Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@15:51:40 GMT

توجیه خلیلزاد درباره اظهارات ترامپ علیه افغانستان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۱۷۱۲

توجیه خلیلزاد درباره اظهارات ترامپ علیه افغانستان

پس از اظهارات ترامپ مبنی بر توانایی آمریکا برای محو افغانستان از نقشه جهان، نماینده ویژه آمریکا این اظهارات را اینطور تفسیر کرد که به نظرش راه حل معقول نظامی برای افغانستان وجود ندارد. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از اظهارات توهین‌آمیز ترامپ درباره توانایی آمریکا برای محو افغانستان از نقشه جهان در کمتر از 10 روز که واکنش دولت افغانستان را نیز در پی داشت، «زلمی خلیلزاد» مذاکره کننده ارشد آمریکایی درصدد توجیه سخنان وی برآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات کهنه کار آمریکایی امروز برای دیدار با مقامات افغان و گفت‌وگو درباره ترکیب و تشکیل تیم مذاکره کننده با طالبان به کابل آمده است.

وی در توجیح اظهارات ترامپ گفت که رئیس جمهور آمریکا در واقع تاکید کرده که «هیچ راه‌حل معقول نظامی برای جنگ افغانستان وجود ندارد و صلح باید از طریق توافق سیاسی حاصل شود».

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز امروز در واکنش به اظهارات ترامپ در دیدار با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان درباره افغانستان تصریح کرد که هیچ کشور خارجی نمی‌تواند درباره تعیین سرنوشت افغانستان تصمیم بگیرد.

ترامپ در این دیدار گفته بود، آمریکا می‌تواند در یک هفته جنگ افغانستان را پیروز شود اما نمی‌خواهد که 10 میلیون نفر کشته شوند، در غیر اینصورت می‌تواند در کمتر از 10 روز این کشور را از نقشه دنیا محو کند.

ترامپ: افغانستان را می‌توانم در یک هفته از نقشه دنیا محو کنمافغانستان: اجازه دخالت به هیچ کشوری نمی‌دهیم/ واشنگتن درباره اظهارات ترامپ توضیح دهدبازگشت خلیلزاد به افغانستان و قطر برای ادامه گفت‌وگوهای صلح

دولت افغانستان با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که ملت افغانستان به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خویش را نداده و نخواهد داد و از طریق کانالهای دیپلماتیک نیز خواستار توضیح واشنگتن درباره این اظهارات ترامپ شد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی به گفتگو پرداخته است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

بر اساس قانون، فرصت ۲۰ روزه‌ای برای فرجام‌خواهی وجود دارد. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا عدالت در خصوص این پرونده اجرا شود.

کلیت پرونده توماج مبتنی بر رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ است. البته پرونده‌ای هم علیه ایشان باز شده که مربوط به مصاحبه توماج پس از آزادی با وثیقه است. به خاطر این مصاحبه یک حکم یکساله علیه توماج صادر شده و موضوع دیگری هم در این میان وجود ندارد.

این پرونده مربوط به رخداد‌های سال ۱۴۰۱ است و ربطی به وقایع بعدی ندارد؛ بنابراین باید موضوع عفو هم در پرونده توماج لحاظ می‌شد.

 قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی موارد خاص مستثنی شده بود.

در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

منبع: روزنامه اعتماد

دیگر خبرها

  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله