Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ناصر مطیعی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره افزایش تعداد خوابگاه های متاهلی در دانشگاه ها، اظهار داشت: ساخت خوابگاه های متاهلی بر اساس پروژه های عمرانی تعریف شده دانشگاه ها و با توجه به سیاست ها و منابع سازمان برنامه و بودجه در لیست پروژه های مصوب قرار دارد.
وی درباره علت کمبود تعداد خوابگاه های متاهلی، توضیح داد: در پنج سال گذشته، ساخت خوابگاه های متاهلی تامین اعتبار نمی شد و تعداد خوابگاه های متاهلی که قبلاً در دست ساخت بود، کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: بر اساس برنامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بار دیگر دانشگاه ها این مسئله را پیگیری می کنند و در دستور کار قرار داده اند.
مطیعی افزود: صندوق رفاه دانشجویان در پایان کار در تجهیز خوابگاه ها به دانشگاه ها کمک می کند.
وی درباره وضعیت احداث خوابگاه های جدید تا پیش از شروع سال تحصیلی، خاطرنشان کرد: پروژه ساخت تعدادی از خوابگاه ها تا شروع سال تحصیلی جدید به پایان می رسد با این حال اتمام تاسیس برخی از سراها تا شروع ترم دوم تحصیلی به طول می انجامد.
 مشاور وزیر علوم به تعداد خوابگاه های فعال دانشجویی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود یک هزار خوابگاه متاهلی، مجردی دخترانه و پسرانه فعال است و اقداماتی برای ارتقای کیفیت این سراهای دانشجویی صورت گرفته است.
مطیعی تاکید کرد: امکان ساخت خوابگاه های متاهلی در تمام دانشگاه ها وجود ندارد و این خوابگاه ها فعلاً در دانشگاه هایی که پروژه های در دست اجرا دارند، ساخته می شود چرا که ساخت یک خوابگاه بین پنج تا ۶ سال به طول می انجامد.
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هفته گذشته با حضور در صحن مجلس شورای اسلامی در مورد خوابگاه های متاهلی اعلام کرد که در تأمین خوابگاه دانشجویان متأهل با مشکلات و کمبودهایی روبه‌رو هستیم و سعی شده در این عرصه از ظرفیت های خیرین و بودجه سال ۹۸ استفاده شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت به دعوت دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند. دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی (با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها و... )، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل