Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@16:37:07 GMT

قلب جامعه باید برای برپایی نماز بتپد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۹۸۳۳

قلب جامعه باید برای برپایی نماز بتپد

معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت:قلب جامعه باید برای برپایی نماز بتپد و برپایی نماز جمعه یک انقلابی در هر نقطه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; حجت ‌الاسلام علی نوری ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان،اظهار داشت: اصلاح نظام نامه ستادهای نماز جمعه در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این نظامنامه، از ۹۰۰ اعضای فعال ستاد نماز جمعه کشور تقدیر می شود، افزود: برای چهارم و پنجم مرداد برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی برنامه های ویژه ای در ستادهای نماز برگزار می شود.

وی با اشاره به تقدیر از امامان جمعه پیشکسوت و قدیمی و فعالان این عرصه به عنوان یکی از برنامه های سالگرد تاسیس این نهاد، بیان داشت: تقدیر از خانواده های شهدا از دیگر برنامه های این ستاد است.

این مسئول بیان داشت: ستادهای نماز جمعه پایگاه مردمی محسوب می شوند که با حضور همه اقشار و اصناف تشکیل شده است.

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه تلاءلو انقلاب اسلامی در جهان درخشان است، افزود: نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلامی است.
نوری خاطرنشان کرد: قلب جامعه باید برای برپایی نماز بتپد و برپایی نماز جمعه یک انقلابی در هر نقطه است.

وی با بیان اینکه در آغاز گام دوم انقلاب باید رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد توجه بیشتری قرار گیرد، افزود: در بیانه گام دوم محورهای تعیین شده ای وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه این مراسم، اظهار داشت: سید رضا موسوی پایه‌ریز و پای ثابت نماز جمعه زنجان است.

بیشتر بخوانید نماز موجب بازدارندگی از گناه می ‌شود میعادگاه های نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و بصیرت‌افزایی است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ادامه داد: وی لنگر و پایه نماز جمعه استان بودند اما از روزی که کسالت پیش آمد وی درخواست داشتند با همان کارنامه درخشان کنار بروند.

وی گفت: سید رضا موسوی جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد و ۴۱ سال در یکی از مساجد زنجان نماز یومیه را بر پا داشته است.

حجت‌الاسلام علی قره‌داغی نیز در سخنانی ضمن تقدیر از اعتماد شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اظهار کرد: من خود را سرباز کوچکی برای مقام معظم رهبری می‌دانم.

وی یاآور شد:  به عنوان برادر کوچک در سنگر جدید و با مبانی و اهداف جدید در خدمت خواهم بود.

به گزارش موج رسا،در پایان از سه دهه فعالیت حجت الاسلام سید رضا موسوی، امام جمعه موقت و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تقدیر و حجت الاسلام علی قره داغی به عنوان رئیس جدید شورای سیاستگذاری استان زنجان معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند.

علی اسماعیلی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در برنامه متمرکز هفته گرامی‌داشت مقام معلم که در سالن همایش‌های بین المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی همه عناصر موثر بر روند تعلیم و تربیت استان زنجان، شاهد توفیقات و موفقیت‌های خوبی در یک سال گذشته در استان بودیم که مدیون تلاش جهادی آنان هستیم.

وی با اشاره به ارتقاء خوب مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در جایگاه رتبه‌بندی مناطق کلی کشور، افزود: منطقه‌ای داشتیم که بالای ۲۷۰ رتبه در سال گذشته جابه‌جایی داشت که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اینکه در خصوص خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته، رتبه یازده کشوری را کسب کردیم، گفت: رتبه خروجی امتحانات نهایی در سال‌های گذشته حدود ۲۰ بود.

او در رابطه با توسعه و گسترش رشته‌های فنی- مهارتی در استان زنجان، افزود: رشته‌های فنی و مهارتی در استان گسترش و توسعه خوبی داشتند به نوعی که از برنامه‌ پیش‌بینی شده وزارت مطبوع درصد بیشتری داشت.

اسماعیلی در رابطه با رشد ساخت و ساز مدارس استان زنجان نیز اظهار کرد: طی سال گذشته اداره‌کل نوسازی مدارس استان زنجان حدود ۲۱۷ کلاس را به آموزش و پرورش استان تحویل داد که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی از جمله توجه به اردوها و اردوگاه‌ها، توسعه فضاهای تربیتی و غیره سبب تغییر فضای تربیتی حاکم در مدارس استان زنجان شده است، افزود: کسب رتبه‌های علمی، المپیادی، قرآنی، فرهنگی در استان زنجان در سطح کشور جهش مناسبی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ زمین چمن در مدارس زنجان افتتاح شده است، گفت: توزیع سالن‌ها و چمن‌های ورزشی غالبأ در مدارس محروم، روستایی و برای استفاده در مناطقی است که کمتر نسبت به این امکانات توجه شده بود، است.

او با اشاره به اینکه توزیع شیر بعد از سال‌ها در مدارس استان زنجان انجام شد که گامی در مسیر سلامت دانش‌آموزان بود، خاطرنشان کرد: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد؛ یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کرده و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟