Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:00:16 GMT

نخستین مدیر پرواز ناسا درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۷۷۹

نخستین مدیر پرواز ناسا درگذشت

به گزارش تارنمای شبکه خبری «سی ان ان»، کرافت در نوامبر سال ۱۹۵۸ در مقام نخستین مدیر پرواز ناسا به گروه مأموریت فضایی این سازمان پیوست و در چندین مورد از مهمترین رویدادها در تاریخ پیشرفت‌های فضایی بشر، از جمله نخستین گردش انسان به دور زمین، نقش داشت. وی یکی از پیشگامان حوزه فعالیت خود بود و مفهوم کنترل مأموریت ناسا (NASA’s Mission Control) از سوی او طرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرافت در جریان برنامه آپولو، مدیریت مأموریت‌های عملیاتی را برعهده داشت و به اد وایت نخستین فضانورد آمریکایی که پیاده روی کیهانی را تجربه می‌کرد؛ در بازگشت به کپسول Gemini ۴ کمک کرد. این مدیر مجرب فضایی در دوره فعالیت خود در ناسا، چندین مقام مدیریتی را برعهده داشت و در نهایت در سال ۱۹۸۲ میلادی از مقام مدیریت مرکز بازنشسته شد.

ناسا در سال ۲۰۱۱ ساختمان شماره ۳۰ مرکز کنترل مأموریت خود در مرکز فضایی جانسون را به افتخار وی نامگذاری کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد

مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد که گزارش‌های خبری درباره شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد:

«گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت نداشته و این موضوع مرتبط با شکایت یگان مربوطه و شخصی مأمور پلیس از وی در توهین و به کار بردن الفاظ نامناسب در حین اجرای مأموریت تأمین امنیت بازیکنان و هواداران در ورزشگاه امام خمینی اراک به تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ است.

تلاش پلیس در محیط‌های ورزشی صرفاً تأمین امنیت تمامی عوامل حاضر در ورزشگاه‌ها و تماشاگران است.

همچنین توهین و مقاومت در برابر مامورینِ پلیس در حین انجام مأموریت به هیچ وجه پذیرفته نبوده و حتماً با متخلفین برخورد و پیگیری قانونی می‌شود.»

کد خبر 747421

دیگر خبرها

  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه
  • ببینید | نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ