Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شور با اشاره به عدم تایید لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: این لایحه بعد از رفع ایرادات مطرح‌شده، بلافاصله در مجلس به رأی مجدد گذاشته می‌شود.

لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان در ماه گذشته به تصویب مجلس رسید، اما شورای نگهبان به دلیل مغایرت مواد این قانون با ماده ۵۷ قانون اساسی از تایید آن خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ جمشید محبت‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه باید ایراداتی که شورای نگهبان به لایحه حمایت از محیط‌بانان گرفته از سوی مجلس رفع شود، گفت: یکشنبه هفته جاری این موضوع در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شد و بعد از رفع ایرادات، خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی و به رأی گذاشته می‌شود.

وی تاکید کرد: فرآیند رفع ایرادات از لایحه حمایت از محیط‌بانان، پروسه کوتاهی دارد و نهایتا تا یک ماه بعد تعیین تکلیف می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: این لایحه در ابتدا تنها مختص محیط‌بانان و جنگل‌بانان و منابع مالی اجرای آن هم از سوی دولت پیش بینی شده بود اما در مجلس به یگان سایر دستگاه‌های اجرایی نیز تسری داده شد و شورای نگهبان این ایراد را گرفت که بار مالی ناشی از تصویب این لایحه از چه محلی تأمین خواهد شد؟

محبت‌خانی با اشاره به دیگر ایراد شورای نگهبان به لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: بعد از ارسال لایحه پیشنهادی دولت به مجلس برای حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان، بند دیگری هم در مجلس به آن اضافه شد، مبنی بر اینکه داوطلبان مردمی که در پی مشارکت در عملیات محیط زیستی دچار جراحت می‌شوند، تحت پوشش بیمه‌ درمانی قرار گیرند و برای آنها جبران خسارت شود چون در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس این بند نبود و منابع مالی مورد نیاز آن نیز مشخص نشده بود شورای نگهبان به آن ایراد گرفت.

وی تاکید کرد: لایحه حمایت از محیط‌بانان بعد از رفع ایرادات به شورای نگهبان برای تایید ارسال می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایحه حمایت از محیط بانان محيط بان یگان حفاظت محیط زیست کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد