Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل احتمالاً مشغول ابداع یک موتور جستجوی اینترنتی برای کودکان نوپا است که با صوت فعال می‌شود. این شرکت بزرگ فناوری در اروپا حق امتیاز اختراعی به نام «تجربه بازی گونه جستجوی صوتی برای کودکان» (Gamifying Voice Search Experience for Children) را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حق امتیاز در حقیقت برای کودکانی ابداع می‌شود که هنوز به مهدکودک می‌روند. در حال حاضر دستیار صوتی گوگل روی موبایل، تبلت و بلندگو‌های هوشمند نصب می‌شود و اجازه می‌دهد بازی‌های رایانه‌ای مختلفی مانند Simon Says با کمک آن فعال می‌شوند.

کارشناسان آموزشی هشدار داده‌اند چنین روش‌هایی کودکان را به خود جذب می‌کند و سبب می‌شود آن‌ها به گجت‌ها وابسته شوند.

اما گوگل معتقد است یک دستیار دیجیتال به توسعه مغز کودکان کمک می‌کند. این دستیار سوالاتی علمی از کودکان می‌پرسد و در تعطیلات آن‌ها را سرگرم می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند هدفش شناسایی، ایجاد و ارائه محتوایی مناسب برای کودکان است. طبق این حق امتیاز کودکان می‌توانند با ضربه روی حباب‌های رنگی که در نمایشگر دستگاه‌ها ظاهر می‌شود، جستجوی صوتی را فعال کنند و سپس با به زبان آوردن واژه مورد نظرخود درباره آن اطلاعاتی به دست آورند. این حباب‌ها به کودک نشان می‌دهد دستگاه به آن‌ها گوش می‌کند.

طبق اسناد این حق امتیاز به طور مثال هنگامیکه کودک واژه «زرافه» را به زبان می‌آورد تصاویر و ویدئو‌هایی از آن روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

در این روند از دستیار صوتی گوگل استفاده می‌شود. این دستیار به افراد اجازه می‌دهد با کمک دستور صوتی به دستگاه‌هایشان جستجو‌هایی انجام دهند.

البته کارشناسان هشدار داده‌اند چنین ابزاری خطری برای حفظ حریم شخصی کودکان به حساب می‌آید. به هرحال این حق امتیاز در حالی منتشر شده که چند هفته قبل مشخص شد کارمندان گوگل به برخی کلیپ‌های صوتی ثبت شده کاربران دسترسی دارند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

گوگل موتور جستجوی صوتی برای کودکان می‌سازد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در گزارش ناوال نیوز آمده است: در پی بازدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه در ماه آوریل، برای نخستین بار از طرح این دفتر برای طراحی و ساخت این ناو هواپیمابر رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، در طراحی این ناو هواپیمابر سه باند؛ دو باند برای برخاستن و یک باند برای فرود هواپیماها، در نظر گرفته شده است و طول آن ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن هم ۶۰ هزار تن خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه همچنین قصد دارد چهار توربین گازی ال‌ام-۲۵۰۰ را به عنوان پیشرانه اصلی این ناوهواپیمابر بر روی آن نصب کند.

در ادامه این گزارش آمده است: در مرحله اول ساخت این ناو هواپیمابر از فناوری استوبار (STOBAR) استفاده شده و هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های نصب شده روی عرشه این ناو و تنها با استفاده از نیروی موتور خود به پرواز در خواهند آمد اما برنامه بلندمدت این پروژه شامل توسعه و نصب یک سیستم منجنیق روی عرشه این ناو هواپیمابر برای کمک به پرواز هواپیماها خواهد بود.

بر اساس این گزارش، طرح اولیه ساخت ناو هواپیمابر ترکیه، ظرفیت ۵۰ هواپیما را برای آن تعریف کرده است که ۲۰ فروند در عرشه ناو و ۳۰ فروند در آشیانه آن مستقر خواهند شد.

بنا بر این گزارش، از جمله این هواپیماها می‌توان به نسخه دریایی هواپیمای تهاجمی سبک هورجت، جنگنده‌های بدون سرنشین تای آنکا-۳، پهپادهای بیرقدار کیزیلما و پهپادهای بیرقدار تی‌بی-۳ اشاره کرد که با پیشرفت پروژه ممکن است ظرفیت حمل هواپیماها توسط این ناو هواپیمابر افزایش یابد.

بر اساس گزارش ناوال نیوز، این ناو هواپیمابر از یک سامانه موشک‌انداز ۳۲ سلولی و چهار سامانه سی‌آی‌دبلیواس (سامانه‌ای که از ترکیب رادارها، رایانه‌ها و توپ‌های دوار چند لول شلیک سریع برای رهگیری و انهدام موشک‌ها و گلوله‌های وارده تشکیل شده است) به عنوان قابلیت‌های دفاعی خود برخوردار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • واکنش متفاوت دستیار رئیسی به رفتارهای تند پلیسی با بی‌حجابی | فیلم