Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@02:40:58 GMT

مشاهده بیماری لمپی اسکین دامی در خوانسار

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۷۵۷۳

مشاهده بیماری لمپی اسکین دامی در خوانسار

خوانسار_مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار گفت: با مشاهده بیماری "لمپی اسکین دامی در این شهرستان تاکنون طرح واکسیناسیون بیش از یک‌هزار رأس دام اجرا شده است.

بهاءالدین خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار با بیان اینکه بیماری "لمپی اسکین" در بعضی واحدهای دامی دو  روستای این شهرستان مشاهده شده است، اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش مشاهده این بیماری، کارشناسان مبارزه با بیماری‌های این شبکه به یکی از روستاها که کانون این بیماری بود اعزام شدند و با همکاری دهیار روستا و جلب رضایت دامدار، یک رأس دام مبتلا به بیماری "لمپی اسکین" معدوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شهرستان خوانسار دو هزار و ۴۰۰ رأس دام سنگین وجود دارد که تاکنون طرح واکسیناسیون بیش از یک‌هزار رأس از این تعداد اجرا شده است، عنوان کرد: واکسیناسیون دام‌ها در شعاع سه تا پنج  کیلومتری کانون این بیماری در دستور کار قرار دارد.​

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار با بیان اینکه بیماری لمپی‌اسکین نوعی بیماری ویروسی است و توسط پشه‌های گزنده و خونخوار به دام سنگین منتقل می‌شود، افزود: کاهش شیردهی، تب بالا، کم‌اشتهایی دام، ضایعات پوستی، آبریزش بینی و چشم و بزرگ شدن غدد لنفاوی از علائم این بیماری است.

وی تأکید کرد: دامداران در صورت مشاهده این علائم در دام‌ها بلافاصله به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند و توجه داشته باشند که با توجه به فصل تابستان و شیوع مگس، باید محل نگهداری دام سمپاشی شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیماری واگیردار خوانسار دامپزشکی دامداری واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

کد خبر 6089118

دیگر خبرها

  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو