Web Analytics Made Easy - Statcounter

 تویوتا در هفته‌های گذشته دو ربات جدید را برای بازی‌های المپیک معرفی کرد.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "رویترز"، از آنجا که ژاپنی‌ها ربات‌ها را دوست دارند، در بازی‌های المپیک 2020 نیز توجه زیادی به این بخش نشان دادند. آنها ربات‌های دوست‌داشتنی و خودران‌های رباتیک متفاوتی را معرفی کرده‌اند که بیشتر آنها وظیفه حمل و نقل و اطلاع رسانی را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تویوتا که از اسپانسرهای بزرگ بازی‌های المپیک است، در استادیوم ملی ژاپن، از ربات‌های خود رونمایی کرد.

 ربات میراتوا تویوتا برای بازی‌های المپیک2020 / رویترز

دو ربات دوست‌داشتنی بازی‌های المپیک "میرایتوا" و " سومیتی" نام دارند. این دو ربات به دوربین‌های پیشرفته در قسمت سر مجهزند و پس از دریافت تصاویر با چشمان خود به مردم واکنش نشان می‌دهند.

ربات‌های میراتوا و سومیتی برای حمایت از بازی‌های 2020/ رویترز

از طرفی این ربات‌ها به واسطه اجزای مفصل دار، قادر به تکان دادن دست و پا و سر خود نیز هستند.

اما این دو ربات مینیاتوری تنها ربات ژاپنی‌ها برای المپیک ژاپن نیستند. ژاپنی‌های از ربات‌های ترمیناتوری نیز برای المپیک بهره می‌برند. نه تنها با استفاده از بازوبند مجهز به سنسور می‌توانید بازوها و دست‌های T-HR3 را کنترل کنید بلکه به پاهای شما نیز سنسور متصل شده و با حرکت دادن پاهای خود می‌توانید راه رفتن این ربات را نیز کنترل کنید. 
می‌خواهید بدانید روبات شما کجا می‌رود؟ مشکلی نیست چرا که با استفاده از دوربینی که به صورت HR3 متصل شده و یک هدست واقعیت مجازی که شما می‌پوشید می‌توانید محیط اطراف روبات خود را ببینید.

T-HR3ربات انسان‌نمای ژاپن برای کمک به افراد معلول و ناتوان ساخته شده است

در کنار این روبات‌ها ، T-TR۱ نیز نمایش داده شد. موسسه رباتیک تویوتا در آمریکا این ربات را ساخته تا بعد دیگری از قابلیت‌های حمل و نقلی شرکت را نشان دهد. این ربات در حقیقت یک نمایشگر متحرک عظیم در ابعاد یک انسان است. این نمایشگر عظیم به افراد کمک می‌کند به طور مجازی در ورزشگاه و مراسم مختلف حضور داشته باشند. به عنوان مثال ورزشکارانی که نمی‌توانند در ورزشگاه حضور یابند، با کمک این ربات به طور مجازی در مراسم حضور خواهند داشت.

روبات T-TR۱ یک ربات ارتباطی از راه دور برای ارتباط افراد/ رویترز 

اما همه ربات‌های تویوتا به این تعداد محدود نمی‌شود. تویوتا که فکر همه جا را کرده، روبات‌هایی را برای پشتیبانی و هدایت توریست‌ها و مردم تعبیه کرده است. این روبات‌ها مردم را به صندلی‌های خود هدایت خواهند کرد و غذا و نوشیدنی آنها را تحویل خواهند داد. از طرفی هدف اصلی طراحی این روبات‌ها افرادی با توانایی‌های خاص است. انتظار می‌رود این روبات‌ها در طول بازی‌های المپیک و پاراالمپیک به بیش از 1000 فرد "خاص" خدمت کنند.

بخشی از توانایی‌های T-HR3 برای پشتیبانی از بازی‌های المپیک و پاراالمپیک/ رویترز

تویوتا همچنین  از خودروی تمام برقی خود موسوم به "اِی پی اِم" که مخفف خودروی جابجا کننده افراد است، رونمایی کرد. تویوتا این خودرو را برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ طراحی کرده و توسعه داده است.

خودران رباتیک frs  در حمایت از ورزشکاران بازی‌های المپیک و پاراالمپیک/ رویترز

هر خودروی "اِی پی اِم" مجهز به "باتری لیتیوم-یون" بوده و با هر بار شارژ قادر است مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. از خودروی مذکور برای حمل مسافران به مسابقات مختلف المپیک ۲۰۲۰ استفاده خواهد شد.

خودران رباتیک amp برای جابه‌جایی معلولین در طی بازی‌های المپیک/ رویترز

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ربات تویوتا بازی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

یک نوجوان در فرانسه به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بازداشت شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پلیس فرانسه یک نوجوان 16 ساله را به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک پاریس بازداشت کرد.

بر اساس گزارش روزنامه Le Parisien؛ سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل پایبندی نوجوان 16 ساله به اسلام‌گرایی افراطی او را تحت نظر گرفتند. او همچنین در پیام‌رسان تلگرام پیامی نوشت و به دنبال خرید مواد مورد نیاز برای ساخت کمربند انفجاری بود. او در این پیام‌ها اشاره کرده بود که می‌خواست به نام یکی از گروه‌های تروریستی بمیرد.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

2 روز قبل مظنون در خانه پدر و مادرش دستگیر و در آنجا تفتیش شد. این نوجوان سپس به ایستگاه پلیس منتقل شد و در آنجا اعتراف کرد که می‌خواسته در جریان بازی‌های المپیک 2024 همراه با کمربند انفجاری دست به حمله بزند و وقتی بازداشت شود، بر اثر گلوله‌های پلیس جان خود را از دست بدهد.

در طول بازرسی، بازرسان اسناد دست‌نویس، از جمله سوگند وفاداری به یکی از گروه‌های تروریستی را پیدا کردند. گوشی تلفن همراه متهم کشف و ضبط و برای بررسی ارسال شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • واکنش کاپیتان تیم ملی به انصراف ملی‌پوشان: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • عبادی‌پور: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی