Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:15:44 GMT

کاهش زمان ترخیص کالا اولویت گمرک بوشهر است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۵۱۱۹

کاهش زمان ترخیص کالا اولویت گمرک بوشهر است

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر روز سه شنبه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان بوشهر در زمینه مشکلات گمرکی گفت: محقق نشدن این مهم باعث تحمیل هزینه مضاعف بر کالاها می شود از این رو امید است بتوانیم با بهرهگیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان و حمایت استاندار کاهش زمان ترخیص کالاها را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز قره بیگی افزود: در حوزه گمرک قوانین متعدد و دستور العمل های زیادی ابلاغ شد که سرعت تسهیلگری را کم می کند در این زمینه از گمرک ایران درخواست می شود برای کاهش چنین قوانینی به صورت جدی اقدام کند.

وی ادامه داد: گمرک علاوه بر اجرای تشریفات گمرکی باید محاسبه ارزش و تشخیص تعرفه  ۶۰ ردیف عوارض با ردیف درآمدی مجزا وصول و در ردیف های خود واریز کند.

قره بیگی افزود: این عوارض هم قانونی، هم مقرراتی و هم بودجه ای است که برخی آنها در گمرک پیش بینی شده و برخی از آنها از اختیارات دولت بوده و برخی نیز در ردیف های بودجه سنواتی پیش بینی شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: در مقطعی با تجمیع عوارض بخشی از این مشکلات حل شده بود ولی به صورت مجدد این شمار عوارض متعدد به آن افزوده شد.

وی گفت: در چنین شرایطی نیاز است با بازنگری در قوانین گمرکی نسبت به تسریع روند ترخیص در گمرک اقدام کرد.

قره بیگی ادامه داد: برای رونق تجاری اطلاع رسانی بسته های حمایتی تولید و صادرات  و تسهیلات ۱۸ گانه برای صاحبان کالاهای تجاری در نظر گرفته شده اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی گفت: بحث نقدینگی و رسیدگی خارج از نوبت به مشکلات فعالان تجاری در استان و کمیسیون های رسیدگی به اختلافات گمرکی جزو برنامه های ۱۸ گانه این تسهیلات است که با اطلاع رسانی گسترده به فعالان تجاری باید زمینه برخورداری از مزایای پیش بینی شده فراهم شود.

قره بیگی ادامه داد: هوشمند سازی و الکترونیکی کردن رویه‌ها در ادامه فازهای سامانه جامع امور گمرکی مورد توجه ویژه گمرک بوشهر است.

وی در ارتباط با نیروی انسانی گمرک گفت: نیروی انسانی به عنوان سرمایه های اصلی سازمان هستند که که نبود تناسب بین دریافتی های کارکنان و ماموریت های سنگین آنها از جمله مشکلات است که انتظار است در سطح دولت و مجلس اقدام هایی برای مطلوب شدن این ارتباط صورت گیرد.

قره ‌بیگی افزود: مردم‌داری و تسهیل‌گری در فرایندهای گمرکی جزو ماموریت های گمرک به شمار می‌رود که جمع کردن این موضوع بسیار سخت است از این رو باید برای مجری‌گری قانون و تسهیل‌‍‍گری برای رونق تجارت در سطح استان به صورت ویژه برنامه داشته باشیم.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر گمرک جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش:پرسپولیس خانه علی دایی است اما اوسمار اولویت است/هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا درویش پس از واگذاری مالکیت پرسپولیس اظهار کرد: یک کار غیرممکن پس از قریب به ۴۰ سال مقدور و میسر شد. در این جمع کسی از من با قدمت‌تر در پرسپولیس نباشد، چون سال ۱۳۶۴ به عنوان مدیر یکی از رشته‌ها خدمت می‌کردم و از آن روز می‌شنیدم واگذار می‌کنند، یا می‌فروشند یا به کسی محول می‌کنند. شنیدیم و شنیدیم تا اینکه امروز عملی شد. یکی از کار‌های بزرگی که پس از انقلاب رخ داد امروز واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است.  

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: خیلی به این موضوع پرداخته شد که واگذاری مالکیت انجام نشود مجوز حرفه‌ای به این دو باشگاه نمی‌دهند. قبل از اینکه واگذاری انجام شود بدهی‌های دو باشگاه بود که ایجاد مشکل می‌کرد. با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کردند ولی با واگذاری به غیر از اینکه مشکل مجوز حرفه‌ای در بعد مالکیت رفع می‌شود در بعد مالی هم من بعد مشکلات مرتفع می‌شود. در مسئله مالی برای مدیریت تسهیل می‌شود و دیگر دغدغه مدیرعامل این نخواهد بود که این همه بدهی را از کجا باید بدهم. ان‌شاءالله برنامه‌ریزی کنیم تا قهرمانی آسیا که مغفول مانده برطرف شود و به این مهم هم برسیم.

درویش در مورد اینکه مالکان پرسپولیس با او صحبتی برای ادامه همکاری داشته‌اند، گفت: تازه واگذاری انجام شده و وقت نبوده تا حرفی شده شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد تمدید قرارداد اوسمار عنوان کرد: ان‌شاءالله بعد از بازی با سپاهان حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر به آن می‌پردازیم.

درویش در مورد اینکه صحبت از حضور علی دایی در پرسپولیس شده، گفت: گزینه اول ما اوسمار است و پرسپولیس خانه علی دایی است. کرارا با علی دایی در ارتباط هستیم و از او مشورت می‌گیریم. در آخرین صحبتی که با وی شده قصد بازگشت به فوتبال را ندارد. متأسفانه به مسائل مختلفی دامن می‌زدند که فضای پرسپولیس را ملتهب کنند. چهار پنج تیم بالای جدول هستند و در سه هفته اخیر در مورد تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس سوال می‌کنند، چرا از تیم‌های دیگر سوال نمی‌شود؟ در مورد تمدید قرارداد سرمربی می‌پرند، اما درباره تیم‌های دیگر نمی‌پرسند. چون برنمی‌تابند پرسپولیس روند خوب خود را ادامه دهد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • درویش:پرسپولیس خانه علی دایی است اما اوسمار اولویت است/هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند+فیلم
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت