Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:09:41 GMT

راه شیری یک کهکشان را بلعیده است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۶۳۱

راه شیری یک کهکشان را بلعیده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، دانشمندان شواهدی رصد کرده اند که نشان می‌دهد «راه شیری» یک کهکشان کوچک‌تر به نام Gaia -Enceladus را در سال‌های اولیه پیدایش خود بلعیده است. به این ترتیب ستارگان، گازها و گردوغبار آن کهکشان مذکور به مدار راه شیری کشیده شده اند.

البته محققان تاریخ دقیق این رویداد را نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعی از دانشمندان اتحادیه اروپا هنگام انجام تحقیقاتی برای تعیین سن ستارگان راه شیری به این کشف دست یافتند. هدف آنها از تحقیق تعیین دقیق‌تر زمان تشکیل کهکشان بود.

پیش از این ستاره شناسان تصور می‌کردند کهکشان راه شیری از دو گروه مجزا از ستارگان تشکیل شده اما زمان و چگونگی وقوع این رویداد مشخص نبود. در همین راستا محققان با استفاده از تلسکوپ فضایی گایا توانستند موقعیت، درخشندگی و فواصل یک میلیون ستاره را بررسی کنند. آنها همچنین تراکم فلزات یا عناصر بدون هیدروژن یا هلیوم را در ستارگان بررسی کردند. آنها متوجه شدند هرچند هر دو گروه از ستارگان سن یکسانی دارند، اما یک گروه از آنها حرکات بی نظم دارد. حرکات بی نظم ستارگان نشانه برخورد کهکشان‌ها با یکدیگر است.

محققان معتقدند کهکشانGaia -Enceladus حدود ۱۰ میلیارد سال قبل با کهکشان راه شیری برخورد کرده است. راه شیری طی چند میلیون سال کهکشانGaia -Enceladus را بلعیده است. همچنین آنها متوجه شدند این برخورد کهکشانی به دوره‌ای ۴ میلیارد ساله منجر شد که طی آن ستارگانی تشکیل شدند و گاز آنها به شکل یک دیسک نازک از مرکز کهکشان راه شیری می‌گذرد.

پژوهشگران معتقدند بقایای کهکشانGaia -Enceladusبه تدریج هاله کهکشان راه شیری فعلی را به وجود آورد.

این اطلاعات جزئیات دقیقی از مراحل اولیه تاریخچه کهکشان راه شیری فراهم می‌کند.

کد خبر 4674425 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تلسکوپ نوآوری کهکشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزباوی در تیم منتخب هفته لیگ قطر

مدافع ایرانی السد در تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ ستارگان قطر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هفته بیست و یکم لیگ ستارگان قطر با انجام شش بازی به پایان رسید و در حساس ترین بازی السد صدرنشین مهمان الشمال بود. این بازی که تقابل امید ابراهیمی در الشمال با محمد امین حزباوی در السد بود با پیروزی تیم حزباوی به پایان رسید.

السد برای قهرمان در فصل جاری لیگ ستارگان قطر به پیروزی در این بازی نیاز داشت و در نهایت هم توانست با چهار گل پیروز شود و قهرمانی خود را یک هفته قبل از پایان لیگ قطعی کند.

محمد امین حزباوی مدافع ایرانی السد در این بازی در ترکیب تیمش به میدان رفت و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. او یک گل به ثمر رساند که VAR آن را مردود اعلام کرد.

حزباوی در تیم منتخب هفته بیست‌ویکم لیگ ستارگان قطر که توسط روزنامه استاد الدوحه انتخاب شد قرار گرفت.

این بازیکن ایرانی که در نخستین فصل حضورش در السد در بیشتر بازی های در ترکیب اصلی به میدان رفت و توانست نمایش خوبی در قهرمانی تیمش از خود نشان دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزباوی در تیم منتخب هفته لیگ قطر
  • حزباوی جلوی چشم ابراهیمی جشن می‌گیرد
  • سفر در فضا و زمان؛ میراث ماندگار هابل
  • ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟ / فیلم
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری
  • رفع آخرین معارضان طرح آزادراه شهید شوشتری
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)