Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@13:55:30 GMT

فائو: ۸۵ درصد مردم یمن نیازمند کمک هستند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۸۱۸۷

فائو: ۸۵ درصد مردم یمن نیازمند کمک هستند

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جدیدترین گزارش تحت عنوان «وضعیت امنیت غذایی در جهان در سال ۲۰۱۹»، یمن را دارای بدترین شرایط در میان کشورهای جهان اعلام کرد.

به نوشته پایگاه خبری انباء یمنیه، در این گزارش آمده است که میزان گرسنگی در یمن در سال‌های ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۸ به ۳۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد رسیده است. درصد گرسنگی در بین سال‌های ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۶ کمتر از این میزان و ۳۰.۱ درصد بود.

طبق این گزارش، ۸۵ درصد ساکنان یمن نیاز فوری به کمک‌رسانی دارند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد میزان گرسنگی در کشورهای عربی که درگیر جنگ هستند افزایش یافته است.

این نهاد بین‌المللی همچنین اعلام کرد که ۸۲۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان دچار مشکل گرسنگی هستند. علاوه بر یمن، کشور عراق با ۲۹ درصد، سودان با ۲۰.۱ درصد، اردن با ۱۲.۲ درصد و لبنان با ۱۱ درصد گرسنگی شرایط ناگواری را در میان کشورهای عربی دارند.
سازمان فائو سه شاخص «کم غذایی»، «کم وزنی» و «مرگ و میر کودکان زیر پنج سال» را در بررسی‌های خود مورد سنجش قرار می‌دهد.

«محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن روز شنبه گذشته در نشستی در خصوص گرسنگی در یمن گفت که  ائتلاف سعودی بخش بهداشتی یمن را به اشکال مختلف هدف قرار می‌دهد و طرفی که در یمن گرسنگی به راه انداخته، آمریکاست.
کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن هستند، نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به هفته کار و کارگر و همچنین شعار سال، گفت: تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است، زیرا نقش اصلی تولید بر عهده کارگران است.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های  نماز جمعه اصفهان با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: جهش تولید باعث استقلال اقتصادی می‌شود و استقلال اقتصادی نیز زمینه‌ساز استقلال سیاسی و فرهنگی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار بی‌رحمانه مردم غزه، تصریح کرد: عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق باعث شد موج اعتراض‌های مردمی در قبال جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی به درون کشورهای اروپایی و حتی خود آمریکا راه پیدا کند، به‌طوری که دانشگاه‌های این کشورها محل اعتراض دانشجویان نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • گزارش تمرین سپاهان؛ محمد دانشگر پا به توپ شد
  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم