Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سعدوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت سه بازار طلا،  ارز و مسکن در چند روز اخیر اظهار داشت: این رفتارهای قیمت مسکن، ارز و طلا در بازار، سال‌های گذشته هم تکرار شده است. بارها شاهد آن بودیم که برخی از قیمت‌ها دوره ثبات را داشته‌اند، بعد از مدتی دچار جهش قیمتی شده‌اند و مجددا در حالت رکود و ثبات قیمت قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در زمینه بازار ارز، سیاست دولت این بوده و سال‌های سال هم ادامه پیدا کرده است، گفت:  در بازار مسکن هم همواره شاهد آن هستیم که سال‌ها قیمت ثابت می‌ماند، بعد جهش می‌یابد و بازار وارد دوره رکود چند ساله می‌شود و به تدریج دوباره شاهد تغییر قیمت‌ها می‌شویم.

این کارشناس اقتصادی افزود: واقعیت این است که قیمت مسکن کاملا منطبق بر افزایش نقدینگی رشد یافته است و معتقد هستم که مقداری پیش جهش هم در این بازار وجود دارد. احتمالا رکود بخش مسکن در آینده، نزدیک رکود عمیقی خواهد بود و چندین سال ادامه خواهد پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه کاهش چند روزه قیمت دلار به نظر نمی‌رسد که کاهش قابل توجهی در بازار مسکن داشته باشد، گفت: معتقدم قیمت مسکن به سمت ثبات در حال حرکت است و به نقطعه تعادلی می‌رسد.

سعدوندی اظهار داشت: هر یک از بازارهای مسکن، طلا و ارز و... استقلال خود را حفظ خواهند کرد. افراد سبدی از دارایی‌ها دارند که بخشی از دارایی آنها را مسکن،  پول بانکی،  طلا و دار تشکیل می‌دهد که بعید است بین این دارایی‌ها تغییرات گسترده صورت بگیرد.

وی افزود:‌ بنابراین اینکه در یک ماه قیمت طلا یا ارز کاهش یافته یا به ثبات رسیده، ممکن است که به صورت حاشیه‌ای شاهد مهاجرت اندکی وجوه نقد به سمت بازار مسکن باشیم اما تحلیل‌ها حاکی از آن است که بازار مسکن به اشباع رسیده است و به سمت رکود در حال حرکت است. مگر اینکه سیاست دولت تغییر کند و با افزایش سقف تسهیلات توان خرید مردم را افزایش دهد.

سعدوندی با بیان اینکه در دوره رکود مسکن ممکن است چند درصد افت قیمت‌ رخ دهد،‌ ادامه داد: اما معمولا قیمت‌های اعلامی به ثبات می‌رسند و از آنجایی که بازار راکد است،‌ فروشندگان مقدار بیشتری تخفیف دهند بنابراین شاید قیمت اعلامی تغییر زیادی نداشته باشند اما قیمت معاملات کاهش بیشتری خواهند داشت.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که به نظر شما با رکود در بازار مسکن و کاهش قیمت ارز و طلا مقصد بعدی نقدینگی کدام بازار است، گفت:‌امسال مقصد نقدینگی بازار سرمایه و بورس است.

وی درباره عدم آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما نابرابری شدیدی در دارایی نقد در نزد بانک‌ها وجود دارد. چیزی حدود یک درصد جمعیت کشور حدود 85 درصد دارایی‌ها را در اختیار دارند، بنابراین صاحبان نقدینگی، مقصد بعدی را انتخاب می‌کنند که آنها هم بازار بورس را به خوبی می‌شناسند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز بورس طلا بازار مسکن افزایش نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت افغانی افغانستان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۹۸ تومان است که نسبت به روز گذشته ۶ تومان (۰.۶۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۹۰۴ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد بر خلاف رشد قبلی با کاهش قیمت روبرو بوده است، بطوری که افغانی افغانستان که در بازار آزاد دیروز به ۹۰۴ تومان رسیده بود.

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۶ تومانی (۰.۶۷ درصد) به ۸۹۸ رسید. بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۹ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۹۸ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۲.۳۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۸.۴۷ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • قیمت طلا سقوط کرد