Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعلا شماره شبایی که مشمولان سهام عدالت در سامانه سهام عدات ثبت کرده‌اند قابل تعویض نیست مگر کسانی که شماره شِباشان مسدود شده باشد.

به گزارش ایسنا، قبل از اینکه سازمان خصوصی‌سازی نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدام کند، از مشمولان این سهام درخواست کرد که شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت وارد کنند تا سود سهام عدالت به حسابشان واریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نیز هنوز سامانه سهام عدالت باز است و کسانی که به هر دلیلی اقدام به ثبت شماره شِبای بانکی خود نکرده‌اند می‌توانند نسبت به ثبت شماره شِبای خود اقدام کنند.

شماره شِبای تعدادی از افرادی به دلایل مختلف، مسدود است و سازمان خصوصی‌سازی از طریق سایت یا پیامک این موضوع را به اطلاع این دست از مشمولان رسانده است. این دسته افراد می‌توانند که به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند و شماره شبای خود را تغییر دهند.

اما افرادی که شماره شبای خود را ثبت کرده‌اند و این شماره صحیح و متعلق به خودشان بوده فعلا امکان تغییر شماره شبا را ندارند اما سازمان خصوصی‌سازی به تازگی اعلام کرده که در حال تعریف برنامه‌ای است که این دسته افراد هم بتوانند در آینده نزدیک در صورت تمایل، اقدام به تغییر شماره شبای خود کنند.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، پنج میلیون‌ نفر مشمول زنده سهام عدالت هنوز برای اعلام شماره شبای شماره حساب بانکی خود مراجعه نکرده و شماره شبا نداده‌اند. این افراد فعلا فرصت دارند که شماره شبای خود را در سامانه ثبت کنند البته بعد از راستی‌آزمایی اصالت شماره شبای آن‌ها، سود سهام عدالت به تدریج برای این مشمولان واریز می‌شود.

بنا بر آخرین آماری که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده، ورثه ۲.۴ میلیون‌ متوفای مشمول سهام عدالت برای گرفتن سود، به سامانه مراجعه نکرده‌اند. در مجموع حدود ۷.۲ میلیون‌ عدم مراجعه برای دریافت سود سهام عدالت وجود دارد.

شورای عالی اصل ۴۴ فعلا برای ثبت شماره شبا زمان خاصی تعیین نکرده، اما ممکن است اگر وراث مراجعه نکنند، در آینده در مورد سهام آن‌ها تصمیم جدیدی گرفته شود؛ بنابراین سازمان خصوصی‌سازی تاکید دارد که ورثه مشمولان سهام عدالت و نیز مشمولانی که در قید حیات هستند، هر چه زودتر به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده و شماره شبای حساب بانکی خود را اعلام کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سهام عدالت سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • خطیر: تغییر حق مالک جدید است
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند