Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@21:41:24 GMT

کره جنوبی معاون سفیر روسیه را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۹۲۷

کره جنوبی معاون سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه کره جنوبی معاون سفیر روسیه را برای ابراز نگرانی عمیق خود درباره  اتهامات مربوط به نقض حریم هوایی این کشور از سوی بمب افکن استراتژیک تی یو-۹۵ ام اس  احضار کرد.

بنابر اعلام وزارت خارجه کره جنوبی، «ماکسیم ولکوف»، معاون سفیر روسیه احضار شده و به او گفته شد که ورود یک هواپیمای نظامی روسیه به حریم هوایی کره جنوبی نه تنها به روابط دوستانه و اعتماد دو جانبه آسیب می‌زند بلکه در تعارض با هنجار‌های بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر وزارت دفاع کره جنوبی بمب افکن روسی را متهم به نقض حریم هوایی این کشور کرد. منابع رسمی وابسته به کمیته ستاد مشترک نیرو‌های مسلح کره جنوبی اعلام کردند یک هواپیمای نظامی روسیه روز سه‌شنبه دو بار به حریم هوایی کره جنوبی در دریای شرقی وارد شد و نیروی هوایی کره جنوبی را بر آن داشت تا برای بیرون کردن این هواپیما، جنگنده‌های خود را به پرواز درآورد و تیر هشدار شلیک کند.

وزارت دفاع روسیه نیز در واکنش اعلام کرد هواپیما‌های روسیه حریم هوایی کره جنوبی را نقض نکردند. این وزارت‌خانه همچنین با اعلام اینکه هواپیما‌های نظامی کره جنوبی مانور‌های غیرحرفه‌ای در مجاورت بمب‌افکن‌های روسیه انجام دادند، گفت به شلیک تیر هشدار به جنگنده‌هایش از سوی کره جنوبی واکنش نشان می‌دهد. بمب افکن روسی اولین ساعات صبح سه‌شنبه وارد آسمان منطقه جنوب دریای شرقی نزدیک جزایر «دوکدو» کره جنوبی شد.

بیستم ژوئن نیز در حادثه‌ای مشابه دو هواپیمای نظامی روسیه به مدت ۲۹ دقیقه در منطقه شناسایی دفاع هوایی کره جنوبی پرواز کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل از ارسال یک محموله بزرگ کمک های بشری دیگر به افغانستان، این بار به شمال کشور خبر داده است.

دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل در مورد ارسال این محموله به خبرنگاران، با بیان این که، روسیه همیشه به مردم افغانستان کمک کرده است گفت: یک محمولۀ بزرگ کمک های بشری، متشکل از ۵۳۶ تن آرد ویتامین دار به شمال افغانستان منتقل می شود.

وی افزود: انتقال این کمک در چهارچوب تحقق سهم اصلی روسیه در بنیاد برنامه جهانی غذا (WFP) طی سال های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ میلادی صورت می گیرد.

پیش از این نیز روسیه کمک‌های متداوم نقدی و غذایی به افغانستان کرده است.

 در ماه مارچ برنامه جهانی غذا از کمک یک میلیون دلاری روسیه به این برنامه در افغانستان خبر داده بود.

 این کشور در ماه جنوری نیز از ارسال 23 تن کمک بشردوستانه به افغانستان خبر داده بود.

روسیه به جامعه جهانی و سازمان ملل تأکید کرده که نباید کمک های بشردوستانه به افغانستان سیاسی شود و با آن، سیاسی برخورد گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند