Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر گفت: باد و طوفان روزهای اخیر بالغ بر 363 میلیارد ریال به بخش کشاورزی کوهسرخ خسارت وارد کرد.

سید ابوالقاسم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: براثر باد و طوفان چند روز گذشته به باغات گلابی، آلو، سیب، گردو و محصولات زراعی شامل گوجه فرنگی و خیار در بخش کوهسرخ خسارت جدی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سرعت باد و طوفان روزهای اخیر در منطقه کوهسرخ به بیش از 50 کیلومتر بر ساعت رسید که منجر به آسیب رساندن به حدود 80 درصد از باغات و 20 درصد از محصولات زراعی این بخش شد.


موسوی بیان کرد: شدت طوفان به حدی بود که علاوه بر ریختن میوه‌های سردرختی بر روی زمین، منجر به قطع شدن تعدادی از درختان و شکسته شدن شاخه‌های آن‌ها و همچنین افت عملکرد محصولات زراعی نیز شد.

وی در ادامه به سطح محصولات زراعی و باغی بخش کوهسرخ اشاره کرد و گفت: سطح باغات سیب کوهسرخ 230هکتار، گلابی 150 هکتار، آلو 310 هکتار، گردو 150 هکتار، گوجه فرنگی 300 هکتار و خیار 250 هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر بیان کرد: بر اثر وزش باد و طوفان به طور میانگین و براساس برآورد کارشناسان 960 تن گلابی، 1472 تن سیب، 1240 تن آلو، 75 تن گردو، گوجه فرنگی 1800 تن و خیار 1000 تن از بین رفته و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، خسارت وارده 363 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع  5700 هکتار باغات آبی و زعفران کوهسرخ 71 هکتار تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند، اظهار کرد: این شدت باد و طوفان در این فصل از سال در بخش کوهسرخ بی‌سابقه بوده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه خراسان رضوی طوفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان