Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس نیجریه روز گذشته-دوشنبه- به شیعیان معترض در شهر «ابوجا» پایتخت حمله کرد امری که به کشته شدن یک معترض، یک خبرنگار و یک مسئول بلندپایه در پلیس شد.

اما یکی از رهبران جوان در جنبش اسلامی نیجریه که از جمله معترضان بود گفت که وی شش جسد را دیده است این در حالی است که یکی از خبرنگاران رویترز در ابوجا مدعی است که وی فقط یک جسد را دیده است و نیز چندین خودروی سوخته و لکه های خون در یکی از خیابان های اصلی را پس از تیراندازی دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس نیجریه مدعی شده است که یکی از افسران بلندپایه در این درگیری کشته شد و سه نیروی دیگر پلیس نیز زخمی شدند. 

پلیس همچنین 54 معترض را که به ادعایش مظنون هستند را بازداشت کرده است.

کمیته حمایت از خبرنگاران در آفریقا نیز در حساب توئیتری خود اعلام کرد که یک خبرنگار در اثر تیراندازی پلیس در جریان اعتراض در ابوجا کشته شده است.

جنبش اسلامی چندین سال است که به شکل منظم در حال برگزاری تظاهرات اعتراضی است و خواستار آزادی شیخ«ابراهیم زکزاکی» رهبرش است که از سال 2015 در بازداشت به سر می برد و نیاز به درمان دارد.

نیروهای امنیتی نیجریه روز دوشنبه و طی هفته های گذشته از گلوله های واقعی و گاز اشک آور برای سرکوب معترضان شیعه استفاده کردند.

«عبدالله محمد»یکی از رهبران جوان جنبش اسلامی گفت که تعداد کشته ها و زخمی ها در ابوجا طی روز دوشنبه به 20 تن افزایش یافت و تعدادی از آنها در اثر اصابت گلوله های واقعی در شکم یا پاهای خود زخمی شدند.وی افزود که شش جسد را دیده است و پلیس نیز بسیاری از اجساد را منتقل کرده است.

محمد افزود که اعتراض مسالمت آمیز آغاز شد اما پلیس شروع به تیراندازی با استفاده از گلوله های واقعی به سمت معترضان کرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال نیجریه شیعیان نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی ابراهیم زکزاکی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پژو در فارس ۳ کشته در پی داشت

تین نیوز

رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: در حادثه واژگونی سواری پژو در این استان سه نفر فوت و یک نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی وقوع یک فقره واژگونی خودرو در محور مواصلاتی آباده صفاشهر به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

دهقانی با بیان اینکه در بررسی های به عمل آمده مشخص شد خودرو پژو پارس حامل چهار سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه سه نفر از سرنشینان فوت و یک تن دیگر نیز مجروح و به بیمارستان انتقال داده شد.

وی تصریح کرد: کارشناسان علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • تصادف کامیون ۴ کشته بر جای گذاشت
  • 4 کشته در حادثه کامیون (+ عکس)
  • (تصاویر) تجاوز به چپ کامیون در دره شهر / ۴ نفر جان باختند
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • ۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس
  • واژگونی پژو در فارس ۳ کشته در پی داشت
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین