Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-09@02:28:44 GMT

ترامپ در قامت هیتلر /عکس

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۷۹۳۹

ترامپ در قامت هیتلر /عکس

آفتاب‌‌نیوز :

این مجله آلمانی در کنار این تصویر عبارت «نبرد او» را که کنایه ای است از نام کتاب معروف هیتلر با عنوان «نبرد من» آورده است.

هیتلر در این کتاب به تشریح عقاید و اصولی که به زعم وی موجب پیشرفت و برتری قوم ژرمن در بین سایر اقوام شده است، می پردازد.
شماره جدید اشترن که به موضوع افراط گرایان از نئونازی ها، کوکلوس کلان ها و نژادپرستان پرداخته، رویکرد ترامپ را موجب گسترش اینگونه تفکرات در جامعه آمریکا دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته کارشناسان مرکز «سیمون وایزنتهال» لس آنجلس، این هفته نامه آلمانی رئیس جمهوری آمریکا را به خاطر تفاوت قائل نشدن بین اعتراضات نازی ها و کوکلوس کلان ها و کسانی که در برابر این جریان ها قرار گرفتند، مورد انتقاد قرار داده است.
بر این اساس تشبیه ترامپ به «هیتلر جدید» در دوره معاصر از سوی یک مجله آلمانی که مردم آن خاطره خوشی از راستگرایان افراطی ندارند، قابل تامل است.
از زمان روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، مجلات مختلف آلمانی با انتشار تصاویری کاریکاتورگونه از وی به نقد سیاست های داخلی و خارجی او پرداخته اند.

در ماه فوریه نیز مجله اشپیگل با انتشار تصویری خشونت بار از ترامپ، سیاست های وی را از نابود کننده روح دموکراسی و آزادی بیان در آمریکا ارزیابی کرده بود.
در این تصویر ترامپ در یک دست کاردی خونین و در دست دیگر سر بریده و خونین مجسمه آزادی را دارد.
در آن زمان «کلاوس برینکبائویمر» سردبیر اشپیگل در تشریح این اقدام گفته بود تصویر صفحه اول این مجله حاکی از زیرپا گذاشته شدن تمامی ارزشهایی است که نماد آن مجسمه آزادی است.
به گفته وی آمریکا از سال 1886 به عنوان نماد آزادی و دموکراسی غرب، پذیرای مهاجران از گوشه و کنار جهان بوده اما با آغاز به کار ترامپ این روند متوقف شده است.

اواخر دی ماه 1396 نیز تارنمای این مجله آلمانی با اشاره به کتاب تازه منتشر شده «مایکل ولف» علیه ترامپ نوشت: «آتش و خشم» عنوان کتاب جدیدی است که سال اول ریاست جمهوری ترامپ در کاخ سفید را به نمایش می کشد. این کتاب تازه چند روزی است که منتشر شده و یکی از کتاب های سال شده است. روزنامه نگاران هم خود محتوای کتاب را 'توصیف نشدنی' و 'نا مفهوم' تشخیص داده اند، از آنجا که مدعی می شود، قدرتمندترین مرد جهان واقعا احمق و خرف است.
اشپیگل ادامه داد: عنوان مجله ما نشان می دهد که چرا آتش و خشم منتشر شد و تا چه حدی به حقیقت نزدیک است. مهمتر از همه اینکه به پیامدهای رخ داده در آمریکا و جهان توسط یک دیوانه مسلح به سلاح هسته ای پرداخته است.


او احتمالا در آینده در سمت خود باقی می ماند اما نه از نظر روانی و نه از نظر ذهنی مناسب ریاست جمهوری آمریکا نیست.
متاسفانه دقیقا نکته اینجاست که کل بشریت فقط بخاطر یک نفر در حال عقبگرد است. دستاورد چند دهه مبارزه برای فاجعه آب و هوایی، برای تهدید هسته ای، برای تساوی بین مرد و زن، سیاه و سفید و خیلی چیزهای دیگر به دست این شخص در حال نابودی است.
به نوشته این نشریه مشخص نیست اگر دنیا از دست ترامپ نجات پیدا کند از کدام نقطه آغاز می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ هیتلر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل بروز تنش در ورزشگاه‌ها در مجله فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، داریوش مصطفوی رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: علت اصلی بروز تنش در ورزشگاه ها، کادر فنی تیم‌های فوتبال و لیدر‌ها هستند و نباید به این موضوعات سرمربیان دامن بزنند. با محروم کردن تماشاگران مشکل حل نمی‌شود.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تهران در دوران احمدشاه قاجار / هاینریش هیملر مهره کلیدی هیتلر / معانی جالب زبان بدن ایتالیایی‌ها / رانندگی روزمره با خودرو مسابقه‌ای المنتال
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • کتاب جدید بهمن پگاه راد رونمایی می شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • بررسی علل بروز تنش در ورزشگاه‌ها در مجله فوتبال
  • حاشیه شهربانو منصوریان روی آنتن زنده/ رفتار عجیب در قامت یک مدال‌آور!
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا