Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

افتتاحیه اولین دوره آموزشی سیستم کمک‌داور ویدئویی صبح امروز در هتل آکادمی ملی فوتبال و با حضور محمد فنایی، مسعود مرادی و هدایت ممبینی (رئیس کمیته داوران)، برگزار شد.

هنگام آغاز مراسم و زمانی که محمدصالح سوبخیدین مدرس مالزیایی قصد ورود به کلاس را داشت با محمد فنایی روبه‌رو شد و با احترام از فنایی خواست که اول او وارد کلاس شود در افتتاحیه، تلاوت قرآن و پخش سرود ملی ایران آغاز شد و سپس ممبینی و شکوری دقایقی برای داوران  حاضر در کلاس صحبت کردند و به تشریح اهداف برگزاری این کلاس پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس سوبخیدین مدرس AFC برای حضار صحبت کرد، او در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به ابراهیم شکوری گفت: وقتی به دبیرکل نگاه می‌کنم انرژی خاصی درون من ایجاد می‌شود و امیدوارم این انرژی به شما هم منتقل شود. همانطور که دبیرکل گفت پیشینه داوری ما از سال 94 تا کنون پیشینه بسیار خوبی است.پروسه پیشرفت داوری آسیا پروسه عالی است، عملکرد داوران با استفاده از سیستم VAR نسبت به گذشته تغییر کرده است. 

وی در ادامه گفت:‌در آینده نه تنها از VAR استفاده خواهد شد بلکه داورانی که قصد قضاوت دارند باید لایسنس کمک داور ویدئویی را نیز داشته باشند. ایده اصلی کلاس این است که به داوران گواهینامه و لایسنس داده شود تا در تورنمنت زیر 23 سال آسیا و همچنین تورنمنت‌های آینده AFC با استفاده از این لایسنس کار کنند. VAR مانند چراغ جادو نیست که به آن دست بزنید و معجزه شود نیاز به آموزش دارد و دریافت لایسنس آن زمان‌بر است و این طور نیست که با یکی دو کلاس همه چیز تمام شد. 

وی افزود: در لیگ‌های مختلف هم پروسه آموزش طولانی‌مدتی طی می‌شود، من در بازدیدی که به همراه جناب ممبینی انجام دادم اتاق VAR را چک کردیم و نکاتی را به ایشان گفتم اگر این پروسه را طی کنیم و آموزش تمام شود خیلی به داوری شما کمک می‌کند برای اینکه هر داوری لایسنس بگیرد باید یک پروسه طولانی و زمان‌بر طی شود. استفاده از این سیستم بسیار ساده است و بعداً اثرش را خواهید دید.

انتهای پیام/ا

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش قدس خراسان، سید امیر شوشتری روز یکشنبه در نشست خبری در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار نفر از این تعداد بازماندگان از تحصیل سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار اعلام شده اند.

وی با بیان اینکه شمار دانش آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی ۷۰ هزار نفر است، بیان کرد: علاوه بر این سه هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین شمار دانش آموزان با حدود ۹۰ درصد را دانش آموزان افغان تشکیل می‌دهند و اتباع عراقی و سوری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته معلم تحت عنوان «همه مدیون تو هستیم» اعلام شده است، گفت: در قالب برگزاری آزمون‌های استخدامی مختلف برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این شمار به ۱۲ هزارو ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابد، بنابراین در سال تحصیلی آینده کمبود معلم نخواهیم داشت.

شوشتری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان در خراسان رضوی نیز گفت: کلیه اعتراضات در این زمینه رسیدگی شده است و احکام لازم برای معلمان استان صادر شد.

به گفته وی، کلیه معلمانی که احکام آنان تا پایان اسفند ماه پارسال صادر شده است، معوقات را دریافت کردند.

تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی در خراسان رضوی

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی نیز گفت: در سال گذشته ۳۰۱ پروژه آموزشی با تعداد هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰ درصد افزایش دارد.

جاسم حسین پور افزود: سال گذشته پنج استخر دانش آموزی تحویل آموزش و پرورش استان شد و امسال نیز چهار استخر دیگر تحویل و برای چهار استخر جدید نیز تامین اعتبار انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی احداث پنج هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی از مهمترین اقدامات انجام شده خراسان رضوی در این زمینه است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بنیاد علوی ۱۰۵ کلاس، بنیاد برکت ۱۷۷ کلاس، کمیساریای عالی ۴۰ کلاس، سازمان مسوولیت‌های اجتماعی ۷۰ کلاس و خیرین ۵۰۰ کلاس درس را در این استان ساختند.

وی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور پنج و ۲ دهم متر مربع است، در حالی که این رقم در خراسان رضوی چهار و سه دهم متر مربع است.

حسین پور با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پرجمعیت دانش آموزی کشور است، گفت: هر چه جمعیت دانش آموزی بیشتر باشد، سرانه فضای آموزشی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: سال گذشته این اداره کل سه هزار میلیارد ریال جهت تجهیز هنرستان‌ها و نمازخانه‌های مدارس استان هزینه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور