Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@05:26:19 GMT

مشاهده و ثبت تصویر یک قلاده کاراکال در مهریز

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۱۵۳۱

مشاهده و ثبت تصویر یک قلاده کاراکال در مهریز

رییس محیط زیست مهریز از مشاهده و ثبت تصویر یک قلاده کاراکال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدرضا خدارحمی» ضمن اعلام این خبر، افزود: در طی گشت و کنترل بعمل آمده توسط سرپرست منطقه حفاظت شده کالمند بهادران و گروه گشت سیار اداره کل در کلوت سرخابی(مرز این منطقه حفاظتی)، یک قلاده از گربه‌سانان به نام کاراکال مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلوت‌های سرخابی به دلیل استعداد کافی و بکر بودن همواره مأمن مناسبی برای جمعیت گونه‌های جانوری چون کل و بز، قوچ و میش، کاراکال، پلنگ و انواع گونه‌های پرندگان وحشی هستند.

به گفته خدارحمی، این قلاده کاراکال در محل چشمه، معروف به چشمه قوچی در خارج منطقه حفاظت شده مشاهده شد.

یادآور می‌شود، کاراکال یکی از 8 گونه گربه‌سان موجود در کشور است که به عنوان سیاهگوش بیابان نیز نامیده می‌شود و از گربه سانان کمیاب به شمار می‌رود.

جالب است که بدانید در یزد کویری با همین نام وجود دارد که نام آن برگرفته از این گربه وحشی ساکن در همین منطقه است.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال پرندگان گربه محیط زیست یزد کاراکال قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، بررسی میزان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و بررسی نحوه اجرای احکام دادگاه موضوع قلع و قمع بنا و اعاده وضعیت اراضی کشاورزی به حالت سابق در دستور کار این بازدید قرار داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی مهریز گفت: جهاد کشاورزی یک نهاد انقلابی بوده و از مهمترین رسالت‌های آن حفظ اراضی کشاورزی در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی در روستا‌ها است.

محسنی الحسینی اظهار داشت: با توجه به تاکید ریاست سازمان جهاد کشاورزی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سعی خواهیم کرد هر گونه سوء استفاده از اراضی واگذاری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: از همشهریان محترم نیز خواهشمندیم هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی را به شماره ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • صدرشیمی، مهریزی شد
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند