Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:54:27 GMT

مبارزه با قاچاق از مبداء تا مقصد سیستمی شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۴۷۸

مبارزه با قاچاق از مبداء تا مقصد سیستمی شود

روحانی تلاش مضاعف در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در سال رونق تولید، برای بهبود شرایط تولید در کشور ضروری و بسیار با اهمیت خواند و گفت: مبارزه با قاچاق باید به صورت سیستمی از مبداء تا مقصد باشد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام «حسن روحانی» امروز (سه شنبه اول مرداد) در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن قدردانی از تلاش های عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهارداشت: در شرایط تحریم، باید مراقبت فراوانی در هزینه و مصرف دقیق ارزی داشته باشیم که با زحمت بسیار بدست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمهوری همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی، بانک مرکزی، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و گمرکات به عنوان مبارزان خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا و ارز نام برد و با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه در مورد ردیابی و کنترل واردات و صادارت کالا در کشور، خاطرنشان کرد: امروز ابزار فنی لازم برای نظارت و کنترل در همه زمینه ها وجود دارد، البته ممکن است هنوز برخی نواقص و یا ناهماهنگی ها در این زمینه وجود داشته باشد که برای رفع آنها باید تلاش شود.

 

روحانی تکمیل و راه اندازی سامانه کنترلی تا پایان سال ۹۸ را مورد تاکید قرار داد و افزود: کار مبارزه با قاچاق باید به صورت سیستمی از مبداء تا مقصد باشد.

 

رئیس جمهوری با اشاره به موضوع مطرح شده در جلسه در مورد بدست آوردن قیمت واقعی کالاهای خارجی وارداتی، تاکید کرد: امروز قیمت کالاهای خارجی حتی با مراجعه به سایت تولید کننده آن کالاها، قابل دسترسی است.

 

روحانی همچنین رتبه بندی تجار و فعالان اقتصادی را موضوعی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: کسانی که سابقه خوبی در فعالیت های اقتصادی دارند و مقررات را رعایت می کنند باید حمایت شوند و افراد دارای سوابق خوب در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرند و به همین نسبت، فعالیت افراد ناسالم در این حوزه باید محدود شود.

 

رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به گزارش های ارائه شده درمورد دام های وارداتی به کشور طی ماه های گذشته، گفت: در مقطعی و بیشتر براساس شایعات مربوط به صادرات دام زنده از کشور، قیمت گوشت افزایش یافت، اما با وجود اقدامات خوبی که در زمینه واردات دام انجام شده، قیمت گوشت هنوز متعادل نیست.

 

روحانی با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه درحال حاضر حداقل ۳۰ درصد قیمت گوشت اضافه است، گفت: مشخص است که اینجا با مشکلی مواجه هستیم که باید آن را حل کنیم زیرا اگر اجحافی صورت گیرد از دامدار گرفته تا مردم، همه متضرر خواهند شد.

 

رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت مساله سوخت برای کشور تصریح کرد: استان های مرزی باید بتوانند سوخت را با مقداری تخفیف به کشورهای همسایه بفروشند تا مردم مناطق مرزنشین کشور که مهمترین محافظان مرزهای ما هستند از امتیازات آن برخوردار شوند.

 

روحانی با بیان اینکه با اقدامات خوب انجام شده از قاچاق ۸ میلیون لیتر گازوئیل روزانه از کشور جلوگیری شده، خاطرنشان کرد: در زمینه مقابله با قاچاق می توان با استفاده از ظرفیت استارتاپ ها در زمینه ردیابی، کنترل و هماهنگی گام های خوبی برداشت.

 

رئیس جمهوری همچنین به موضوع کسانی که ارز دولتی دریافت کرده ولی کالایی وارد نکرده اند اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی و کمیته مربوطه باید این موضوع را با دقت بررسی کنند، اگر دریافت کننده ارز، کالای مورد نیاز را وارد نکرده باشد، تخلف صورت گرفته و در واقع ارز را قاچاق کرده است که باید موارد روشن شده و برخورد قانونی با متخلفان انجام گیرد.

 

روحانی تاکید کرد: باید کمک کنیم پرونده هایی که در زمینه قاچاق در قوه قضائیه مطرح است به سرعت حل و فصل شده و پول ها سریعتر به خزانه بازگردد.

 

رئیس جمهوری اظهار داشت: مهمترین موضوع جلسه امروز درواقع ایجاد هماهنگی بیشتر و اتصال سامانه های کنترل و مقابله با قاچاق در کشور است که تکمیل آن می تواند کمک بسیار خوبی برای ما باشد.

 

روحانی در پایان با اشاره به اهمیت مساله دستگاه های «ایکس ری» در گمرکات کشور، بر پیگیری رفع کمبود این دستگاه در گمرکات تاکید کرد.

 

اعضای ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز در این جلسه، ضمن مروری بر عملکرد این ستاد متشکل از ۲۶ دستگاه در سال ۹۷، اهداف آتی ستاد در جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز را بررسی و نهایی کردند.

 

مهمترین بحث و مصوبه این جلسه موضوع سامانه های کنترلی به منظور رسیدن به یک راهکار موثر در جهت کاهش قاچاق و ضرورت عبور از انجام کار به صورت دستی و استفاده از نیروی انسانی ورسیدن به مرحله سیستماتیک و مکانیزه کردن مبارزه بود که با توجه به طراحی و آماده شدن زیرساخت آن با همکاری دستگاه‌های مربوط، با دستور رئیس جمهوری مقرر شد تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز روزنامه نماز جمعه اردبیل معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مناطق سیل زده کانون های مساجد خسارت سیل مبارزه با قاچاق کالا حسن روحانی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی در سخنرانی شبانه خود گفت: این روز‌ها بسیار مهم است. باید تمرکز داشتبه باشیم. باید تقدیر ویژه‌ای از مبارزان تیپ ۱۱۰ مکانیزه ارتش به عمل آورد که امروز یک سوخوی-۲۵ دیگر روسیه را سرنگون کردند.

رئیس جمهوری اوکراین به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

اظهارت شنبه شب زلنسکی در حالی است که وزارت کشور روسیه وی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

در پایگاه اطلاعاتی افراد تحت تعقیب و مورد پیگرد وزارت کشور فدراسیون روسیه آمده است: ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از مواد قانون کیفری تحت تعقیب است.

بنا بر گزارش این رسانه روس، در این پایگاه اطلاعاتی به جرمی که زلنسکی بر اساس تحت تعقیب است، اشاره نشده است.

پترو پوروشنکو رئیس جمهوری سابق، اولکساندر لیتویننکو دبیر شورای امنیت و دفاع ملی، میخائیل کووال وزیر دفاع سابق و والنتین نالیوایچنکو قانونگذار اوکراینی نیز در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم