Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

محسن هاشمی رفسنجانی در پایان یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه شورا گفت: در ابتدای جلسه امروز موضوع شورایاری‌ها مطرح شد و با توجه به جلسه‌ای که با جنیدی - معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شده بود، ایشان سعی کردند تعامل بین شهرداری و سازمان بازرسی کل کشور را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من احساس می‌کنم این تعامل ایجاد شده و ۱۲ هزار و ۳۱۳ نفر در انتخابات شورایاری‌ها ثبت نام کرده‌اند و این انتخابات در بیش از ۱۷۰۰ حوزه در ۳۵۲ محله، چهارم مردادماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اقلیت‌های مذهبی، حوزه‌هایی در نظر گرفته شده که احتمالا صندوق رأی در کلیسا برای آن‌ها مستقر خواهد شد. همچنین بسیج، آموزش و پرورش، سپاه، نیروی انتظامی، فرمانداری و... برای برگزاری این انتخابات همکاری خود را اعلام کرده‌اند. با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، قطعا این انتخابات با دقت همراه خواهد بود.

ریاست شورای شهر تهران در خصوص قرائت گزارش تلفیق در صحن علنی شورا نیز گفت: این گزارش از اهمیت بسزایی برخوردار است و ارائه آن به طول می‌انجامد. در حال حاضر بررسی گزارش سال ۹۳ را در دستور کار داریم. حسابرس نظرش را در این زمینه اعلام می‌کند و شهرداری پس از آن، پاسخ خود را ارائه می‌کند و در نهایت این پاسخ در صحن شورا مطرح خواهد شد.

وی افزود: گزارش تلفیق امروز برای اولین بار در شورا ارائه و روش‌ها نیز بررسی شد. به نظر اعضا این موضوع باید مجددا در هیأت رئیسه و کمیسیون برنامه و بودجه با سرعت و دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: این گزارش باید با دقت بررسی شود و جایی که نیاز به اصلاح دارد، اصلاحات انجام و تخلفات نیز به کمیسیون تخلفات شهرداری اعلام شود. همچنین در بخشی که تخلف محرز شد، باید به قوه قضاییه ارجاع داده شود. در قرائت کمیسیون تلفیق گفته شده که در صحن شورای شهر باید این گزارش ارائه شود و ما این کار را انجام خواهیم داد.

هاشمی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع تذکر خود در خصوص مترو اشاره کرد و افزود: با توجه به اعتراضات دوباره در مترو به دلیل تعدیل و جابجایی نیروها، این تذکر را دادم و شهرداری نیز باید اقدام لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی افزود: متأسفانه شعارهایی در فضای مجازی داده می‌شود که خطاب به بنده است. علت آن این است که برخی گمان می‌کنند من هنوز در مترو هستم و این شعار را می‌دهند که «هاشمی هاشمی استعفا استعفا» در حالی که من اعمال نظر مدیریتی در دستگاه اجرایی ندارم.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار دستگاه TBN در مترو می‌تواند فعالیت کند، ولی متأسفانه این موضوع محقق نشده است. در بحث فاینانس و اوراق مشارکت و... در مترو موضوعاتی مطرح است که بلاتکلیف مانده است. از طرفی ۱۱ هزار نیرو در شرکت هلدینگ واگن‌سازی و بهره‌برداری دچار مشکل شده‌اند و باید در این زمینه تصمیمات لازم اتخاذ شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: این نیروها در حال حاضر نگران کار خود هستند و باید با توسعه مترو، علاوه بر کمک در تسهیل رفت و آمد شهروندان، مشکل بیکاری این افراد نیز حل و فصل شود.

وی در خصوص تخلف یکی از فروشگاه‌های وابسته به شهرداری تهران نیز گفت: تعزیرات، عامل توزیع را ۱۷ میلیارد تومان و فروشگاه مربوطه را ۴۰۰ میلیون تومان جریمه کرد که البته جریمه این فروشگاه به نوعی تنبیهی و تعلیقی بوده است.

هاشمی در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: مخالفت‌ها در مورد برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، در فضای مجازی این انتخابات را گرم‌تر کرده و امیدواریم در روز جمعه شاهد حضور پرشور شهروندان تهرانی در این انتخابات باشیم.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث مترو رباط کریم

حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد وگفت: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق امروز محقق شد و انشاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص‌ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت مترو تهران و تایید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه در روز کارگر را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می‌دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده تصریح کرد: اگرچه در سفر رییس جمهور به شهرستان رباط کریم مصوب شده بود که احداث توسط شهرداری تهران صورت پذیرد، اما به دلایلی این امر محقق نشد و شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را امروز محقق کرد.

اللهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط‌کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت مترو تهران صورت خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها