Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@07:54:32 GMT

زمین‌گیر شدن زورگیران خشن پس از چندین حمله خونین

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۷۴۳۹

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت از تیراندازی پلیس برای زمین‌گیر کردن زورگیران خشن خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساعت 23:15 مورخ 30 تیر 98 عوامل کلانتری 107 فلسطین همراه با اکیپی از پلیس افتخاری در راستای پیشگیری از جرم، سرقت و موبایل‌قاپی حین گشت‌زنی در محدوده میدان فردوسی، خیابان شهید سپهبد قرنی متوجه شدند سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت با سلاح سرد قصد زورگیری از یک شهروند را دارد و راکب موتورسیکلت با پلاک مخدوش نیز منتظر وی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مأموران انتظامی با رؤیت این صحنه برای دستگیری سارقان وارد عمل شدند که سارقان پس از حمله با چاقو به سمت مأموران، با سوار شدن بر روی موتورسیکلت اقدام به فرار کردند.   مأموران نیز به تعقیب سارقان پرداخته که سارقان با از دست دادن تعادل پس از پنج دقیقه تعقیب و گریز، زمین خوردند و با پای پیاده اقدام به فرار کردند.   سارقان حین فرار از صحنه، یکی از نفرات پلیس افتخاری را با چاقو از ناحیه پا مصدوم کردند و در ادامه به سراغ مرد جوانی رفته و وی را نیز از ناحیه گردن با چاقو مجروح کردند.   این سارقان شرور مجدداً به سمت مأموران حمله‌ور شده که مأموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح یکی از مأموران را از ناحیه پا و دیگری را از ناحیه دست مورد هدف گلوله قرار داده و آنها را زمین‌گیر کردند.   در ادامه ماجرا، پلیس افتخاری و شهروند مصدوم به بیمارستان انتقال یافتند.   مأموران نیز پس از زمین‌گیر سارقان متوجه زنگ خوردن بی‌وقفه یک تلفن‌همراه داخل جیب یکی از سارقان شدند که پس از پاسخ دادن به تماس مشخص شد آنها پس از ضرب و شتم یکی از شهروندان در میدان بهارستان تلفن‌همراه وی را به سرقت برده‌اند.   سرهنگ علی آقا کارخانه؛ سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت با اعلام این خبر و ضمن تأکید بر توجه شهروندان به هشدارهای پلیسی برای مراقبت از گوشی تلفنهای‌همراه خود، گفت: در نهایت هر دو سارق برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری

در جریان سرکوب دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل در نوار غزه، نیروهای پلیس در دانشگاه آموری در ایالت جورجیا از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی استفاده کردند که این اولین بار طی یک هفته گذشته از شروع اعتراضات دانشجویی است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، روز پنجشنبه دانشجویان آموری در اعتراض به ارتباطات این دانشگاه با نهادهای اسرائیلی و همچنین خشونت نیروهای پلیس علیه دانشجویان معترض، در محوطه این دانشگاه چندین چادر برپا کردند.

سازمان‌دهندگان این حرکت دانشجویی با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه، اعلام کردند: «هدف اصلی ما سازمان‌دهی چندین دانشگاه این ایالت و اعضای جامعه علیه پلیس و نسل‌کشی فلسطینی‌ها به دست امپریالیسم ایالات متحده است. ما خواستار این هستیم که تمامی دانشکده‌ها و مراکز آموزشی ارتباطات خود را با آپارتاید اسرائیل قطع کنند». این بیانیه همچنین دانشگاه آموری را به «همدستی منحصر به فرد در نسل‌کشی مردم فلسطین و نظامی‌سازی پلیس» متهم کرد و گفت که مبارزه معترضان علیه پلیس با مبارزه فلسطینی‌ها برای آزادی در یک راستا قرار دارد.

بر روی تابلوهایی که در اطراف این تجمع دیده می‌شد، شعارهایی همچون «اردوگاه همبستگی با غزه» نوشته شده بود. همچنین ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که دانشجویان به‌طور مسالمت‌آمیزی در اطراف اردوگاه جمع می‌شوند.

یکی از سخنرانان این تجمع اعتراضی گفت: «اینجا دانشگاه اموری است. کسانی که چرخ دنده‌های ماشین جنگی را چرب می‌کنند، فکر می‌کنند که با لفاظی‌های خود می توانند اقدامات جسورانه در آموری را از بین ببرند. آنها کاملا در اشتباه هستند». عکس‌ها و ویدئوهای دیگر نیز نشان می‌دهد که کیت روزنبلات، استاد دین و مطالعات یهودی در دانشگاه آموری، تابلویی را در دست گرفته که روی آن نوشته شده است: دانشجویان‌مان را رها کنید.

در بخشی دیگر از این تجمع، دانشجویان معترض مجسمه‌هایی از نوزادان را درست کردند که در پارچه‌هایی سفید پیچیده شده و با رنگ خون آغشته شده بود. این حرکت اعتراضی در واقع حمایت از ۱۳ هزار کودکی بود که بنا به اخبار رسمی، از ابتدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

پس از برپایی این اردوگاه‌ها، چندین افسر پلیس آموری و آتلانتا و همچنین افسران گشت ایالت جورجیا به محوطه دانشگاه وارد شدند. فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد که افسران به زور و با خشونت تعدادی از دانشجویان را دستیگر می‌کنند. ویدئوی دستگیری نوئل مک آفی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه نیز بارها در فضای مجازی منتشر شد.

روزنامه Emory Wheel که توسط دانشجویان اداره می‌شود، گزارش داد که افسران پلیس به سمت جمعیت دانشجویان گاز اشک‌آور پرتاب کردند. مجموعه مطبوعاتی جامعه آتلانتا که یک رسانه مستقل محلی است، اعلام کرد که علاوه بر گاز اشک آور، نیروهای پلیس از اسلحه‌های شوکر و گلوله‌های لاستیکی علیه معترضان استفاده کردند.

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شد، یکی از افرادی که خود را بلا معرفی کرد، گفت: «من دانشجوی ارشد در دانشگاه آموری هستم. امروز ما سعی می‌کردیم یک اردوگاه بسازیم، ما در کمال آرامش شعار می‌دادیم، اما ناگهان یک گشت گسترده از نیروهای پلیس به سمت ما حمله کردند. نکته عجیب این بود که دانشجویان رنگین پوست به طور قابل توجهی هدف حملات بیشتری قرار می‌گرفتند».

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد