Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@05:10:21 GMT

ورود 301 دستگاه واگن جديد به مترو

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۴۷۵۲

ورود 301 دستگاه واگن جديد به مترو

خبرگزاری آریا- مدیر طرح توسعه مترو در شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت : با توجه به اینکه قرارداد ورود 301 دستگاه واگن به شهرداری و راه‎ آهن تهران ابلاغ شده، وزارت نفت در انتظار اعلام فهرست واگن‎های جدید ازسوی شهرداری تهران است.
به گزارش خبرگزاری آریا، مریم مهدی‎نژاد با اشاره به ابلاغ قرارداد ورود 301 دستگاه واگن (در قالب قرارداد افزودن هزار واگن جدید به ناوگان متروی تهران) در تاریخ نهم تیرماه امسال به شهرداری و شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، افزود: در حال حاضر شهرداری مکلف است فهرست واگن‎های جدید را به وزارت نفت اعلام کند تا بعد از تایید، شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت نسبت به اخذ عملکرد و بازپرداخت اقدام کند که با وجود پیگیری‎های صورت‎گرفته، هنوز فهرست در اختیار وزارت نفت قرار داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در توضیح بیشتر درباره طرح توسعه مترو از محل کاهش مصرف سوخت گفت: شرکت بهینه ‎سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت از سال 94 مطابق با ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر و ارتقای نظام مالی کشور از محل صرفه جویی درمصرف سوخت و مطابق با قوانین و مقررات مبالغی را برای توسعه طرح مترو تهران و دیگر کلانشهر‌های کشور باید بپردازد که شرط اصلی آن تصویب طرح‎ها در شواری اقتصاد است.
مهدی‌نژاد در ادامه به تصویب طرح توسعه حمل ‎و‎نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر در شورای اقتصاد در سال 96 و مسئولیت شرکت بهینه ‎سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت در اجرای این مصوبه اشاره کرد و گفت: در این طرح برای ورود 2 هزار دستگاه واگن جدید (هزار دستگاه در تهران و هزار دستگاه در هشت کلانشهر) در سال‎های 1396 تا 1400 برنامه‎ریزی شده و تعهدات موضوع این مصوبه متناسب با تعداد سفر‌های اضافی از طریق واگن جدید در سقف مصوبات صادره از سوی شورای اقتصاد برای تهران و هشت کلانشهر با اعلام سرمایه‎گذار عامل صرفه‎جویی طرح، تایید شهرداری تهران و سایر کلانشهر‌ها و تایید نهایی وزارت نفت و تخصیص بودجه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی از محل منابع ناشی از صادرات سوخت صرفه‎جویی شده، پرداخت خواهد شد.
به گفته وی، ورود واگن‎های جدید باید در بازه‎های زمانی سه ‎ماهه از سوی شهرداری تهران و سایر کلانشهر‌ها به وزارت نفت اعلام شود و شرکت ملی نفت ایران از منابع حاصل از صرفه‎جویی سوخت ناشی از سفر‌های اضافی، مکلف است به ازای هر سفر اضافی نسبت به دوره مبنا، 9 و 8 دهم سنت پرداخت کند.
مهدی‎نژاد یادآور شد: بنابراین مطابق مصوبه شورای اقتصاد، وزارت نفت در صورت تخصیص بودجه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی، تنها با ورود واگن جدید بعد از ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد و همچنین در صورت تحقق افزایش سفر نسبت به سه ماهه اول سال 96، می‎تواند نسبت به بازپرداخت سرمایه‎گذاری اقدام کند و امکان پرداخت برای سفر‌هایی که قبل از این بازه زمانی صورت گرفته، امکان‎پذیر نیست و قانون چنین اجازه‎ای نمی‏‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ورود واگن جدید مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است

به گزارش همشهری آنلاین،این روزها قطار ملی مترو در حاشیه جنوبی تهران در حال تردد است و به نمادی از باور توانایی ایرانی‌ها تبدیل شده است. در همین باره علیرضا زاکانی، شهردار تهران در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت آماده سازی قطار ملی مترو اظهار داشت: قطار ملی مترو بالغ بر ۸۵ درصد داخلی سازی شده است. درحال حاضر اولین رام این قطار آماده شده است و زیربار درحال فعالیت است.
شهردار تهران ادامه داد: تمامی مجوزهای این قطار از سازمان های بین المللی مربوطه دریافت شده است و افق بسیار خوبی را در کشور متصور شده است. درحال حاضر سه رام دارای هفت واگن این قطار نیز درحال آماده سازی است و امیدواریم درسال جاری شاهد فعالیت این سه رام نیز درخطوط ریلی تهران باشیم.

کد خبر 847251 برچسب‌ها علیرضا زاکانی خبر مهم شهردارى تهران مترو

دیگر خبرها

  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟