Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@12:13:14 GMT

نرخ کالاهاي ايراني يک شبه تغيير نمي کند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۸۹۹۰

نرخ کالاهاي ايراني يک شبه تغيير نمي کند

خبرگزاری آریا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: طبق قاعده با تغییر نرخ دلار همان شب قیمت کالاهای ایرانی تغییر نکرده بلکه زمان می برد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، فریدون نصیری افزود: واحدهای تولیدی لوازم خانگی یک لیست قیمتی دارند و سالی یک تا دوبار بیشتر این قیمت ها تغییر پیدا نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین در خصوص این جمله که گفته می شود صنعت لوازم خانگی از ارز نیمایی استفاده می کندبنابراین نباید امیدی به کاهش قیمت این نوع لوازم در کشور داشت، اظهار کرد: اعتقادی به این موضوع ندارد چرا که همه مواد اولیه کارخانجات با ارز نیمایی تامین نمی شود بلکه تهیه بخشی از این مواد بصورت داخلی است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: مواد اولیه تولید داخل در بورس عرضه و تولید کنندگان این مواد را از بورس تهیه می کنند.
وی در ادامه افزود: نرخ مواد اولیه در بورس مبتنی بر قیمت های جهانی است یعنی با تغییر قیمت های جهانی نرخ این مواد هم بالا و پائین می شود.
نصیری بیان داشت: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات لوازم خانگی با ارز نیمایی تامین می شود و خوشبختانه این روزها اختلاف نرخ ارز نیمایی با بازار آزاد کم شده است.
وی گفت: قیمت دلار پائین آمده و بدون شک در بحث قیمت ها در بازار تاثیر خواهد گذاشت.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه افزود: قیمت لوازم خانگی وارداتی رابطه مستقیمی با نرخ دلار دارد یعنی با تعییر نرخ دلار یک شبه قیمت این دسته از کالاها تغییر پیدا می کند اما در کالاهای ساخت داخل این گونه نیست یعنی زمانی که دلار افزایش پیدا می کند کالاهای ایرانی یک شبه گران نمی شود و بر عکس این موضوع هم صادق است یعنی با کاهش نرخ ارز کالاها یک شبه بر مدار ارزانی قرار نمی گیرد.
وی اظهارداشت: شرایط کشور ایران خاص است و عوامل زیادی از قبیل سیاسی، فشارهای بین المللی و بسیاری موارد دیگر بر روی نرخ ارز تاثیر می گذارد بنابراین کنترل نرخ ارز در چنین وضعیتی بسیار سخت و دشوار است.
نصیری یادآورشد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته نرخ ارز تا حدودی کنترل شده از اینرو امید می رود این وضعیت حفظ تا قیمت ها در بازار تثبیت شود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نرخ کالا ایرانی تغییر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟

همشهری آنلاین - محمد بلبلی: بازار لوازم خانگی ایران، حوزه‌ای گسترده و متنوع است که متأسفانه در کنار محصولات باکیفیت و اصلی، شاهد حضور کالاهای تقلبی و غیراصل نیز هستیم. با اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، به بررسی ابعاد مختلف این معضل پرداخته‌ایم.

چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟

هیچ آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد، زمانی می‌توان متوجه تقلبی‌بودن یک کالا شد که این کالا را به خانه می‌برید که در این صورت در ابتدای نصب یا طی زمان مصرف کالا دچار مشکل شده و خراب می‌شود. همچنین ممکن است به‌خاطر قیمت پایین کالای خریداری شده نسبت به اصل‌بودن آن دچار شک بشوید. وقتی آمار دقیقی درباره تعداد شکایات انجام‌شده بابت خرید کالای تقلبی وجود ندارد، نمی‌توان آماری درباره میزان کالای تقلبی موجود در بازار ارائه کرد.

خریدار چگونه متوجه قلابی نبودن جنس شود؟

خریدار می‌تواند به سامانه جامع گارانتی مراجعه و نام برند کالا را در این سامانه جست‌وجو کند. ابتدا سامانه، با جست‌وجوی نام برند کالا، درست یا غلط‌بودن این برند را برای مراجعه‌کننده مشخص می‌کند، در مرحله دیگر می‌توان نام شرکت گارانتی‌کننده را در سامانه جامع گارانتی جست‌وجو کرد و با این کار می‌توان از تقلبی یا اصلی‌بودن گارانتی مطلع شد. یا اینکه کلمه «معرفی کارت‌های تقلبی گارانتی» را در این سامانه جست‌وجو کند و از نام گارانتی‌های تقلبی آگاه شود. همچنین خریدار می‌تواند به سامانه شرکت تولیدکننده کالای مورد نظر خود برود و با واردکردن کد رهگیری یا کد شناسه کالا در سامانه شرکت تولیدکننده، از اصل‌بودن یا تقلبی‌بودن کالای مورد نظر خود مطلع شود.

بیشتر بخوانید:

جیبتان را در برابر تقلبی‌ ها حفظ کنید | نکات کلیدی برای خرید دلار، لپ‌ تاپ، موبایل، شیرآلات و پوشاک

راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟

لوازم تقلبی کجا به فروش می‌رسند؟

۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در فضای مجازی به فروش می‌رسند، زیرا خریدار در فضای مجازی کالا را اصلا نمی‌بیند تا بتواند اصل یا تقلبی‌بودن آن را بررسی کند، خریدار پول را به‌حساب فروشنده واریز کرده و کالا به خانه او فرستاده می‌شود و در این میان فرصتی برای بررسی وجود ندارد. وقتی قبل از خرید کالا را می‌بینیم و بررسی می‌کنیم باز ممکن است دچار اشتباه بشویم، حالا کالای ندیده که دیگر جای خود دارد.

حتما باید از فروشگاه فاکتور خرید گرفته شود؟

بله؛ خریداران باید دقت داشته باشند که هنگام خرید هر نوع کالای داخلی یا خارجی، مدل لوازم خانگی و شماره تولید درج‌شده روی کالا را حتما در فاکتور خرید مشاهده کنند. برای مثال از فروشنده بخواهند در فاکتور بنویسد که لباسشویی برند فلان با شماره تولید مثلا ۳۲۴۵ با این قیمت به این مشتری فروخته شد، با این نوع صدور فاکتور دیگر حتی به درج نام شرکت گارانتی‌کننده احتیاج چندانی نیست.

کد خبر 847936 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها لوازم خانگی قیمت - تنظیم بازار اقتصاد

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه