Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت از یکشنبه شب بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شد و بیشینه سرعت باد تا ساعت ۸:۳۰ صبح امروز در زابل به ۲۶ متر بر ثانیه معادل ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزش این باد شدید سبب خیزش گردوخاک شد و دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۶۰۰۰ متر کاهش داد، افزود: این شرایط سبب شد تا غلظت ذرات معلق با اندازه ۱۰ میکرون در هوای زابل تا صبح امروز به بیش از ۲ برابر حد مجاز برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی همچنان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه تا آخر هفته در نواحی شمالی ادامه دارد. شرایط به نحوی است که سرعت وزش باد در ساعات اولیه روز زیاد است، اما بعدازظهر‌ها از سرعت باد کاسته می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: دیروز نیز سرعت وزش باد در زابل به حدود ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۴۷۱ میکرو گرم بر مترمکعب معادل ۳ برابر حد مجاز رساند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود گردوغبار ناشی از وزش این باد‌ها ظهر و بعداز ظهر به برخی نواحی مرکزی و نوار شرقی استان نفوذ کند و شعاع دید افقی در این مناطق را کاهش دهد.

انتهای پیام/ع

آلودگی هوا در زابل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل

 روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، منصور انصاری گفت: پرونده فروش سوخت قاچاق به میزان ۲۱ هزار و ۴۵۰ میلیون لیتر و به ارزش چهار میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز زابل بررسی شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: شعبه پس از بررسی مستندات موجود در پرونده، بررسی تراکنش کارت سوخت خودرو و سوخت گیری غیر مجاز آن اتهام انتسابی را محرز و مختلف را پرداخت هشت میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

انصاری گفت: پلیس آگاهی شهرستان زابل این تخلف را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی زابل ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / پاک‌ترین هوا سهم بجنورد شد
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید