذاري و تامين مالي طرح هاي صنعتي، کشاورزي و خدماتي با رويکرد بهبود و توسعه شاخص هاي اقتصادي استان امضا کردند.
حسين زاده در جريان سفر به استان ايلام که به همراه تيمي از مسئولان اقتصادي کشور صورت گرفت نيز با بيان اين که ايلام به توجه بيشتري نياز دارد، گفت: همه سازمان هاي دولتي بايد در جهت بهبود وضعيت و آباداني هر چه بيشتر استان بکوشند و بانک ملي ايران نيز در اين زمينه هيچ محدوديتي قائل نيست.
مدير عامل بانک ملي ايران افزود: بانک ها و در راس آنها بانک ملي ايران آمادگي دارند هر پروژه اي را که به رشد اقتصادي استان کمک کند، به تصويب برسانند تا مشکل محروميت در منطقه حل شود.
وي در سفر به استان البرز نيز به کمک قابل توجه نظام بانکي براي برطرف کردن آسيب هاي ناشي از وقوع سيل اشاره کرد و گفت: هموطنان بسياري در حادثه سيل امسال خسارت ديدند، اما نظام بانکي تلاش کرد از حداکثر توان خود براي جبران اين خسارت استفاده کند، به طوري که نه تنها به مردم عزيز تسهيلاتي را پرداخت کرد، بلکه در بازسازي زيرساخت ها مانند مراکز آموزشي، راه ها، مراکز بهداشت و ... نيز به صورت فعال مشارکت دارد.
رئيس شوراي هماهنگي بانک هاي دولتي همچنين در مراسم امضاي تفاهمنامه تامين سه هزار ميليارد تومان منابع مالي براي بازسازي مناطق آسيب ديده از سيل با استفاده از منابع داخلي با بيان اين که بانک ها خود را به مصوبات دولت و ابلاغيه بانک مرکزي در اين باره محدود نکرده و حتي از منابع خودشان نيز براي جبران اين خسارت ها کمک کرده اند، گفت: در جريان بازسازي مناطق آسيب ديده از زلزله مناطق استان کرمانشاه، حضور بانک ها بسيار چشمگير بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی