Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: این روزها با گرم‌تر شدن هوا و با توجه به فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اقبال مردم برای حضور در بوستان‌های شهر نیز افزایش یافته است.

نشاط اجتماعی در بستر سلامت اجتماعی میسر می‌شود

طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای برای افزایش تعداد بوستان‌ها و یا بهسازی بوستان‌های قدیمی شهر کرمان انجام شده است و به همین دلیل تمایل مردم برای حضور در مراکز فضای سبز نیز افزایش یافته است اما حضور در این مراکز که اصولاً جزو مراکز تفریحی و رفاهی در راستای افزایش نشاط اجتماعی تعریف می‌شوند باید همراه با زمینه‌هایی مانند سلامت اجتماعی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر این روزها سری به بوستان‌های شهر کرمان به خصوص بوستان مطهری که در مرکز شهر کرمان قرار گرفته است بزنید حضور کارتون خواب‌ها و افرادی که زندگی آنها در کوله‌ای که بر دوششان انداخته‌اند خلاصه شده است بسیار پر رنگ شده است.

هر چند مسئولان شهری سعی کرده‌اند با راه اندازی گرمخانه و اسکان دادن این افراد از شدت مشکلات بکاهند اما همچنان حضور کارتون خواب‌ها که اکثراً معتاد هستند هر روز پر رنگ تر می‌شود.

هر چند مسئولان شهری سعی کرده‌اند با راه اندازی گرمخانه و اسکان دادن این افراد از شدت مشکلات بکاهند اما همچنان حضور کارتون خواب‌ها که اکثراً معتاد هستند هر روز پر رنگ تر می‌شود

ساعت ۲ عصر طبق روال معمول در حال عبور از این بوستان با چند جوان مواجه شدم که بسته‌های غذایی را به همراه داشتند و اقدام به توزیع غذا بین کارتون خواب‌ها و افراد بیخانمان می‌کردند.

محسن یکی از این جوانان است که به خبرنگار مهر می‌گوید: به همراه چند نفر از دوستان که اکثراً دانشجو هستند اقدام به راه اندازی یک گروه از خیرین کرده‌ایم و با دریافت وجه اندک بین دانشجویان و یا مردم عادی چند وعده غذا برای افراد بی خانمان که در سطح شهر هستند تهیه می‌کنیم.

وی می‌گوید: طبیعتاً بوستان‌ها چون مکانی عمومی محسوب می‌شوند و امکانات اولیه را هم در خود جای داده‌اند برای افراد بی خانمان در اولویت اسکان هستند و اکثراً زندگی این افراد به چند پتو و یک کارتون که شب‌ها روی آن می‌خوابند خلاصه می‌شود.

کارتون خواب‌ها در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند

علی یکی دیگر از این جوانان است که می‌افزاید: اکثر بی خانمان‌ها معتاد هستند و شامل زن و یا مردهایی می‌شوند که یا از خانواده ترد شده‌اند و یا به امید زندگی بهتر به تنهایی راهی شهرهای بزرگ می‌شوند و درنهایت در آسیب‌های اجتماعی غرق می‌شوند، طبیعا در دسترس ترین مکان برای اسکان و خواب شبانه برای این افراد پارک‌ها هستند.

وی گفت: کارتون خوابی در پارک‌های مختلف کرمان بستگی به اینکه در کدام بخش از شهر قرار گرفته‌اند دیده می‌شود، مثلاً در بوستان مادر اکثراً این افراد تکدی گیری می‌کنند اما این افراد از بوستان مطهری که در دسترس تر است اکثراً برای خواب شبانه و اتراق استفاده می‌کنند در بوستان انقلاب هم می‌توان این قشر از جامعه را مشاهده کرد.

کارتون خوابی را از سطح شهر حذف کنید

وی ادامه داد: اول اینکه باید بدانیم کاتون خواب‌ها جزئی از جامعه هستند و نیاز به کمک دارند و دوم باید مشکلات این افراد را رفع کنیم که بتوانیم در نهایت کاتون خوابی را در کرمان حذف کنیم اما بی خانمان‌ها اکثراً معتاد هستند و از اتراق در گرمخانه‌ها هراس دارند در بوستانها به خصوص بوستان مطهر اتراق شبانه دارند.

یکی از غرفه داران در بوستان مطهری می‌گوید: این افراد همیشه در بوستان مطهری قابل مشاهده هستند و برخی از آنها ماه‌ها در این بوستان زندگی می‌کنند، اینکه بگوییم همه معتاد هستند صحیح نیست چون برخی از آنها به دلیل اجبار و مشکلات مالی در پارک‌ها اتراق می‌کنند.

اینکه بگوییم کارتون خواب در کرمان وجود ندارد پاک کردن صورت مساله است

محمد به خبرنگار مهر می‌گوید: اینکه بگوییم کارتون خواب در کرمان وجود ندارد پاک کردن صورت مساله است کافیست مسئولان حدود ساعت ۲ عصر و یا از ساعت ۱۰ شب تا هفت صبح سری به بوستان مطهری بزنند به سادگی می‌توانند بی خانمانها را مشاهده کنند.

وی افزود: در گذشته دستگاه‌های متولی اقدام به جمع آوری می‌کردند اما حالا معتادهایی که کل زندگی شأن یک کارتون زیر پایشان و چند پتو است روزها در پارک زندگی می‌کنند و گاه مشکلاتی را برای غرفه داران و دکه داران و مردم ایجاد می‌کنند.

زهرا نیز یکی از ساکنان اطراف بوستان مطهری است که به خبرنگار مهر می‌گوید: کارتون خواب‌ها فقط بخشی از مشکلات این بوستان است تکدی گیری و استعامل مواد مخدر را هم می‌توان به سادگی در این بوستان مشاهده کرد.

وی افزود: وجود سالن ورزشی، آمفی تئاتر، مرکز بازی کودکان، کتابخانه و مرکز فروش، نمایشگاه آثار هنری و موزه موجب شده است این بوستان مورد اقبال مردم و مسافران قرار گیرد اما حضور کارتون خواب‌ها و بی توجهی مسئولان موجب شده امنیت این بوستان برای خانواده‌ها کاهش یابد.

یکی از شهروندان نیز با انتقاد از بسته شدن موزه این بوستان گفت: مدتهاست می‌گویند در حال بازسازی موزه هستیم اما سوال این است چه زمانی بازسازی این موزه به اتمام می‌رسد، تعطیلی این موزه بزرگ و وجود بازارچه خوداشتغالی که بسیاری از غرفه‌های آن خالی است؛ فضایی را برای حضور معتادان ایجاد کرده و به دلیل اینکه حضور نیروی انتظامی نیز در این بوستان کمرنگ است وضعیت نا مناسب شده است.

وی می‌گوید: وجود مراکز بازی کودکان باید در مکانی باشد که شرایط نیز برای حضور خانواده‌ها فراهم باشد پس از مسئولان می‌خواهیم برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

ماههاست مسئولان از مردم می‌خواهند از کمک کردن به متکدیانی که در سطح شهر حضور دارند خودداری کنند و این کار را عاملی برای حضور متکدیان در سطح شهر می‌دانند اما با وجود برنامه ریزی ها و جلسات متعددی که در کرمان برگزار می‌شود مردم همچنان از حضور متعدد متکدیان، کودکان کار، و کارتون خواب‌ها گلایه دارند.

کد خبر 4674083

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرمان استانداری کرمان آسیب اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رییس نظارت و ارزشیابی قضات استان کرمان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین قدیانی، دادستان انتظامی قضات و جعفری معاون ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدا به ویژه شهدای قوه قضائیه و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: پس از حضور حجت الاسلام و المسلمین قدیانی در سمت ریاست دادسرای انتظامی قضات، رویکرد بسیار خوب و تحولی در این دادستانی بنا نهاده شد و آن هم رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه قبل از وقوع تخلف است. 

وی افزود: در این رویکرد، اولویت پیشگیری و اصلاح امور است و رویکردی است که قاطبه قضات در جمهوری اسلامی آن را مطالبه داشتند و در این مدت آثار و برکات آن را در قوه قضاییه مشاهده می‌کنیم و موجب رضایتمندی بیشتر قضات و  تغییر رویه‌هایی شده است که قبلا تعدادی از کارشناسان قضات و پیشکسوتان نسبت به آن‌ها انتقاداتی داشتند.

 نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان افزود: البته هیچ کس در قوه قضاییه چه در بین قضات و مدیران، از افرادی که مشکلی داشته و دنبال فسادی باشند و بخواهد مشکلاتی را برای قوه قضاییه به وجود بیاورند که زحمات قاطبه قضات مومن، متعهد، انقلابی، ولایی و پرتلاش را زیر سوال ببرد، دفاع نمی‌کند.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه مطالبه قضات و کارمندان دستگاه قضایی این است که با افراد فاسد با شدت برخورد شود، بیان داشت: این افراد مانند یک غده چرکینی هستند که زحمات و تلاش‌های دیگر افراد شاغل در آن دستگاه را ازبین می‌برند و موجب بدنامی سایر افراد می‌شوند؛ البته که تعداد این افراد در دستگاه قضایی بسیار کم است و حساب آن‌ها از بدنه قضات زحمتکش، باتجربه، سالم، مومن و انقلابی جدا است. 

وی بیان کرد: رویکرد جدید قوه قضاییه این است که شان و جایگاه قاضی در جامعه حفظ شود و زحمات قضات و کارکنان زحمت کش دستگاه قضایی به جامعه نشان داده شود و در عین حال اگر جایی فردی مرتکب فساد شد با قاطعیت با آن برخورد شود و در این رابطه همه باید کمک کنند. 

رییس شورای قضایی استان کرمان اعلام کرد: همه قضات استان کرمان از دانش و تجربه قضایی خوبی برخوردار هستند، دلسوز و زحمتکش می‌باشند و مقید به وقت اداری نیستند و پرونده‌ها را در روز‌های تعطیل و خارج از وقت اداری مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهند.

 وی با اشاره به اینکه قضات به آمار شعب توجه دارند و تلاش می‌کنند آمار شعبه منفی نشود، بیان کرد: آن‌ها همچنین به اتقان آرا و رعایت حق و حقوق مردم نیز توجه دارند. 

حجت الاسلام حمیدی گفت: با هماهنگی حفاظت و اطلاعات، ارزشیابی و نظارت قضات و هیئت‌های ماده ۲۸ از حوزه‌های قضایی سراسر استان بازدید می‌کنند و سعی شده است بر کار قضات و کارکنان اداری نظارت شود تا از وقوع تخلفات پیشگیری شود و رویکرد دادسرای انتظامی قضات را که پیشیگری است، مدنظر قرار داده ایم. 

نماینده عالی قوه قضاییه بیان داشت: عده‌ای از شکات حرفه‌ای که عمدتا از بدنه مردم نیستند و برای رسیدن به اهداف غیرقانونی خود علیه برخی از قضات پاکدست شکایات واهی مطرح می‌کنند که پس از بررسی‌های لازم، کذب و دروغ بودن ادعای واهی مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: تا الان رویکرد دستگاه قضایی بر این بود پرونده تشکیل و بعد از بررسی ها، آن پرونده مختومه می‌شد و قرار منع تعقیب صادر می‌شد؛ اما به نظر بنده این کفایت نمی‌کند و باید دادسرای انتظامی قضات دست این گونه افراد را از جامعه قضایی کوتاه کند و این افراد تحت تعقیب قرار گیرند و باید با اینگونه افراد که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد بازدارنده شود و از حیثیت دستگاه قضایی دفاع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود